نوشته شده توسط : مجله دلتا
مرداب هسل یا تالاب کنیچال یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز چالوس است که همچون زیبایی خفته در میان جنگلی سرسبز با درختان انبوه و سربه فلک کشیده پنهان است.
مرداب هسل در چالوس

مرداب هسل یا تالاب کنیچال یکی از جاذبه‌های طبیعی و شگفت‌انگیز استان مازندران است. سطح این مرداب به قطر نیم‌سانتی‌متر با جلبک پوشیده شده است و در فصل‌های مختلف سال به رنگ‌های سبز، صورتی و قرمز دیده می‌شود. این مرداب را در نزدیکی‌ روستاهای سرسبز و تماشایی طلاجو و سینوا و در دل جنگل مشل می‌توانید ببیند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با مرداب هسل در چالوس آشنا شوید.

مرداب هسل در چالوس

برای رسیدن به این مرداب رویایی و زیبا باید در دل جنگلی سحرآمیز پیاده‌روی کنید و هرچه به‌ این مرداب نزدیک‌تر می‌شوید، متوجه اسیدی شدن و ترش مزه بودن هوا خواهید شد و این نوید دهنده نزدیک شدن به این مکان شگفت‌انگیز است.

وقتی به مرداب هسل برسید، خواهید دید که درختان و گیاهان همچون مرواریدی آن را احاطه کردند و جلوه و زیبایی خاصی به آن بخشیده‌اند. این مرداب در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و مساحت آن در زمانی که بیشترین آب را دارد، کمتر از یک هکتار است.

آب مرداب هسل از کف و کانون آن می‌جوشد و هیچ رود یا جویباری به آن نمی‌ریزد. در پایین دست تالاب چشمه‌ای از زیر درختی کهنسال می‌جوشد و در واقع این چشمه زیرآب هسل محسوب می‌شود. در سمت شرقی مرداب شیاری وجود دارد که هنگامی که به‌ندرت آب سر ریز می‌کند، از آن شیار به‌سمت دره چالوس رود سرازیر می‌شود. پرحجم‌ترین آب موجود در مرداب هسل از ریزش باران‌های موسمی است که در نیمه دوم فصل پاییز آغاز می‌شود و تا اواسط بهار ادامه می‌یابد.

مرداب هسل کجاست

پوشش گیاهی و جانوری مرداب هسل

مرداب هسل در گذشته زیستگاه جانوران و حیوانات متعددی بوده است؛ اما امروزه با برهم خوردن اکوسیستم مرداب، این گونه‌ها دیگر دیده نمی‌شوند یا کمتر هستند. شاید دلیل این اتفاق باز شدن پای گردشگران به این منطقه با احداث جاده در دل جنگل باشد.

لاک‌پشت‌ها، وزغ‌ها و زالوها از جمله جاندارانی هستند که در هسل زندگی می‌کردند؛ ولی اکنون کمتر به چشم می‌خورند. در این مرداب ماهی زندگی نمی‌کند؛ اما زیستگاه ایدئالی برای دوزیستان است. این مکان در گذشته آبشخور حیواناتی چون یوزپلنگ و پلنگ نیز بوده است.

منطقه مرداب هسل قبل از ملی شدن جنگل‌ها و مراتع آن، از چراگاه‌های احشام مردمان روستاهای سینوا، طلاجو و سینوا چشمه بود. درختان ممرز، انجیلی، راش، داغداغان، آزاد، شمشاد و بعضی درختان میوه جنگلی مانند سیب ترش جنگلی، انگور جنگلی، انجیر، انار و انواعی از گیاهان دارویی مثل بابونه، فشکی واش و زِمِنج پوشش گیاهی مرداب هسل را تشکیل می‌دهند.

مسیر دسترسی به مرداب هسل

برای دسترسی به مرداب هسل، ‍۱۰ کیلومتر مانده به شهر چالوس بعد از پلیس راه، اولین فرعی خاکی را پیش بگیرید که جاده‌ای جنگلی است و به‌سمت روستای سینوا می‌رود. در این مسیر، بعد از عبور از پل رودخانه (یعنی مسافتی حدود ۳۰۰ متر)، به یک دوراهی می‌رسید که باید مسیر سمت راست را انتخاب کنید تا به مرداب رویایی هسل برسید.

پاییز کجا برویم

بهترین زمان برای سفر به مرداب هسل

بهترین زمان سفر به این تالاب، پاییز خواهد بود. زمانی که مرداب هسل به رنگ قرمز آجری و نارنجی در می‌آید تا در کنار شاخ و برگ انبوه درختان، چشم‌اندازی بی‌نظیر را برای شما به ارمغان آورد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند این شهر بکر و رویایی در ایران را از دست ندهید

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بهشهر یکی از شهرهای توریستی استان مازندران است که جاذبه‌های طبیعی فراوانی مانند چشمه، آبشار، غار، سواحل و جنگل دارد.
جاذبه های دیدنی بهشهر در مازندران 

بهشهر یکی از شهرهای شرقی استان مازندران است که جذابیت‌ها و زیبایی‌هایش را مدیون طبیعت بی‌نظیرش و شاهان دوره صفوی است. شاهان صفوی نام «بهشهر» را برای این شهر زیبا برگزیده‌اند که به‌معنای «بهترین و شریف‌ترین شهر» است. این شهر از جاذبه‌های طبیعی فراوانی برخوردار است، به همین دلیل موجب جذب گردشگران زیادی می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا، نگاهی به مهم‌ترین جاذبه های دیدنی بهشهر در مازندران انداخته‌ایم.

جاذبه های دیدنی بهشهر در مازندران

کاخ صفی آباد

به‌محض ورود به بهشهر، کاخ صفی‌آباد را در نگاه اول می‌توانید ببینید. این کاخ، عمارتی زیبا و باشکوه بر فراز کوهی است که هم از پایین از جای‌جای شهر دیده می‌شود و هم نمایی فوق‌العاده برای تماشای تمام شهر در بالای کاخ فراهم کرده است. این کاخ یادگاری به‌جای مانده از دوران باشکوه صفویه است و در زمان پهلوی و به دستور رضاشاه نیز بازسازی شده است.

مکان های دیدنی بهشهری

باغ عباس آباد

باغ عباس‌آباد یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی معروف استان مازندران در بهشهر است. این مجموعه تاریخی در فاصله زمانی نیم‌ساعته از مرکز شهر واقع شده است و شامل سد عباس‌آباد، مخزن، دریاچه سد، برج آجری و آسیاب آبی می‌شود که به دستور «شاه‌ عباس اول» احداث شده است. این مجموعه همچنین دارای رستوران‌های خوب و سکوهایی برای کمپینگ و تفریح‌هایی نظیر قایق‌سواری و اسب‌سواری نیز است.

جاذبه بهشهر

آبشار اسپه او

آبشار اسپه‌او،‌ آبشاری پلکانی و کاسه‌ای است که حوضچه‌های آهکی متعددی در هفت طبقه دارد و در ۳۰ کیلومتری بهشهر در ارتفاعات رشته‌‌کوه البرز در منطقه هزار جریب قرار گرفته است. «اسپه‌او» به‌معنای «آب سفید» است. ارتفاع این آبشار بیش از ۴۰۰ متر است و از چشمه‌ای که از شکاف سنگی در زیر درختی کهنسال می‌جوشد، سرچشمه می‌گیرد.

بهشهر

خانه احمد علی خان هزار جریبی

خانه احمد علی‌خان هزار جریبی بنایی آجری با پلان مستطیل شکل است که سقف آن سفال‌پوش است و به سبک معماری دوران قاجار، دارای دو ورودی در طرفین ساختمان است. این خانه در روستای سرخ گریه بهشهر واقع شده است.

بهشهر

کشتی صفوی

کشتی صفوی، کشتی ۴۰۰ ساله‌ای در بندر امیرآباد بهشهر و یکی از جاهای دیدنی استان مازندران است. باستان‌شناسان معتقد هستند که این کشتی متعلق به دوران صفویه است و کاربری آن، کشتی باربری بوده است.

بهشهر

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در زیرزمین برج آزادی چه می‌گذرد.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دبی شهر برترین‌ها است و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری امارات متحده عربی در این شهر قرار دارد. دبی جاهای دیدنی زیادی دارد که برخی از آن‌ها را حتما باید ببینید.
جاذبه های دیدنی در دبی

در دبی جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که در سفر به این شهر نباید از دست داد. شهری که امروزه به قطب گردشگری تبدیل شده و گردشگران را از هر سوی جهان به‌ سمت خود می‌کشاند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم شما را با برخی از جاذبه های دیدنی در دبی آشنا کنیم.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا با شن‌های سفید، یکی از بهترین مقاصد ساحلی و جاذبه‌های دیدنی در دبی به‌ شمار می‌رود. در امتداد این ساحل، معروف‌ترین اقامتگاه‌ها و هتل‌های دبی جای گرفته‌اند. این ساحل که در جاده‌ ساحلی جمیرا واقع شده، از امکانات فوق‌العاده‌ای همچون سان‌لانجرها (صندلی‌های راحتی ساحلی) و جایگاه‌های ورزش آبی مثل جت‌اسکی برخوردار است.

دیدنی های دبی

اسکای دایو دبی

اسکای دایو دبی (Skydive Dubai) با دو شعبه در دبی، به ورزش و سرگرمی پرهیجان پرش از هواپیما و انجام حرکات آکروباتیک همراه با چتر نجات اختصاص دارد. این مجموعه یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه های گردشگری دبی است. در این شعبه، شرکت‌کنندگان می‌توانند چشم‌اندازی نفس‌گیر از جزیره پالم جمیرا را در ارتفاع حدود ۴۰۰۰ متری تماشا کنند. این مرکز که دارای شهرتی جهانی است، تمام خدمات و امکانات مربوطه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

شهربازی فراری ورلد

شهربازی فراری ورلد ابوظبی که با نام دنیای فراری ابوظبی نیز شناخته می‌شود، اولین تم پارک بر اساس برند فراری در تمام دنیا است. در این مکان می‌توانید انواع سرگرمی‌های مرتبط با فراری را تجربه کنید، در مورد تاریخچه و ماشین‌های این شرکت اطلاعات بیشتری یاد بگیرید و از سواری با سریع‌ترین رولر کوستر دنیا لذت ببرید. حتی اگر علاقه‌ای به این برند و اتومبیل‌هایش ندارید، بازدید از این جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

گردشگری در دبی

چرخ و فلک عین دبی

چرخ‌ و فلک عین از جاهای دیدنی دبی در جزیره بلو واترز است و بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ و فلک جهان به شمار می‌آید. این چرخ‌ و‌ فلک با عنوان «بی سابقه در دنیای مهندسی، چه از لحاظ پروسه و چه ابعاد» مورد ستایش قرار گرفته است. عین دبی یا همان چشم دبی الهام گرفته از چرخ فلک معروف چشم لندن، با ارتفاع بیش از ۲۰۳ متر، زمانی‌که تکمیل شود باعث کوتاه دیده شدن چرخ فلک لندن و همچنین، چرخ فلک بلند قد لاس‌وگاس نوادا با ارتفاع ۱۶۷ متر خواهد شد.

این چرخ فلک ظرفیت ۱۴۰۰ مسافر را دارد که در ۴۸ اتاقک جای داده می‌شوند. این اتاقک‌ها توسط شرکت هیوندای طراحی و ساخته شده‌اند و فضای داخل آن‌ها طوری طراحی شده که بتوان چشم‌اندازی زیبا و کامل از آسمان‌خراش‌های این شهر را مشاهده کرد.

دبی کجا برویم

 
پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رستوران عجیبی که هر لحظه در آن زلزله ۸ ریشتری می‌آید!
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
باغ فردوس تهران برای ایرانیان بسیار ارزشمند است. انگار تمام اتفاقات خوب زندگی یک‌جا در این باغ، کنار درخت‌های چنار، با صدای آب فواره‌ها جمع شده باشد.
باغ فردوس در تهران

این مطلب از مجله دلتا درباره باغ فردوس در تهران است. باغی که در گذشته وسعت زیادی داشته اما به مرور زمان فقط بخش کوچکی از آن به همراه عمارتی که حالا تبدیل به موزه سینمای ایران شده، باقی مانده است. سایه درختان بلند چنار، گواهی بر قدمت باغ هستند که فضای دلنشینی برای تفریح و استراحت ایجاد کرده‌اند.

باغ فردوس در تهران

باغ فردوس، باغ به همراه عمارتی قدیمی مربوط به زمان قاجاریه است که در محله فردوس تهران واقع شده است که هم‌اکنون موزه سینمای ایران در این محل قرار دارد.

باغ فردوس در تهران

نگاهی به امکانات و جاذبه‌های باغ فرودس

باغ فردوس تهران علاوه‌بر این‌که از نظر تاریخی یکی از جاهای دیدنی تهران به‌شمار می‌رود، دارای بخش‌های مختلفی است که می‌تواند ساعت‌ها گردشگران را سرگرم کند. از جمله بخش‌های باغ فردوس می‌توان به سینما موزه با تالارهای مختلف، کتاب‌فروشی و غرفه صنایع دستی، سالن سینما و کافه‌های آن اشاره کرد که در ادامه به معرفی دقیق هر کدام از بخش‌های باغ خواهیم پرداخت تا اگر به آن سر زدید، هیچ گوشه و کناری از قلم نیفتد.

سینما موزه در باغ فردوس

ساخت موزه‌ای با عنوان موزه سینما در ایران، سال ۱۳۷۱ توسط مدیران مرکز توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری مطرح شد. پس از چندین سال، این موزه در سال ۱۳۷۷ با هدف جمع‌آوری، حفظ و نمایش میراث سینمایی کشور با تلاش هنرمندانی مثل عباس کیارستمی، عزت‌الله انتظامی، غلامرضا جلال امیدی، امید ثباتی، عزیزالله ساعتی و بهزاد رحیمیان در خیابان لاله‌زار فعالیت خود را آغاز کرد. از جمله فعالیت‌های موزه سینما در آن دوران می‌توان به برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی سینمای ایران، انتشار کتاب‌های مختلف و مجموعه‌های موسیقی متن فیلم و… اشاره کرد.

باغ فردوس در تهران

تالار نام‌آوران

تالار نام‌آوران فضایی تاریک و ساکت است که روش متفاوتی برای معرفی نام‌آوران سینمای ایران دارد. این تالار ناگهان با فلاش عکاسی و صدای تشویق روشن می‌شود و اهالی مهم سینمای ایران با نورپردازی‌های خاص به بازدیدکنندگان معرفی می‌شوند.

تالار آغازگران

همان‌طور که از نام این تالار می‌توان حدس زد، تالار آغازگران، تالاری از (اولین‌های) سینمای ایران است. اگر اهل سینما باشید، حتما با دیدن اولین تجهیزات فیلم‌برداری در ایران نفستان بند خواهد آمد و از دیدن اولین عکس‌های قدیمی اساطیر سینمای ایران شگفت‌زده خواهید شد. تالار آغازگران، شرح آغازی از مسیر سینما در ایران است.

معرفی باغ فردوس

تالار بین‌الملل

اگر اخبار موفقیت‌های سینمای ایران را در عرصه‌های بین‌المللی شدیدا دنبال می‌کنید، تالار بین‌الملل جای شماست. تمامی جوایز بین‌المللی کسب‌شده توسط هنرمندان ایرانی از جمله نخل طلایی کن، شیر ونیز، خرس برلین و… در این تالار به نمایش گذاشته شده است.

معرفی باغ فردوس

تالار معاصران

بیش از ۷۰۰ پرتره از کارگردانان، بازیگران، آهنگسازان و سایر دست‌ اندر کاران مهم سینمای ایران در تالار معاصران موزه سینمایی باغ فردوس قرار گرفته است. این مجموعه بی‌نظیر از هنرمندان معاصر سینمای ایران یکی از بخش‌های دیدنی موزه به‌شمار می‌رود.

تماشاخانه

تالار تماشاخانه در عمارت باغ فردوس، جایی است که تعدادی از سینماهای دهه ۳۰ و ۴۰ ایران در آن شبیه‌سازی شده است. اگر دلتان می‌خواهد چند لحظه‌ای خودتان را روی صندلی‌های چوبی سینما مایاک تصور کنید، حتما به این بخش سر بزنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند بهترین مراکز خرید تهران که باید به‌ آن‌ها سر بزنید

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید شما هم از کودکی علاقه‌ای به رفتن باغ وحش تماشای حیوانات تنها و غمگین داخل قفس نداشته‌اید.
باغ وحش له لدو در چین

شاید شما هم فکر می‌کنید جدا کردن حیوانات از زیستگاه طبیعی‌شان، سلب آزادی و همچنین گرفتن حق زندگی از آن‌ها کار درستی نیست. اما در باغ وحش Lehe Ledu، واقع در کشور چین روند متفاوتی برای بازدید از حیوانات طی می‌شود که احتمالا برای شما هم جالب و هیجان‌انگیز است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به باغ وحش له لدو در چین سفر کنیم.

باغ وحش له لدو در چین

دلیل اصلی رفتن به باغ وحش، تماشای حیواناتی است که هرگز در نزدیکی محل زندگی‌مان نمی‌‌بینیم. بلیت می‌خریم و به تماشای حیواناتی می‌رویم که آرام در قفس‌هایشان دراز کشیده‌اند. اما این شرایط چه قدر نزدیک به شرایط زندگی این حیوانات در محیط زندگی واقعی‌شان است؟ هیچ!

همچنین در بحث‌های زیادی که تازگی باب شده اسارت حیوانات در قفس و نگه داشتن حیوانات وحشی در یک فضای بسته را غیر انسانی و زشت می‌خوانند. درواقع ما انسان‌ها تنها برای سرگرمی خود علاوه‌بر آسیب رساندن به زیستگاه طبیعی حیوانات، آن‌ها را در قفس هم می‌اندازیم.

باغ وحشی که انسان ها در قفس هستند

اوج وحشت در این باغ‌ وحش

باغ وحش جنگلی ” Lehe Ledu” واقع در کشور چین با هدف نزدیک‌تر کردن سبک زندگی حیوانات به زندگی آن‌ها در دامن طبیعت به طراحی باغ وحشی اقدام کرده است که به جای این که حیوانات در قفس باشند، این بازدیدکنندگان هستند که در قفس قرار می‌گیرند. این باغ وحش نزدیک به ۲۱۵ هکتار است و فضای کافی برای شبیه سازی این باغ‌وحش به حیات‌وحش برای حیوانات فراهم بوده است.

در باغ وحش طبیعی Lehe Ledu چین اجازه می‌دهند که گربه‌های بزرگ و گربه‌سانان وحشی و دیگر گونه‌های حیوانات از جمله خرس در محیط باز پرسه بزنند و گردشگران با ماشین وارد محوطه می‌شوند و حیوانات آزاد را بازدید می‌کنند.

باغ وحش عجیب

کار ترسناکی که این باغ‌‌وحش می‌کند این است که به دیواره‌های قفس که بازدیدکنندگان در آن قرار دارند، تکه‌های گوشت قرمز آویزان می‌کند. بنابراین حیواناتی مثل شیر و خرس تا جایی که می‌شود به بازدیدکنندگان نزدیک می‌شوند. این اتفاق گاهی باعث می‌شود که این حیوانات درنده حتی تا روی سقف قفس هم بیایند.

البته این کار هیچ خطری برای کسی ندارد چراکه قفس‌ها دو جداره و محکم هستند. با این حال به همه بازدیدکنندگان هشدار داده می‌شود که انگشتان خود را داخل قفس نگه دارند. چرا که یک ببر گرسنه تفاوت آن را با صبحانه نمی‌داند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند جنگل جادویی آبی رنگ، رویا یا واقعیت

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با شروع فصل پاییز و هوای سرد خانم‌های شیک‌پوش برای خوشتیپی و جذابیت در این فصل از رنگ‌ها و مدل‌های مناسب لباس پاییزی استفاده می‌کنند.
بهترین نوع پوشش در فصل پاییز

هر فصلی استایل مخصوص به خود را دارد و شما باید پوشش و استایل مناسب با آن فصل را داشته باشید. همانطور که می‌دانید فصل پاییز فصلی است که درجه هوا در آن کاملا متغیر است. پس می‌توان گفت انتخاب نوع پوشش برای فصل پاییز بسیار مهم و سخت است. در این مطلب از مجله دلتا به شما اطلاعات لازم در مورد بهترین نوع پوشش در فصل پاییز را خواهیم داد. 

ژاکت‌ها و کت‌های مناسب برای فصل پاییز

اگر می‌خواهید بهترین نوع پوشش در فصل پاییز را داشته باشید حتما پوشش‌های چند لایه را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند در صورت تغییر دمای هوا به راحتی و به سرعت پوشش خود را تغییر دهید. استفاده از انواع ژاکت‌ها، کت‌ها و جلیقه در این شرایط یک گزینه فوق‌العاده محسوب می‌شود. شما می‌توانید زیر این ژاکت‌ها یا کت‌ها تی‌شرت یا لباس نازک بپوشید و به راحتی پوشش خود را در تغییرات دمای هوا تحت کنترل خود نگه‌دارید.

بهترین نوع پوشش در فصل پاییز

 مانتوهای بافتنی مناسب برای فصل پاییز

مانتوهای بافتنی می‌توانند گزینه مناسبی برای شما به‌ عنوان بهترین نوع پوشش در فصل پاییز باشند. در واقع می‌توان گفت که زمان استفاده از مانتوهای بافتنی فصل پاییز است. شما می‌توانید مانتوهای بافتنی خود را به راحتی با شلوارهای جین ست کنید. تنوع مانتوهای بافتنی چه از لحاظ مدل و چه از لحاظ رنگ‌بندی بسیار زیاد است.

بهترین نوع پوشش در فصل پاییز

 شلوارهای مناسب برای فصل پاییز

یکی دیگر از گزینه‌های مربوط به بهترین نوع پوشش در فصل پاییز، انتخاب شلوارهای مناسب برای این فصل است. می‌توان گفت در فصل پاییز باید شلوارهای جین و مخمل کبریتی را در پوشش خود با رنگ بندی پاییزی مورد استفاده قرار دهید. رنگ‌های پاییزی به راحتی با هم ست می‌شوند و این مورد به شما در انتخاب بهترین ست لباس پاییزی کمک بزرگی می‌کند.

 شلوارهای مناسب برای فصل پاییز

 شنل‌های مناسب برای فصل پاییز

یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای نوع پوشش در فصل پاییز شنل‌ها می‌توانند باشند. می‌توان گفت شنل‌ها یا همان پانچوها از بهترین نوع پوشش در فصل پاییز محسوب می‌شوند. شما می‌توانید در این فصل شنل‌های خود را با بلوز ساده و جذب بپوشید.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که شنل‌ها بیشتر مناسب افراد با جثه ریز هستند. اگر شما چاق هستید و اندام درشتی دارید شنل‌ها را در لیست لباس‌های پاییزی خود قرار ندهید چون شما را بیش از حد بزرگ نشان می‌دهد.

 شنل‌های مناسب

 پلیورهای مناسب برای فصل پاییز

پلیورها می‌توانند انتخابی خوبی برای بهترین نوع پوشش در فصل پاییز باشند. اکثر پلیورها از جنس کتان، پشم و کشمیر بافته می‌شوند. و همانطور که می‌دانید این الیاف جزو الیاف طبیعی به‌حساب می‌آیند. پلیورها به دلیل بافته شدن از الیاف طبیعی مانع ایجاد حساسیت در پوست شما می‌شوند و جابه‌جایی هوا در بین بافت‌های آن باعث می‌شود که بدن شما را در برابر آب و هوا و تغییرات دمایی در فصل پاییز محافظت کنند.

 پلیورهای مناسب

اکسسوری‌های مناسب برای فصل پاییز

استفاده از برخی اکسسوری‌ها مثل شال گردن‌های پشمی و شال‌های ضخیم و یا حتی کلاه‌های نمدی و پشمی در فصل پاییز می‌تواند به خوش استایلی شما کمک بسیار بزرگی بکنند. همچنین در صورتی که هوا گرم شود به راحتی می‌توانید در بیاورید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هفت ایده جذاب با پارچه چرم برای پاییز را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مد و زیبایی دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله مدوزیبائی دلتا , مجله دلتا , استایل ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بیشتر مردم خلخال را به یکی از زیباترین جاده‌های ایران یعنی جاده اسالم به خلخال می‌شناسند. اما این شهر جاذبه‌های دیگری نیز دارد که گردشگران بسیاری از آن بی‌خبر هستند.
جاذبه‌ های دیدنی خلخال در اردبیل

شهر خلخال در جنوب‌شرقی استان اردبیل است که طبیعت رویایی و سرسبزی دارد. مناظر بکر و بی‌نظیر جنگل‌های تالش، مراتع و روستاهای این شهر، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را مجذوب خود می‌کند. با ما در مجله دلتا همراه شوید تا برخی از جاذبه‌ های دیدنی خلخال در اردبیل را به شما معرفی کنیم.

جاده گردشگری اسالم به خلخال

جاده گردشگری اسالم به خلخال، مسیری پیچ در پیچ سرسبز و رویایی است. وقتی که وارد این جاده می‌شوید، با طبیعتی منحصربه‌فرد و دست‌نخورده، جنگل‌های انبوه، زندگی روستایی، عسل‌های ناب، آبشارها و دریاچه‌های افسانه‌ای، دشت‌های وسیع و گل‌ها و گیاهان نایاب روبه‌رو خواهید شد.

جاذبه‌ های دیدنی خلخال در اردبیل

ییلاق دشته

ییلاق دشته در جاده زیبا و بکر اسالم به خلخال جای گرفته و از محبوب‌ترین ییلاقات توریستی این منطقه به شمار می‌رود. محل جغرافیایی این ییلاق در تقسیم‌بندی استان اردبیل است ولی به‌دلیل قرارگیری در دامنه شرقی کوه و سهولت دسترسی آن از شهر ماسال، آن را به استان گیلان ربط می‌دهند.

جاذبه‌ های دیدنی خلخال در اردبیل

دریاچه نئور

دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب‌شرقی اردبیل به‌سمت خلخال، مابین شهر اردبیل و خلخال و در مرز استان اردبیل و استان گیلان جای گرفته است و یکی از جاذبه‌های طبیعی و استثنایی این منطقه محسوب می‌شود. این دریاچه از دو دریاچه کوچک و بزرگ تشکیل می‌شود که در فصل بهار به یکدیگر می‌پیوندند و یک دریاچه واحد با عمق پنج‌متر را به‌وجود می‌آورند. آب دریاچه نئور برای آبیاری زمین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدنی های خلخال

آبشار نره گر

آبشار نره‌گر یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری خلخال است که در روستای اسبو قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید از داخل روستا بگذرید و سپس نزدیک به دو کیلومتر مسیر صعب‌العبور را رد کنید.

جاذبه های دیدنی اردبیل

روستای گردشگری کزج

روستای گردشگری کزج از جمله جاذبه‌های گردشگری بخش خورش رستم شهر خلخال به شمار می‌رود که در ساحل شرقی و در دامنه کوه مشرف به رودخانه قزل اوزن واقع شده است. این روستا از جمله ده روستایی در کشور بوده که دارای بافت با ارزش با معماری سنتی است. معماری روستای گردشگری کزج شباهت بسیاری به روستای گردشگری ماسوله در استان گیلان دارد و گفته می‌شود که برخی از مردم ماسوله به‌علت شباهت‌‌های زیاد این روستا به ماسوله، از آن به‌عنوان ییلاق خود استفاده می‌کنند.

اردبیل

حمام تاریخی نصر

حمام تاریخی نصر از بناهای تاریخی به‌جای مانده از دوران قاجاریه در خلخال است. این حمام در قسمت سربینه دارای نقاشی‌های بسیار زیبایی است که با چند لایه گچ و سیمان سفید طراحی شده‌اند. از دیگر تزئینات حمام تاریخی نصر می‌توان به کاربندی‌های اجرا شده در گرم‌خانه حمام اشاره کرد.

روستای گردشگری برندق

روستای گردشگری برندق در میان دره‌ای سرسبز و چشم‌نواز در بخش خورش رستم شهر خلخال قرار گرفته است. طبیعت زیبای باغ‌ها، آبشاری دل‌انگیز  و رودخانه‌ای که از میان روستا می‌گذرد و همین طور بناهای تاریخی که در هر گوشه آن خودنمایی می‌کنند، از جمله جذابیت‌های این روستا به شمار می‌روند.

اردبیل

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دریای عجیبی که می‌توانید روی آن راه بروید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سمیرم با دیدنی‌های بسیار زیبای خود مانند آبشار سمیرم، چشمه ناز، پارک دریاچه، آبشار آب ملخ و... یکی از شهرهای گردشگرپذیر استان اصفهان است.
دیدنی‌‌ های سمیرم در اصفهان

سمیرم، شهر هزار چشمه و نگین گردشگری استان اصفهان، شهری است که در ۱۶۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. این شهر کوهستانی معماری منحصر‌به‌فردی هم دارد و با جاذبه‌های طبیعی زیبای خود در شهر و اطراف آن، یک مقصد کاملا ایده‌آل و محبوب برای گردشگری در اطراف اصفهان است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا به معرفی دیدنی‌‌ های سمیرم در اصفهان می‌پردازیم.

دیدنی‌‌ های سمیرم در اصفهان

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم که آن را عروس زاگرس نیز می‌نامند، یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های طبیعی سمیرم محسوب می‌شود. این آبشار در چهار کیلومتری شرق سمیرم و ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. آبشار سمیرم یکی از بهترین مکان‌های طبیعی سمیرم برای گردشگری است.

آبشار هزار چشمه در اصفهان

صخره‌های اطراف آبشار که در زیر خزه‌ها پنهان شده‌اند، صلابت و زیبایی آن را به کمال رسانده‌اند. ارتفاع این آبشار ۳۵ متر است. جالب است بدانید آب این آبشار پس از فرو ریختن از بالای دره، حرکت خود را به‌صورت یک چشمه پلکانی در میان تفرجگاه ادامه می‌دهد. همچنین در اطراف آن سکوهایی ایجاد شده که برای نشستن و استراحت کاملا مناسب هستند.

پارک دریاچه

پارک دریاچه سمیرم مکانی آرام با دریاچه‌ای نیلگون در میان درختان قد برفراشته است. در این دریاچه می‌توانید از قایق‌سواری لذت ببرید. این پارک در جنوب شهر سمیرم و در خیابان شورا واقع شده است.

آبشار هزار چشمه در اصفهان

چشمه ناز

چشمه ناز ونک در سمیرم از چند چشمه تشکیل شده است. این چشمه پرآب که مانند یک رودخانه به نظر می‌رسد، در ۱۹ کیلومتری جنوب شرقی روستای ونک قرار دارد.

جاذبه های دیدنی سمیرم

آبشار آب ملخ

اگر می‌خواهید شاهد شاهکاری بزرگ از طبیعت اصفهان باشید، بازدید از آبشار آب ملخ را از دست ندهید. این آبشار دو طرفه بوده و از هر دو طرف آن آب جریان دارد. جالب است بدانید که این آبشار با سقوط یک سنگ بزرگ در مسیر رودخانه به وجود آمده است.

آب این آبشار دشمن ملخ‌ها و آفات است و به همین دلیل آن را آب ملخ نامیده‌اند. در ضمن این آبشار به آبشار تخت سلیمان هم شهرت دارد.

جاذبه های دیدنی سمیرم

آبشار بی‌بی‌ سیدان

در ۳۰ کیلومتری سمیرم روستایی به نام بی‌بی سیدان قرار دارد که رودخانه‌‌ای با صفا به نام کاسگان با آب زلال در نزدیکی آن جریان گرفته است. می‌توانید با پیاده‌روی و آب‌تنی در قسمت‌های کم‌عمق رودخانه که آب آن چندان هم سرد نیست، خستگی را از تن خود بیرون کنید. در ضمن باید در هنگام پیاده‌روی در رودخانه کفش مناسبی نیز بپوشید.

جاذبه های دیدنی سمیرم

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دریای عجیبی که می‌توانید روی آن راه بروید
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مراکز خرید تهران فقط به بازارهای قدیمی نظیر بازار بزرگ تهران و بازار تجریش خلاصه نمی‌شوند و پاساژهای مدرنی در گوشه‌ و کنار پایتخت فعال هستند که مشتریان پروپاقرص خود را دارند.
مراکز خرید لوکس و مدرن تهران

تهران، کلان‌شهری بزرگ و مدرن است که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متعددی دارد. یکی از جاهای دیدنی تهران را می‌توان مراکز خرید و مجموعه‌های تجاری دانست که برخی جزو لوکس‌ترین مراکز تجاری ایران به حساب می‌آیند. در حال حاضر، مراکز خرید بزرگ پایتخت فقط به واحدهای تجاری خلاصه نمی‌شوند و با وجود ارائه خدماتی مانند باشگاه‌ ورزشی، رستوران‌، شهربازی‌، فودکورت، سینما و غیره، مجموعه تفریحی کاملی را برای بازدیدکنندگان مهیا کرده‌اند. برای آشنایی با تعدادی از مراکز خرید لوکس و مدرن تهران با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

مراکز خرید لوکس و مدرن تهران

مرکز خرید اپال

مرکز تجاری اپال با ۲۳ طبقه در زمینی به مساحت بیش از هفت هزار مترمربع احداث شد که ۹ طبقه آن در زیر زمین و مابقی در روی زمین هستند. این مرکز به‌ لطف تنوع محصولات و مغازه‌های شیک و زیبا به مقصد علاقه‌مندان به خرید و پاساژ‌گردی تبدیل شده است؛ به‌ویژه که در کنار خرید می‌توان از امکانات تفریحی آن مانند سینما و سالن بولینگ و بیلیارد لذت برد. فودکورت و رستوران‌های مجلل این مجموعه نیز فرصتی ایده‌آل برای صرف غذایی خوش‌طعم محسوب می‌شوند.

فروشگاه های تهران

مرکز خرید زعفرانیه پلازا

اگر دنبال برندهای گران قیمت داخلی و خارجی و اجناس اورجینال هستید، مرکز خرید زعفرانیه پلازا یک گزینه ایده‌آل است، اما اگر بودجه زیادی برای خرید کنار نگذاشته‌اید احتمالا نمی‌توانید دست پر از این مرکز خرید بیرون بیایید. این مجتمع تجاری ۳ طبقه، ۴۰ واحد تجاری و پارکینگی با ظرفیت ۲۱۰ اتومبیل دارد و اینجا دغدغه پیدا کردن جای پارک هم نخواهید داشت. این مرکز خرید تقریبا همه چی تمام است و شما علاوه بر خرید پوشاک و کیف و کفش، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم ورزشی، ساعت و جواهر می‌توانید به کافی‌شاپ و قنادی آن هم سر بزنید و در رستوران آن هم خودتان را مهمان غذاهای لذیذ کنید.

بهترین مرکز خرید های تهران

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید ایران و تهران است که در زعفرانیه قرار دارد. این مجتمع تجاری با عرضه بهترین برندهای داخلی و خارجی در زمینه‌ پوشاک، زیورآلات، کیف، کفش و… شهرت زیادی پیدا کرده است. از برندهای موجود در پالادیوم می‌توان به آدیداس، نایکی، پوما، ریباک، جین وست، منگو، جنیفر، تی تی، پاما، پونت و غیره اشاره کرد.

بهترین مرکز خرید های تهران

مرکز خرید سام سنتر

مرکز خرید سام سنتر در سال ۱۳۹۰ در ۹ طبقه آغاز به کار کرد. نمای سازه و نورپردازی جذابش در طول شب باعث شده‌ است که این مجموعه همچون جعبه‌ای زیبا به نظر برسد. معماری داخلی چشم‌نواز، آب‌نمای دیواری با جلوه‌ای خاص و لابی وسیع، جذابیتی دوچندان به این مجموعه بخشیده‌اند.

از آن‌جا که انواع برندهای معتبر خارجی و داخلی در این محل شعبه دارند، اجناس باکیفیت با قیمتی بسیار گران در آن عرضه می‌شود و در نتیجه انتخاب مناسبی برای سخت‌پسندهایی است که بودجه کافی خرید اجناس برند را دارند.

مراکز خرید لوکس و مدرن تهران

مرکز خرید روشا

مرکز خرید روشا اولین فروشگاه بدون مرز در ایران است که در آن از واحدهای تجاری مجزا خبری نیست و به سبک دپارتمان استور طراحی شده است. این مرکز خرید که در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد، هفت دپارتمان جداگانه برای کالاهای مختلف دارد و بدون اینکه نیازی به ورود به مغازه‌های متعدد باشد، بازدیدکنندگان می‌توانند اجناس را یک‌جا مقایسه و خرید کنند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رودخانه هزاررنگ، شاهکاری شگفت‌انگیز

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پارچه چرم مناسب بانوان شیک‌پوشی است که می‌خواهند هم‌زمان یک پوشش گرم و در عین‌حال راحت برای روزهای سرد پاییزی و زمستانی داشته باشند. این مطلب را با ما بخوانید.
پارچه چرم

پارچه چرم در انواع چرم طبیعی و چرم مصنوعی و طرح‌‌ها و بافت‌های متنوع، انتخاب بسیار مناسبی برای انواع لباس‌های پاییزه و زمستانه است.با این مطلب در مجله دلتا همراه شوید تا دنیایی از تنوع در استایل خیابانی شما ایجاد شود.

استایل خیابانی اسپرت با پارچه چرم

یک کت کوتاه، همراه با یک تاپ بلند کاموایی یا پشمی و شلوار جین محبوب ما، یک استایل جذاب برای خیابان‌گردی، کافه‌گردی و حتی خرید مایحتاج روزانه است. مزیت چنین کت‌هایی این است که می‌توان آن‌ها را با هر رنگ و مدل بلوز، شومیز و شلواری ست کرد. شومیز سفید همراه با یک کت چرمی مشکی کوتاه و شلوار چرم، تحسین هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد.

پارچه چرم

پالتوهای چرم با یقه‌های کلاسیک

از پالتوهای بلند چرمی همراه با لگ جین یا چرم و بوت بلند غافل نشوید. برای دیده شدن یقه کلاسیک و زیبای این مدل پالتوها، بهتر است روسری داخل یقه قرار گیرد. یا از کلاه و شال‌های کوتاه استفاده شود. این مدل پالتو را می‌توان به صورت جلو باز یا بسته، با شلوار و یا یک تونیک بلند پوشید. یک کیف چرمی با اندازه متوسط یا بزرگ این استایل زیبای خیابانی را تکمیل می‌کند.

پارچه چرم

مانتوی عروسکی با پارچه چرم

گرایش امروز دنیای مد به سمت لباس‌های عروسکی است. دوخت یک مانتوی عروسکی چرمی می‌تواند ایده‌آل باشد. برای این مانتو می‌توان از رنگ‌های شاد استفاده کرد. سپس آن را با یک کیف پارچه‌ای و شلوار جین راسته پوشید. یک شال ساده پاییزه یا زمستانه با رنگ مکمل یا متضاد با مانتو، کامل‌کننده این استایل خیابانی زیبا خواهد بود.

مانتوی عروسکی با پارچه چرم

استایل ساده با پارچه چرم

معمولا رنگ‌های سفید و مشکی بیش‌ترین استفاده را برای یک استایل مینیمال دارند. البته شما می‌توانید از هر رنگی برای یک استایل خیابانی مینیمال استفاده کنید. پارچه‌های نقش‌دار در استایل‌‌های مینیمال جایی ندارند. پارچه چرم مات یک انتخاب خوب برای یک استایل خیابانی مینیمال است. ست مانتو و شلوار چرم همراه با بوت و نیم‌بوت یک استایل کلاسیک و امروزی برای شما به ارمغان می‌آورد.

استایل ساده با پارچه چرم

متفاوت با دامن چرم

می‌توان یک استایل خیابانی متفاوت را با دامن چرم ماکسی، بلوز کاموایی سبک همراه با یک کت کوتاه روی آن ساخت. این استایل هم پوشش مناسبی داشته و هم چشم‌نواز خواهد بود. ترکیب دامن چرم با یک کت کوتاه و بوت بلند، یک پوشش شیک برای رفتن به دورهمی‌های دوستانه در کافه و رستوران است.

استایل زیبا با دامن

شنل با پارچه چرم

می‌توان برای یک استایل خیابانی آزاد، از شنل‌های کلاه‌دار یا بدون کلاه استفاده کرد. استفاده از پارچه‌های خزدار برای دور یقه و پایین شنل، ظاهر جذاب‌تری به لباس شما می‌دهد. با چرم‌های طرح‌دار یا نقش‌دار، یک شنل متفاوت خواهید داشت.

استایل زیبا با شنل

پارچه چرم برای شلوار

همه نوع پالتو، مانتوی پاییزه، شومیز کاموایی و هودی را می‌توان با شلوارهای چرمی ست کرد. شلوارهای چرم بگ، راسته، تنگ یک دنیا تنوع به استایل خیابانی شما می‌دهند. پارچه چرم یک پارچه خوب برای گرم نگه داشتن کمر و پاها در روزهای سرد زمستانی است. همچنین شلوارهای چرم نیاز زیادی به شستشو ندارند.

پیشنهاد مطالعه:‌ برای خواندن مطالب مد و زیبایی به سیاهی زیر چشم مراجعه کنید. 

دانلود اپلیکیشن

با مجله مد و زیبایی دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله مدوزیبائی دلتا , مجله دلتا , استایل ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زیبایی‌های کشور هند بسیار است. ریشه‌های طبیعی شگفت‌انگیز پل‌ها در هند، ذهن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
عجیب‌ ترین پل‌ های دنیا

پل‌های زیبای ساخته شده توسط مهندسین نه تنها بسیار کاربردی‌اند بلکه نمونه‌هایی خیره‌کننده از هنر و معماری هستند. زمانی که طبیعت خودش معمار شود، نتیجه چیزی جز به وجود آمدن مناظر مهیج نخواهد بود. ایالت شمال شرقی هند، مگالایا با گنجینه‌های زیبایی از معماری طبیعی بسیار پرطرفدار بوده و ذهن شما را متاثر می‌کند. امروز در مجله دلتا با عجیب‌ ترین پل‌ های هند که دارای ریشه‌‌های طبیعی هستند آشنا می‌شوید.

عجیب‌ ترین پل‌ های هند

Cherrapunji

این منطقه در ناحیه شرقی خاسی تیلز مگالایا قرار دارد. Cherrapunji با آبشارهای زیبا، طبیعتی بی‌نظیر و باشکوه، غارهای کشف شده و پل‌هایی با ریشه‌های طبیعی دارای مناظری حیرت‌انگیز است.

پل های عجیب دنیا

پل دوگانه دوکر یوماشینگ

هیچ تکنولوژی به این منطقه نرسیده است، بنابراین علاقه‌مندان به ماجراجویی مشتاق به حضور در این منطقه هستند. پل دوگانه داکر ۱۸۰ سال قدمت داشته و دارای یک برجستگی روی خود است، ۷۳۱/۵ متر (۲۴۰۰ فوت) بالاتر از رودخانه یوماشینگ قرار گرفته و ۲۰ متر (۶۵/۶ فوت) طول دارد. یکی از مسیرهای طاقت‌فرسا برای رسیدن به این پل ۳ کیلومتر (۱/۸ مایل) طول دارد که از روستای تیرنا آغاز می‌شود و نیازمند استقامت زیاد است، با این حال، تجربه و مناظر زیبایی به ارمغان می‌آورد، به علاوه اینکه آبشار هم به جذابیت آن می‌افزاید.

پل های عجیب در هند

پل ریتیمن در روستای نانگیمای

این پل تقریبا بین روستای تیرنا و پل دوگانه داکر نانگریت واقع شده است و با طولی ۳۰ متری (۹۸ فوت) – یکی از طولانی‌ترین پل‌های با ریشه طبیعی شناخته می‌شود.

عجیب‌ ترین پل‌ های هند

پل ریشه‌ای در Mawlynnong

فقط یک رانندگی ۱۰ دقیقه‌ای از Mawlynnong، شما را به پاک‌ترین روستای آسیا، روستای ریوای می‌رساند. پیاده‌روی تقریبا ۳۰۰ متری (۹۸۵ فوت) از روستا با گذشتن از منطقه جنگلی شما را به این پل ریشه‌ای می‌رساند که برای ورود باید هزینه آن یعنی ۱۰ (۰/۱۹ لات / ۰/۱۵ دلار) را با هدف توسعه روستا بپردازید.

عجیب‌ ترین پل‌ های هند

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند مکان‌های دیدنی ترکیه که هرگز نباید از دست بدهید
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زمان آن رسیده که کمی از زندگی روزمره فاصله بگیرید و به دنیای کودکی خود بازگردید.
سرزمین قصه‌ ها در جهان

اگر می‌خواهید به معنای واقعی کلمه حس کنید که در میان صفحات کتاب‌های قصه قدم می‌‍زنید، در این مطلب ارزشمند همراه با مجله دلتا، سری به سرزمین‌های خیالی این کره خاکی بزنید و جادوی سرزمین قصه‌ ها در جهان را از نزدیک لمس کنید.

جزیره اسکای، اسکاتلند

این چشم‌انداز خیره‌کننده در جزیره اسکای پنهان شده است. تپه‌های سنگی مخروطی شکل، حوضچه‌ها و آبشارهای پراکنده با اشکال مارپیچ مرموزی ترکیب شده و منظره‌ای جادویی خلق کرده‌اند.

تاکنون هیچ افسانه‌ای راجع به این اشکال مارپیچ به وضوح تعریف نشده است. اما برخی بر این باورند که این مکان توسط پریان به این شکل درآمده و هنوز در گوشه و کنار آن زندگی می‌کنند.

کلیسای اندریاس

کلیسای سنت میگوئل دلفی

وقتی نام سرزمین قصه‌ ها در جهان به میان می‌آید نام کلیسای سنت میگوئل دلفی می‌درخشد. این صومعه پر زرق و برق در کنار صخره‌ای در کاتالونیا واقع شده و مشرف به آبشاری زیبا است. البته همه صومعه‌های باستانی زیبا هستند اما این کلیسا درست به مانند قطعه‌ای از بهشت به نظر می‌رسد. انگار از کتاب‌های قصه برداشته شده و در این منطقه گذاشته شده است.

جنگل کروکت در لهستان

جنگل ویستمن، دوون، انگلستان

این جنگل از خزه‌های پر پیچ و خم و گیاهان وحشی پوشیده شده است و طوری به نظر می‌رسد که انگار با ارواح، افسانه‌ها و اسطوره‌های فراطبیعی ارتباط دارد. از آن‌جایی که چنین افسانه‌هایی در رابطه با جنگل ویتسمن نقل شده، جای هیچ تعجبی نیست که چرا سالیان دراز دست نخورده باقی مانده و از گزند انسان‌ها و حیوانات غول پیکر در امان مانده است. درختان قدیمی به طرز نامحدودی رشد کرده و در هم گره خورده‌اند. همه می‌دانیم که جادوگران تنها در قصه‌ها زندگی می‌کنند. اما جنگل ویستمن به گونه‌ای است که تصور می‌کنید هر لحظه ممکن است یکی از آن‌ها جلوی شما ظاهر شود.

جزیره اسکای

کلیسای اندریاس، روسیه از سرزمین قصه‌ها

درست در وسط دریاچه ویوکسی، در دو کیلومتری شمال سنت پترزبورگ، یک جزیره کوچک سنگی از آب سر برآورده است. کلیسای چوبی اندریاس روی این جزیره کوچک قرار دارد. این بنای حیرت‌انگیز که به نظر می رسد متعلق به بابا یاگا (جادوگر افسانه‌ای) باشد، در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اگر جرئت ندارید هرگز وارد این شهر نشوید!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دریای مرده یکی از عجیب‌ترین آب‌های جهان را دارد، در واقع در این دریا هیچ کسی غرق نمی‌شود حتی اگر اصلا بلد نباشد شنا کند!
دریای مرده در اردن

مطمئنا شنیدن همین جمله برای قلقلک دادن کنجکاوی شما کافی است. درباره این دریا هم در سنت‌های اسلامی و هم در سنت‌های مصریان باستان گفته شده است و یکی از عجیب‌ترین مواردی که درباره آن وجود دارد، اشکال نمکی دریای مرده است. در این مطلب از مجله دلتا شما را با دریای مرده در اردن آشنا خواهیم کرد.

دریاچه مرده در اردن

دریای مرده در اردن

دریای مرده در حقیقت یک دریاچه نمک است که نسبت به دریاچه‌های معمولی دیگر در دنیا، دارای غلظت نمک و مواد معدنی بیشتری است. علت نامگذاری این دریاچه به این دلیل است که به خاطر شوری زیاد آب، هیچ‌گونه موجود زنده میکروسکوپی در آن قادر به رشد کردن و زنده ماندن نیست. تنها تعداد کمی باکتری و قارچ می‌توانند در این آب‌ها زندگی کنند.

چطور می‌توان روی آب راه رفت؟

ممکن است برایتان سوال باشد که چرا کسی در این دریا غرق نشده و نمی‌شود؟ در جواب باید گفت که آب دریای مرده به خاطر وجود نمک زیاد، به اندازه‌ای غلیظ است که غیر ممکن است کسی در آن غرق شود. به همین دلیل به هر عمق از آن که بروید روی آب می‌مانید.

هر وزنی که داشته باشید می‌توانید روی آب شناور بمانید و با خیال راحت روزنامه‌تان را بخوانید یا ترانه مورد علاقه‌تان را گوش کنید. کاری که گردشگران این منطقه انجام می‌دهند. همین مورد، دریای مرده را به جالب‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه توریستی منطقه تبدیل کرده است. درست است که به دلیل زیر آب رفتن غرق نمی‌شوید، اما باید بدانید حرکت کردن در آب دریای مرده سخت است.

دریای مرده کجاست

آب این دریاچه از کجا تامین می‌شود؟

آب این دریاچه شور از رود اردن تغذیه می‌شود اما هیچ خروجی‌ای ندارد و به همین دلیل نمک‌های موجود در آن روی هم انباشته می‌شوند و باعث بوجود آمدن اشکال نمکی دریای مرده می‌شوند.

در واقع در اشکال نمکی دریای مرده میلیاردها اتم به وسیله طبیعت منحصر بفرد در کنار هم قرار گرفته و بلورهای حیرت‌آوری را به وجود آورده‌اند. شاید شگفت‌انگیزترین این اشکال را بتوان قارچ‌های نمکی دانست که روی پایه‌هایی از نمک ایستاده‌اند و سرهای آن‌ها از آب بیرون آمده است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند استخر شیطان، خطرناک‌ترین استخر تاریخ!
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اکثر گردشگرانی که به شهر شیراز سفر می‌کنند همواره به سمت جاذبه‌های بی‌نظیر آن مانند آرامگاه سعدی، حافظ، بازار وکیل، شاهچراغ رفته و از آن‌ها دیدن می‌کنند.
روستای قلات در شیراز

در ۳۶ کیلومتری شمال غربی شیراز روستایی به نام قلات وجود دارد که یک تکه از بهشت روی زمین است. روستای قلات شیراز منطقه‌ای بکر است که از آرامش مثال‌زدنی و آب‌و‌هوایی بسیار عالی برخوردار است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی کامل روستای قلات در شیراز بپردازیم.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، روستای قلات در شیراز در ۳۶ کیلومتری شمال غربی شیراز واقع شده است. این روستای خوش آب و هوا حدود ۷۰۰۰ نفر جمعیت دارد. قلات به ظاهر یک روستا و در حقیقت تکه‌ای از بهشت است که روی زمین جا مانده است. هنگامی که به این روستا می‌روید و در باغ‌ها و طبیعت آن قدم می‌زنید شاهد درختان چند هزار ساله‌ای که در آن قرار دارد نیز می‌شود و می‌توانید نهایت لذت را از آن ببرید. به گفته خبرگزاری‌های رسمی کشور تا زمانی که به نزدیکی روستای قلات نرسیده باشید نمی‌توانید به تمامی زیبایی‌هایی در آن جمع شده است پی ببرید. چشمه آب سرازیر شده از دامن کوه که سرچشمه‌اش، چشمه‌هایی هستند که در قله کوه ها قرار دارند می باشد و همین‌طور درختانی چند هزارساله و دره‌ای عمیق و خنکی آن در گرم‌ترین زمان سال، لرزه بر اندامی هر گردشگری می‌اندازد.

جاهای دیدنی روستای قلات

قلعه قلات شیراز

خرابه‌های قلعه قلات شیراز که با نام قلعه قزل ارسلان نیز مشهور است، در بالای کوه قلات قرار دارد. به گفته اهالی روستا، این قلعه متعلق به اتابکان فارس بوده است. برج و باروهای قلعه قلات شیراز در دوره سلجوقیان بازسازی و مورد استفاده مجدد قرار گرفته است و به همین دلیل، این مکان به قلعه قزل ارسلان معروف شده استقلعه قزل ارسلان در کنار موزه مردم‌شناسی و کلیسای قلات قرار دارد.

کلیسای قلات شیراز

کلیسای تجلیل مسیح قلات در تاریخ دوم آبان ۱۳۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. به گفته برخی مورخان، این کلیسا توسط مبلغان مذهبی بین دو جنگ جهانی اول و دوم برای مسیحیان ساکن روستا ساخته شده است و بازدید از آن در سفر به قلات توصیه می‌شود.

آبشارهای قلات

در دامنه کوه سرخ و در حاشیه روستای قلات، سه آبشار زیبای طبیعی وجود دارد که دو آبشار، مسیر دسترسی آسان‌تری دارند. کوچک‌ترین آبشار در فاصله کمتر از دو کیلومتری بافت قدیمی قلات قرار دارد.

موزه قلات

خانه موزه قلات با بافت و معماری سنتی در کوچه باغ اسرارآمیز قلات قرار دارد. این خانه که قدمت آن به سالیان دور برمی‌گردد، به همت رامین باقی، جوان هنرمند قلاتی، تبدیل به خانه موزه روستایی قلات شده است و گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری را به‌سمت خود جذب می‌کند. رامین باقی، دانش‌آموخته رشته موسیقی است و ساکسیفون و چند ساز دیگر را به‌خوبی می‌نوازد.

بازدید از این موزه رایگان است. پس از ورود به خانه موزه قلات و عبور از  چند پله سنگی و بلند با انبوهی از سازها و اشیای کهن ثبت شده در میراث فرهنگی استان فارس در چهار اتاق تو در تو روبه‌رو خواهید شد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رودخانه هزاررنگ، شاهکاری شگفت‌انگیز

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استانبول، یکی از مقاصد پرطرفدار در دنیا، به‌خصوص در میان ایرانی‌ها است. در این مطلب به مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر‌ می‌پردازیم.
جاذبه های دیدنی در شهر استانبول

اگر به استانبول سفر می‌کنید می‌توانید از برترین دیدنی‌های این شهر، بازدید کنید. مجله دلتا مهم‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول را از دیدگاه تریپ ادوایزر معرفی می‌کند تا درصورتی که فرصت شما محدود است، بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید و شاخص‌ترین جاذبه‌های هر شهر را از دست ندهید. با ما همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی در شهر استانبول آشنا شوید.

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه در سال‌های بین ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷، به دستور سلطان سلیمان، توسط معمار سنان (خواجه معمار سنان آغا) ساخته شد. این مسجد دارای چهار منار و ترکیبی از معماری اسلامی و بیزانسی است. بخش‌های مختلف مسجد سلیمانیه شامل کتابخانه، مدرسه، کاروان‌سرا، حمام، آشپزخانه و بیمارستان است. امروزه، این بنای مربوط به دوران امپراتوری عثمانی، روی تپه سوم استانبول قرار دارد. این مسجد دومین مسجد بزرگ شهر است و بهترین منظره از استانبول را به نمایش می‌گذارد.

جاذبه های استانبول

موزه ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه که زمانی کلیسای مسیحیت شرق به شمار می‌رفت، پس از فتح استانبول به دست محمد دوم، از کلیسا به مسجد تبدیل شد. کلیسای ایاصوفیه به دستور ژوستین یکم در سال ۵۳۲ ساخته شد و پس از تبدیل آن به مسجد، تغییرات بسیاری از جمله نقاشی‌ها، نوشته‌های قرآنی روی دیوار، مناره، منبر، محراب، و غیره به آن اضافه شد. پس از به قدرت رسیدن آتاتورک و اعلام جمهوری در ترکیه، این مکان به موزه تبدیل شد و امروزه نیز جزو برترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است که بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

مکان های دیدنی ترکیه

آکواریوم سی لایف استانبول

آکواریوم سی‌لایف استانبول در یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید، در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. این آکواریوم دارای تونل آکواریومی به طول ۸۳ متر است که بلندترین آن‌ها در اروپا و پنجمین در دنیا به‌شمار می‌رود. در این آکواریوم با بیش از ۴۷ مخزن نمایش، ۱۵۰۰۰ موجود دریایی از ۲۱ منطقه نمایش داده می‌شود. این مجموعه شامل بخش‌های اصلی کوسه‌ها، ستاره‌های دریایی، میگوها و خرچنگ‌ها و دیگر گونه‌های دریایی می‌شود.
یکی از ویژگی‌های مهم آکواریوم سی‌لایف که همواره مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، تونل کوسه‌ها و نمایش جزئیات دقیق زندگی دریایی است. در آکواریوم سی‌لایف استانبول همچنین یک جنگل گرمسیری طراحی کرده‌اند که دارای پوشش گیاهی گرمسیری با درختان مصنوعی ولی بسیار زیبا است.

ترکیه

کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی که با نام قصر بیگلربیگی نیز شناخته می‌شود، از مجلل‌ترین کاخ‌های عثمانی در شهر استانبول به‌شمار می‌رود و در قرن نوزدهم و در بخش آسیایی شهر استانبول ساخته شده است. این قصر پیش از آن که اقامتگاهی تابستانی برای پادشاهان عثمانی باشد، برای اقامت میهمانان خارجی در نظر گرفته شده بود و به همین دلیل به دکوراسیون داخلی و نمای خارجی آن اهمیت زیادی داده‌اند. مجموعه بیلربی از ساختمان کاخ اصلی و چند خانه ییلاقی تشکیل شده است و کاخ اصلی چشم‌انداز بسیار زیبایی از بسفر دارد. سلطان عبدالحمید دوم، آخرین سال‌های عمر خود را در حصر خانگی در این کاخ سپری کرد. همچنین دوک و دوشس ویندزور و خانم اوژنی، ملکه فرانسه به‌عنوان میهمان در این کاخ اقامت داشته‌اند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند شهری باورنکردنی در اعماق زمین
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
درختان و بوته‌های پرشکوفه، یکی از جاذبه‌های گردشگری بهاری به‌‌شمار می‌روند که از آن جمله می‌توان به درختان گیلاس ژاپن، بوته‌های وحشی صحرای کالیفرنیا و جنگل‌ جادویی هالربوس اشاره کرد.
جنگل هالربوس در بلژیک

یکی از جاذبه‌های گردشگری در آغاز فصل بهار، درختان لبریز از شکوفه‌ها است. به عنوان مثال، در نیمه فروردین، ژاپن میزبان توریست‌هایی می‌شود که برای تماشای شکوفه‌های گیلاس به این کشور سفر کرده‌اند.  برخی از گردشگران نیز، در اوایل بهار، به صحراهای کالیفرنیا می‌روند تا از دیدن غنچه‌های وحشی لذت ببرند. اما یکی از جنگل‌های بلژیک، نه در آغاز فصل بلکه در این وقت از سال، میزبان توریست‌ها است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جنگل هالربوس در بلژیک آشنا شوید.

جنگل هالربوس در بلژیک

جنگل هالربوس به جنگل آبی نیز شهرت دارد. این جنگل در فاصله‌ کمی از بروکسل واقع شده است و شما می‌توانید این مسیر را با ماشین، در عرض یک ساعت طی کنید.

از آن‌جا که با افزایش میزان بازدیدکنندگان، احتمال از بین رفتن این جاذبه‌ طبیعی بیشتر شده است، راهنمایان جنگل از مردم می‌خواهند تا به جنگل و زیبایی‌های طبیعت احترام بگذارند و با دقت و ملاحظه رفتار کنند. همچنین وب‌سایت رسمی جنگل هالربوس به بازدیدکنندگان یادآور شده است که تنها در مسیرهای مخصوص بازدید حرکت کنند و تحت هیچ شرایطی از آن‌ها خارج نشوند؛ چرا که خاک و گیاهان جنگل به فشار پا حساس هستند.

جنگل آبی در بلژیک

فرشی از گل

در این جنگل ۵۵۰ هکتاری، فرشی از گل بر روی درختان باریک راش کشیده می‌شود و تا آن‌جا که چشم کار می‌کند، ادامه دارد. بازدیدکننده‌ها می‌توانند در مسیرهای مشخص شده پیاده‌روی کنند و خرگوش‌ها و گوزن‌ها را ببینند که در این جنگل سبز و آبی پرسه می‌زنند.

فضای مه‌آلود و آرامش‌بخش این جنگل در فصل بهار، میزبان بسیاری از عکاسان و علاقه‌مندان به طبیعت است. اگرچه این جنگل، که در شهر هال بین فلاندر و والونیا قرار گرفته، تا بروکسل فاصله‌ای ندارد اما اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود. پدیده “جنگل‌های گل آبی” در اروپا به خصوص در جنگل‌های قدیمی چندان نادر نیست اما هالرباس از لحاظ تراکم و زیبایی این گل‌ها منحصر به‌فرد است.

جنگلی به رنگ آبی

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رستوران عجیبی که هر لحظه در آن زلزله ۸ ریشتری می‌آید!
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چرنوبیل اوکراین، شهری که سی‌واندی‌سال پیش، تحت تشعشعات چیزی 400 برابر قوی‌تر از بمب هیروشیما قرار گرفت، از مقاصد گردشگری محبوب توریست‌ها، تجسم آخرالزمان است.
شهر چرنوبیل در اوکراین

اتاق‌های مهدکودک پراز اسباب‌بازی‌های رهاشده، سکوت محض در شهربازی‌ دست‌نخورده و دبیرستانی پر از کاردستی‌های نیمه‌کاره، این‌ها گوشه‌ای از بقایای فاجعه چرنوبیل هستند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شهر چرنوبیل در اوکراین آشنا شوید.

گذری کوتاه بر واقعه چرنوبیل

چرنوبیل یک نیروگاه برق هسته‌ای واقع در شوروی سابق (این شهر اکنون در اوکراین واقع شده است) بود که در آوریل سال ۱۹۸۶، با انفجار مخزن بخار مواجه شد. سطح تشعشات هسته‌ای منتشرشده در اولین روزهای پس از واقعه، وحشتناک بالا بود. شهر پریپیات که در نزدیکی آن و محل زندگی کارگران آن نیروگاه بود، روز بعد از انفجار تخلیه شد و ۵۰ هزار سکنه آن دیگر به خانه‌های‌شان بازنگشتند.

جهت محدودسازی سطح تشعشات، هفته‌ها بعد از انفجار توسط یک ساختمان آهکی به طور کامل پوشانده شد و پس از آن ساختمان آهکی سیلومانند دیگری روی رآکتور هسته‌ای شماره ۴ (محل انفجار) توسط سازمان ملل در اکتبر سال ۲۰۱۷ ساخته شد تا برای صد سال آینده بتواند، سطح این تشعشات را مهار کند.

شهر چرنوبیل در اوکراین

چرنوبیل در ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر کیف، پایتخت اوکراین واقع شده است. رفتن از کیف تا چرنوبیل، دو ساعت طول می‌کشد.
منطقه‌ای که ورود به آن ممنوعیت دارد، مساحتی به اندازه ۲۶۰۰ کیلومتر مربع دارد و در اطراف نیروگاه برق هسته‌ای شکل گرفته است. ورود به این منطقه بسیار خطرناک بوده و افراد عادی نمی‌توانند به آنجا بروند. در داخل این محوطه ممنوعه، باید از ایستگاه‌های بازرسی متعددی عبور کرد و هرچه به خود نیروگاه نزدیکتر می‌شوید، سطح تشعشات بالاتر می‌رود.
تور چرنوبیل، در داخل محوطه ممنوعه صورت می‌گیرد که در آن شهرهای کوچک متعدد و یک محوطه بزرگ جنگلی واقع شده است و شما در این تور با فضاهای بسیار متفاوتی روبرو خواهید شد.

چرا باید از چرنوبیل بازدید کرد؟

چرنوبیل برای گردشگران، جذابیت‌های بسیاری دارد. جستجو در دنیایی کاملاً رهاشده به دست انسان‌ها در سی‌واندی سال پیش، شما را با حال و هوای یک دنیای آخرالزمانی آشنا می‌کند.
شما با شهری روبرو هستید که گویا زمان برایش متوقف‌شده. با فرهنگی روبرو می‌شوید که کاملاً از بین رفته و این برایتان جذابیت بسیاری خواهد داشت.
علاوه بر این‌ها، خود فاجعه چرنوبیل، آگاهی پیداکردن نسبت به خطرات نیروگاه‌های هسته‌ای و تاثیرات آن بر محیط در صورت بروز اشتباه، برایتان جالب‌توجه خواهد بود.

بازدید از چرنوبیل سلامتی‌مان را تهدید می‌کند؟

آثار تشعشات برای مدت‌ها در این منطقه باقی خواهند ماند، و ورود به منطقه ممنوعه تا ۲۰ هزارسال آینده سلامت همه افراد را تهدید می‌کند. بااین‌حال، رادیواکتیویته در دوزهای بسیار کم، هیچ ضرری برایتان نخواهد داشت. تورهایی که روزانه در منطقه ممنوعه برگزار می‌شود، شما را صرفاً چند ساعتی در معرض سطوح پایین تشعشات هسته‌ای قرار می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رودخانه هزاررنگ، شاهکاری شگفت‌انگیز

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شهر جیپور مرکز ایالت راجستان در شمال غربی هند قصرها و عمارت‌های لوکس و باشکوه زیادی دارد که یکی از آن ها قصر شناور جال محل است.
قصر جال محل در جیپور

شاید در میان شلوغی‌های شهر جیپور، آرامش‌بخش‌ترین چشم‌انداز، قصر شناور جال محل باشد. عمارتی زیبا و قرینه که در وسط دریاچه ساگار شناور است و زمانی تفرجگاه تابستانی پادشاهان بود. در کنار این دریاچه آرام که بایستید چشم‌اندازی جذاب از قصری باشکوه را می‌بینید. این منظره جادویی، جال محل جیپور را به یکی از رویایی‌ترین مکان‌ها برای عکس انداختن تبدیل کرده است. برای آشنایی بیشتر با قصر جال محل در جیپور مجله دلتا را همراهی کنید.

قصری که روی آب شناور است

قصر جال محل در جیپور

نحوه ساخت قصر جال محل باعث شده تا گردشگران زیادی آرزوی بازدید از این قصر رویایی را داشته باشند. این قصر در ۴ کیلومتری شمال جیپور در جاده آمر- جیپور قرار دارد. فاصله آن تا شهر نزدیک است و پیشنهاد می‌کنیم بعد از بازدید از آن به سراغ قلعه آمر بروید. چون هر دوی این جاذبه‌ها در یک مسیر هستند. گردشگرانی که در کنار دریاچه ساگار در حال تماشای این قصر جذاب هستند شاید درباره طراحی جالب آن چیز زیادی ندانند. این قصر به نظر یک طبقه می‌آید اما در واقع ۴ طبقه دیگر آن در زیر آب است! دیواره‌های سنگی قصر میلیون‌ها تن آب را از قصر دور نگه می‌دارند. ملات آهک خاصی که در آن‌ها به کار رفته برای بیش از ۲۵۰ سال مانع از نفوذ آب به داخل قصر شده است.

قصری که روی آب شناور است

معماری جال محل

جال محل از سنگ ماسه‌های قرمز درست شده. چیزی که زیبایی این قصر را دوچندان کرده این است. که در ساخت آن از همان سبک قرینه‌ای که در همه راجستان متداوله استفاده شده است. در کمتر از ۱۰ سال پیش آب دریاچه تمیز نبود و نفوذ آب به داخل قصر باعث شده بود که قصر تقریبا ویرانه‌ای متروک شود اما دولت جیپور تلاش زیادی برای بهبود قصر و همین‌طور دریاچه اطرافش کرد به طوری که امروز حیات وحش دوباره به دریاچه برگشته و دریاچه و قصر شکوه قبلی خود را به دست آورده است.

قصری در دریاچه در جیپور

جذاب‌ترین قسمت این بنا بام آن است که در ساخت آن از سبک کلاسیک و فانتزی استفاده شده و هدف از ساختش نشان دادن ثروت و بزرگی پادشاه به دیگران بوده است. وقتی از دور به این قصر نگاه می‌کنید شاید در نگاه اول بیشتر از همه همین سقف گنبددار آن است که جلب توجه می‌کند. در طراحی قصر از کنده کاری‌های زیادی استفاده شده و آن ۲۰ ستون هم نقش زیادی در زیبایی قصر دارند. هر دروازه طاقدار، بالکن و راهرو با کنده کاری‌های مرمرین تزئین شده و ۲۰ ستون آن هر کدام آن‌ها بنای یادبودی از خانواده سلطنتی «راجا جای سینگ» هستند. در داخل این قصر هیچ اتاقی نیست و فقط از یک عمارت کلاه‌فرنگی و باغ تشکیل شده، باغی که رو به دریاچه قرار دارد که پر از گل‌های سنبل و یاسمن است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند هتل آغشته به خون، ترسناک‌ترین هتل دنیا!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از جزایر متفاوت و البته دیدنی، جزیره‌ای به نام زنگبار تانزانیا است که با جاذبه‌های متعددش توجه شما را به خود جلب می‌کند.
جاذبه های زنگبار در تانزانیا

فرهنگ قدیمی و تلفیقی این جزیره، از تمدن‌ها و ملت‌های مختلف مسلمان و مسیحی، موقعیتی بسیار جالب در این جزیره به وجود آورده است. در این میان جاذبه‌های زنگبار تانزانیا را جدای از جاذبه‌هایی که در دیگر جزیره‌های توریستی و تفریحی دنیا می بینید، بدانید. انتظارات خود را از این جزیره و جاذبه های زنگبار تانزانیا بالا ببرید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های زنگبار در تانزانیا آشنا شوید.

جاذبه تانزانیا

جاذبه های زنگبار در تانزانیا

از آن‌جایی که زنگبار جزیره ارتباطی بین آفریقا و آسیا بود، در طول تاریخ تبدیل به مکانی برای تجارت ادویه‌های هندی و برده‌داری در خلیج عربی بود. همچنین بیشتر مردم این جزیره خود را زنگباری می دانند تا تانزانیایی! از جاذبه‌های زنگبار تانزانیا وجود تمام مذاهب مسیحی، مسلمان و گروه‌های بومی است که همگی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. با این حال حکومت زنگبار توسط رهبران مسلمان اداره می‌شود.

زمان در زنگباز

در این‌جا زمان شاید شما را کمی گیج کند. اینجا همه چیز برعکس انتظارات شما است. برعکس باقی نقاط دنیا که هر شبانه روز از ساعت ۱۲ نیمه شب شروع می‌شود، مردم این جزیره ساعت شروع روز خود را از زمان طلوع خورشید یعنی ساعت ۷ صبح آغاز می‌کنند. تمام این تفاوت زمانی به خاطر نزدیک بودن این جزیره به خط استوا است. اگر می‌خواهید با ساعت مچی بر روی دستتان اوقات زندگی مردم را متوجه شوید، باید ساعت ۳ را با ساعت ۹ و ساعت ۴ را با ساعت ۱۰ جابه‌جا کنید.

شهری که زمان در آن برعکس کار می کند

از حرکت‌های دیوانه‌وار قایق‌های بسیار تندرو نترسید

در مجموع حمل و نقل به سمت جزیره زنگبار با هواپیما یا قایق‌های تندرو صورت می‌گیرد که بیشتر از سمت دارالسلام به سمت زنگبار می‌روند. هواپیماهایی که برای گشت‌وگذار به سسنا (Cessna) می‌روند، حدود نیم ساعت شما را می‌گردانند اما این نوع حمل و نقل گران تمام می‌شود. قایق‌ها بسیار ارزان‌تر هستند و حتی شما را به دیدن جاذبه‌های بیشتری می‌برند. با این حال قایق‌ها، سرعتی دیوانه‌وار دارند که باید از آن نترسید. ترس را با هیجان و تفریح، جایگزین کنید. فکر کنید که سوار یکی از بازی های شهربازی شده‌اید!

چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری زنگبار

 شهر سنگی

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری زنگبار که در تور تفریحی باید از آن دیدن کرد شهر سنگی است. این شهر در گذشته پایتخت و مقصد بسیاری از گردشگران در سفر ماجراجویانه بوده است.

مجله دلتا

خانه شگفتی‌ها

این خانه که به بیت العجیب هم معروف است یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های گردشگری زنگبار است. خانه شگفتی‌ها در گذشته خانه سلطان بود و نخستین بنا در زنگبار بود که الکتریسیته داشت و نخستین بنای مجهز به آسانسور در شرق آفریقا هم بود. اکنون هم این خانه به موزه تبدیل شده است.

جزیره زندان یا جزیره لاک پشت‌ها

چانگو یا جزیره لاک‌پشت‌ها حدود ۳۰ دقیقه تا شهر سنگی فاصله دارد و از جاذبه‌های گردشگری این جزیره در تور ادونچر و سفر ماجراجویانه است. بد نیست بدانید درحالی‌که زنگبار به جزیره زندان شهرت دارد، هیچ‌وقت زندان نبوده و گاهی برده‌ها در این جزیره نگهداری و توقیف می‌شدند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند این آبشار شما را به سنگ تبدیل می‌کند!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

 

کوه سن میشل همانند مرواریدی در میان دریا است. این کوه در بالای یک صخره بزرگ در میان خلیج صومعه مونت سن میشل قرار گرفته است.
جزیره‌ مونت سنت میشل فرانسه

جزیره‌ مونت سنت میشل فرانسه یکی از مناظر فراموش‌نشدنی اروپا است. این جزیره در خلیج مسحورکننده‌ای قرار دارد که دو منطقه‌ نرماندی و برتاین در آن به یکدیگر می‌پیوندند و چشم هر بیننده‌ای را از دوردست‌ها به خود خیره می‌کند. این مکان شگفت‌انگیز را در مجله دلتا بیشتر بشناسید.

مونت سن میشل

جزیره‌ مونت سنت میشل فرانسه

مونت سن میشل جزیره‌ای مرموز و اسرارآمیز است که شب‌ها به زیر آب می‌رود و صبح‌ها سر از آب بیرون می‌آورد. این جزیره صخره‌ای کوچک و زیبا جایی در سواحل شمال غربی فرانسه واقع شده و در انتهای رودخانه کوئنون قرار گرفته است.

بلندترین جزر و مدهای آب‌های اقیانوسی شب‌ها دیواره‌های بلند قلعه محفوظ در جزیره را به زیر آب می‌برد. صبح‌ها دوباره پس‌روی کرده و نمای کامل جزیره را نمایان می‌کند.

فرانسه

همین مداوم خشک و پر آب شدن اطراف جزیره برای قرن‌های بسیاری آن‌ را به یک دژ غیرقابل نفوذ تبدیل کرده.  از همین‌رو کمتر در طول تاریخ آسیب دیده و معماری قرون وسطایی آن همچنان پابرجا است.

آب‌های اطراف مونت سن میشل می‌توانند تا ۱۸ کیلومتر دورتر از این جزیره و ۲۰ کیلومتر به سمت ساحل حرکت کنند.

جزیره زیر آب

این جزیره کوچک فرانسوی با ساکنان بسیار اندکش تنها یک راه ارتباطی با خشکی دارد و آن ‌جاده و پلی باریک است که تحت شرایط آب و هوایی بد آن‌ها نیز به زیر آب می‌روند.

تاریخچه جزیره

در گذشته‌های دور مونت سنت میشل تنها یک جزیره کوچک نبوده و اطراف آن‌ را جنگل‌های انبوه پوشانده بودند اما با گذشت زمان و بالا آمدن آب اقیانوس این جنگل از بین رفته و خشکی بلند آن در دل آب به‌جا مانده است.

جزیره مرموز

در سال ۷۰۸ میلادی رافائل میکائیل یا همان میشل کلیسایی در این جزیره تاسیس کرد. امروزه کلیسای سبک گوتیک مونت سنت میشل با ارتفاع زیاد برج‌های آن نمایی جادویی و سحرآمیز برای جزیره به وجود آورده و لوکیشن بسیاری از فیلم‌های تاریخی شده است.

در قرن شانزدهم مردم شروع به ساخت صومعه و ساختمان‌های دیگر به خصوص زندان در این جزیره نمودند.

مونت سنت میشل علاوه بر کلیسا، یک شهر قرون‌وسطایی کامل را در خود جای داده است. این شهر یکی از معدود مکان‌های فرانسه به‌شمار می‌رود که دیوارها و استحکامات دفاعی قرون‌وسطایی خود را حفظ کرده است.

رافائل میکائیل

همچنین ساختمان‌های زیبایی در امتداد خیابان شیب‌دار روستایی آن به چشم می‌خورند که در حال حاضر به موزه، هتل، رستوران و بوتیک برای گردشگران تبدیل شده‌اند.

حفظ ماهیت دریایی

در سال ۱۸۸۰، برای رفاه حال گردشگران راه میان‌گذری بر روی آب ساخته شد اما ساخت راه میان‌گذر و فعالیت‌های انسانی مثل کشاورزی و همچنین افزایش شمار گردشگران به میزان قابل‌توجهی جزیره را در معرض خطر رسوب‌گذاری قرار داد.

رودخانه‌ کوئنون

اخیراً عملیات مهمی برای حفظ ماهیت دریایی مونت سنت میشل انجام گرفته است. برای مثال آب رودخانه‌ کوئنون را با شدت بیشتری جاری ساختند تا رسوب را شسته و به دریا ببرد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ترسناک‌ترین هتل دنیا، اقامت با چاشنی وحشت!
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد یکی از دیدنی‌های پایتخت است که در خیابان پیروزی و یکی از محله‌های قدیمی به نام چهارصد دستگاه قرار دارد.
موزه دکتر معین در تهران

خانه موزه دکتر معین که با نام خانه فرهنگ ساز و ادب نیز شناخته می‌شود، اولین مرکز تخصصی ادبیات، موسیقی و خوش‌نویسی کشور است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با موزه دکتر معین در تهران آشنا شوید.

موزه دکتر معین در تهران

خانه موزه دکتر معین در سال ۱۳۸۳ توسط شهرداری تهران مرمت و بازسازی و درب آن به روی علاقه‌مندان باز شد. از این خانه محلی برای برگزاری نشست‌ها و کلاس‌های ادبی استفاده و هنری استفاده می‌شود.  در آن آثار و وسایلی از استاد معین و امیرجاهد به نمایش گذاشته شده است.

عمارت سریال شهرزاد

دکتر محمد معین، مولف و مصحح فرهنگ فارسی معین، برهان قاطع و دهخدا است. وی را می‌توان وارث واژه‌ها و پدر لغت‌نامه ایران بعد از دهخدا دانست. دکتر معین همچنین اولین فارغ‌التحصیل در مقطع دکتری غیرپزشکی در رشته ادبیات و زبان پارسی در ایران است. خانه این استاد گران‌قدر در جوار خانه محمد علی امیر جاهد، موسیقی‌دان، تصنیف‌ساز نامی دوره مشروطه، خالق تصنیف‌هایی چون «در ملک ایران»، «هزاردستان به چمن» و رئیس اولین هنرستان شبانه‌روزی موسیقی کشور قرار دارد. استاد امیر جاهد همچنین پدر همسر دکتر معین بود.

خانه استاد معین و امیرجاهد در منطقه ۱۴ شهرداری تهران، خیابان پیروزی و در محله قدیمی چهارصد دستگاه واقع است و یکی از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود. این دو خانه در طول سال‌های زندگی این دو فرهیخته محل رفت و آمد بزرگان موسیقی و ادبیات بوده است و به‌عنوان خانه فرهنگ ساز و ادب شناخته می‌شود.

کاربری فعلی خانه دکتر معین

در حال حاضر خانه استاد معین به‌عنوان خانه موزه دکتر معین و امیرجاهد و مرکز موسیقی و ادبیات فعالیت می‌کند. طبقه همکف خانه بیشتر به امور اداری موزه اختصاص دارد و کلاس‌های موسیقی در این طبقه و طبقه زیرزمین تشکیل می‌شود. در طبقه دوم خانه نیز کتابخانه و دفتر کار دکتر به‌همراه میز کار و کتاب‌های ایشان واقع است.

در خانه‌موزه معین انواع سازها، تابلوهای شعر و خوش‌نویسی، تابلوهای استادان موسیقی و ادبیات و زندگی‌نامه‌ این هنرمندان از جمله خود استاد امیرجاهد و دکتر معین، لوازم شخصی استاد معین مانند کارت عروسی، کارت‌های شناسایی، دانش‌نامه‌ها، مدارک تحصیلی، جایزه‌ها و نشان‌های مهم بین‌المللی، کتاب‌ها، دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های ایشان برای نگارش لغت‌نامه در معرض نمایش قرار دارد.

عمارت استاد معین

مسیر دسترسی خانه دکتر معین

دسترسی به خانه دکتر معین از طریق ایستگاه ابن سینا در خط شماره چهار مترو امکان‌پذیر است. از این ایستگاه تا رسیدن به این خانه حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در پیش دارید.

همچنین می‌توانید از طریق اتوبان امام علی (ع) و سپس خیابان بسطامی می‌توانید خودتان را به این مکان برسانید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند این آبشار شما را به سنگ تبدیل می‌کند

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر در حال خوردن ناهار یا شام ناگهان زلزله‌ای ۸ ریشتری بیاید مطمئنا بیشتر ما غذا را فراموش می‌کنیم و پا به فرار می‌گذاریم تا جانمان را نجات دهیم.
کافه دیزستر در اسپانیا

اما در شهر «لورت دی مار» اسپانیا کافه رستورانی به اسم «کافه دیزستر» هست که هر لحظه در آن زلزله می‌آید ولی کسی فرار نمی‌کند و تنها کاری که انجام می‌دهند این است که تعادل خود را حفظ کنند و امیدوار باشند که لیوان آب روی میز نریزد!  با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با کافه دیزستر در اسپانیا آشنا شوید.

کافه دیزستر در اسپانیا

معمولا همه از زلزله می‌ترسند اما در این کافه مردم پول می‌دهند تا در حالی که از طعم غذای خوشمزه لذت می‌برند یک زلزله شبیه‌سازی شده ۸ ریشتری را هم تجربه کنند. این کافه آن‌قدر محبوب و معروف است که باید از قبل میزتان را رزرو کنید. وقتی به این رستوران می‌رسید از بیرون خیلی عادی به نظر می‌رسد و هیچ تابلوی هشداردهنده‌ای درباره اتفاق‌هایی که در داخل آن می‌افتد وجود ندارد. اما همین که وارد رستوران می‌شوید با دیدن دکوراسیون سفینه مانند داخل آن تازه می‌فهمید که با رستورانی متفاوت طرف هستید.

کافه ای که در آن زلزله می ‌آید

آدم فضایی‌ها در کافه دیزستر

آخر هفته‌ها آدم فضایی‌ها در اینجا نمایش‌هایی اجرا می‌کنند که برای بچه‌ها خیلی هیجان‌انگیز و مفرح است اما این رستوران برای آدم بزرگ‌ها سرگرمی دیگری دارد که در زیر زمین اتفاق می‌افتد! اگر عاشق هیجان هستید باید سوار آسانسور شوید و به اعماق زمین بروید و در رستورانی بنشینید که شبیه غار است. در آن‌جا اولین چیز عجیب و غریبی که توجهتان را جلب می‌کند این است که همه کارمندان رستوران کلاه‌های ساختمانی و تجهیزات ایمنی پوشیده‌اند.

منتظر بمانید چون اتفاقات هیجان‌انگیز دیگری در انتظارتان است؛ وقتی غذا برایتان آورده شد می‌بینید که به دلایلی بشقاب غذا خیلی زیادی سنگین است. مطمئنا با دیدن غذاهای خوشمزه رستوران نمی‌توانید منتظر بمانید و به این فکر کنید که کی زلزله شروع می‌شود! البته ممکن است آنقدر هیجان داشته باشید که تا قبل از زلزله غذا از گلویتان پایین نرود اما بهتر است خونسردی خود را حفظ کنید و از غذایتان لذت ببرید.

کافه زلزله در اسپانیا

چه زمانی زلزله می‌آید؟

در این کافه باید همیشه آماده فرار باشید! چون نمی‌دانید این زلزله دقیقا کی اتفاق می‌افتد. در حال خوردن غذا هستید که ناگهان برق‌ها خاموش روشن می‌شود. همه جیغ می‌زنند و میز و صندلی و هر چه که در اتاق است شروع به لرزیدن می‌کند. در این لحظه هیچ کاری از شما بر نمی‌آید جز این‌که منتظر بمانید تا زلزله تمام شود. نگران نباشید چون در این کافه برعکس زلزله‌های واقعی هیچ آسیب جدی به کسی نمی‌رسد. البته یادتان باشد که اگر می‌خواهید به این رستوران بروید هیچ وقت بهترین لباستان را نپوشید. چون ممکن است با شروع زلزله، غذا و نوشیدنی روی لباس‌هایتان بریزد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دهکده‌ای جذاب با طبیعت بکر، بی‌نظیر و فوق‌العاده دیدنی در نیوزلند، که مناظر، خانه‌ها و داستان‌های این دهکده، آنقدر خیره‌کننده و جذاب هستند که آوازه‌اش حتی به کشورهای همسایه هم رسیده است.
دهکده هابیتون

دهکده هابیتون همان دهکده رویایی است که در دو داستان “ارباب حلقه ها” و “هابیت” به آن اشاره شده است. پیترجکسون کارگردان معروف هنگامی که تصمیم به ساخت سه‌گانه ارباب حلقه‌ها گرفت، به دنبال مکانی مناسب، دیدنی و بی‌نظیر که برای بینندگان حیرت‌آور باشد می‌گشت. در این سفر از مجله دلتا به دهکده ارباب حلقه‌ها سفر می‌کنیم.

دهکده ارباب حلقه‌ها

اگرچه هابیت‌ها مدت‌ها است ترکش کرده‌اند اما به دست فراموشی سپرده نشده است. سفر به دهکده رویایی هابیتون در نیوزلند می‌تواند یادآور تجربه‌ای با کوله‌باری از خاطره‌های فراموش نشدنی برای شما باشد.  هابیتون، روستایی است که شبیه هیچ دهکده دیگری نیست.

دهکده هابیتون

زیبایی شگفت‌انگیز دهکده هابیتون

گشت و گذار در بین تپه سرسبز و تماشای خانه‌هایی که هرچند کوچک است اما جزئیات معماری ظریفی دارد، حال و هوای هر بیننده‌ای را عوض می‌کند و رویای سفر به سرزمین کوتوله‌ها را ممکن می‌سازد. مزرعه رویایی کوتوله‌ها در نزدیکی شهر کوچک “مچماچا” در شمال نیوزلند قرار گرفته است.

نیوزلند

خانه‌های این دهکده که در دل طبیعت پنهان شده است، سقفی از چمن، درهای دایره‌ای شکل و پنجره‌ای رو به طبیعت با منظره‌ای از گل‌های رنگارنگ، درخت‌های متنوع، دریاچه‌ای با آب زلال و آسمانی آبی، غروب زیبا و رویایی که زیبایی آن را چند برابر می‌کند، یادآور یک زندگی هابیتی در دل تپه‌های چمنی است.

هرچند این خانه‌ها برای آدم‌های ریزه میزه ساخته شده ولی در اصل برای انسان‌های معمولی هم مناسب است. تجربه یک سفر متفاوت در این مزرعه رویایی می‌تواند به خاطره‌ای شگفت‌آور برای شما تبدیل شود.

مزرعه کوتوله‌ها

تاریخچه این دهکده

دهکده هابیتون یک مزرعه خانوادگی بود که در دهه ۱۹۹۰ به محلی برای فیلم‌برداری مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها بدل شد. این مجموعه سینمایی، در جنوب غربی ماتاماتا در نیوزیلند واقع شده است. در میان بازدیدکنندگان از این مجموعه افرادی هم هستند که حتی یک قسمت از فیلم‌ ارباب حلقه‌ها را ندیده‌اند و تنها به دلیل زیبایی این محل به آن سفر می‌کنند.
دهکده کوتوله ها

هابیتون جاذبه‌ بی‌نظیر گردشگری در قلب نیوزلند

دهکده کوچک هابیتون نیوزلند، همان جایی است که برای هر ببینده‌ای جالب و شگفت‌آور است، به‌همین علت این مکان برای فیلم‌برداری انتخاب شد.در فیلم، این دهکده به‌گونه‌ای به تصویر کشیده‌ شده که گویی برای هابیت‌ها یا کوتوله‌ها ساخته شده است اما امروزه تعدادی زیادی از گردشگران جذب این دهکده بی‌مانند می‌شوند و اوقات فراغت به یادماندنی‌ را در آن می‌گذرانند.
هتل هابیت ها
درواقع این دهکده به عنوان یک جاذبه بی‌نظیر گردشگری نیوزلند، حفظ شده و برای بازدید عموم آزاد است. حتی تابلویی در این محل نصب شده که روی آن نوشته “به هابیتون خوش آمدید”.
قرار گرفتن در فضای زندگی هابیت‌ها، می‌تواند تجربه‌ای باشد که در هیچ کجای دنیا شبیه آن پیدا نمی‌شود.
دهکده هابیتون 2
پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند استخر شیطان، خطرناک‌ترین استخر تاریخ!
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
می‌توانید یک شب را در هتلی بگذرانید که در آن شما را با طناب می‌بندند و مجبورتان می‌کنند وارد قفسی پر از مار بشوید و رویتان خون می‌ریزند؟
ترسناک‌ ترین هتل دنیا در آمریکا

این سوالی است که در کمال تعجب، ۲۴ هزار گردشگر به آن پاسخ مثبت داده‌اند و مشتاق یک شب ماندن در هتلی بوده‌اند که بر اساس داستان یک کتاب ترسناک ساخته شده است. مک کامی مانور، نام این هتل است که در سان دیه گو واقع شده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با ترسناک‌ ترین هتل دنیا در آمریکا آشنا شوید.

ترسناک‌ ترین هتل دنیا در آمریکا

در بازدید از این هتل یک محیط کاملا تعاملی را تجربه می‌کنید که همین موضوع در ترسناک شدن آن تاثیر زیادی دارد. در این هتل باید از ۴ لوکیشن مختلف و وحشتناک بگذرید که در هرکدام از آن‌ها اتفاقات ترسناکی برایتان می‌افتد. ممکن است هر لحظه داخل یک قفس بیفتید، به صندلی بسته شده و به خون آغشته شویذ! در هر بار بازدید از این هتل، تنها دو نفر می‌توانند به آن وارد شوند و بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق وب‌کم‌های کار گذاشته شده مشاهده کنند که در طول حضور آن‌ها در این هتل چه اتفاقاتی برایشان می‌افتد.

هتل ترسناک امریکا

بازدید از این هتل

بازدید از این هتل ۸ ساعت طول می‌کشد و برای بیماران قلبی اصلا توصیه نمی‌شود. ۸ ساعت ماندن در این هتل یک چالش است که تا به حال هیچکس نتوانسته در آن موفق بشود. با این وجود، هزاران نفر اسم خودشان را در لیست انتظار گذاشته‌اند تا شانس امتحان کردن و بر آمدن از پس این چالش را داشته باشند.

هتلی که به خون آغشته است

محدودیت سنی

بنیان‌گذاران این هتل از جمله راس مک کامی ۵۵ ساله، با ایجاد صحنه‌های سینمایی و مختلف، کاری کرده‌اند که هیچ کدام از بازدیدها مثل هم نباشند. بنابراین اتفاقات ترسناک و لوکیشن‌ها، برای هیچکس تکراری و عادی نمی‌شود. افرادی که می‌خواهند در این چالش شرکت کنند حداقل باید ۲۱ سال داشته باشند و سابقه هیچ‌گونه بیماری قلبی و یا عصبی نداشته باشند. همچنین تمام بازدیدکنندگان قبل از ورود باید یک رضایت‌نامه را امضا کنند. راس معتقد است که کاری که آن‌ها می‌کنند کاملا منحصر به فرد است. شما می‌توانید در این‌جا نقش اول فیلم ترسناک خودتان باشید!

مجله دلتا

تم این هتل هر سال تغییر می‌کند. بازدیدکنندگان تحت تجربه‌های ترسناکی مثل قرار گرفتن در یک قفس پر از مار، خوردن تخم‌مرغ‌های فاسد شده و حتی دزدیده شدن قرار می‌گیرند. راس ۵۵ ساله طرفدار پر و پا قرص فیلم‌های ترسناک است. او می‌گوید که ایده ساختن چنین هتلی از ۱۴ سال پیش به سرش زد و قصد داشت شرایطی را ایجاد کند که حتی مردان بالغ را هم به گریه بیندازد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند شهری باورنکردنی در اعماق زمین

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استخر شیطان استرالیا یکی از استخرهای طبیعی در ارتفاعات بابیندا، واقع در ایالت کوئینزلند است و از تلاقی سه جریان آب ایجاد می‌شود.
آبشار ویکتوریا در کشور استرالیا

آبشار ویکتوریا در جنوب قاره آفریقا بر روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است. بی‌شک ترسناک‌ترین استخر دنیا در بالای این آبشار ۱۰۸ متری قرار دارد. این استخر که به آن استخر شیطان گفته می‌شود، به‌صورت طبیعی و در بین صخره‌های بالای آبشار تشکیل شده است و فقط در فصول کم باران از سپتامبر تا دسامبر که سطح آب پایین است می‌توان در آن شنا کرد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با آبشار ویکتوریا در کشور استرالیا آشنا شوید.

استخر شیطان در کشور استرالیا

آبشار ویکتوریا در کشور استرالیا

شنا کردن بر لبه یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای جهان، ترسناک‌ترین، هیجان‌انگیزترین و البته بهترین تجربه‌ای است که هر کسی در زندگی می‌تواند داشته باشد. جایی که هم می‌توانید شنا کنید و هم بر لبه آبشار راه بروید.

شنا در آبشار ویکتوریا

یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جنوب آفریقا کشور زامبیا است که از زیباترین طبیعت‌ها و چشم‌اندازهای دنیا را هم دارد و به همین دلیل گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است. آبشارهای ویکتوریا که در این کشور قرار دارند تقریبا معروف‌ترین جاذبه آن هستند و دلیل اصلی سفر به زامبیا برای خیلی از گردشگران این کشور هم دیدن این آبشار است، آبشاری که در قسمتی از آن، آن هم درست بر لبه آن می‌توانید شنا کنید، فقط کافی‌ است تصور کنید که شنا بر لبه یکی از بزرگترین آبشارهای دنیا چه طعمی دارد. اما با دیدن این آبشار احتمالا سوال‌های زیادی در ذهن شما به وجود می‌آید مثلا اینکه استخر شیطان چقدر امن است و یا اینکه چطور ممکن است بر لبه آبشار شنا کرد اما زنده ماند.

 استخر شیطان

امنیت استخر شیطان

اگر چه ویدئوهای زیادی از آبشارهای ویکتوریا در اینترنت وجود دارد اما هیچ کدام از آن‌ها نمی‌تواند به‌طور کامل پاسخ سوالات شما را بدهد. اولین سوالی که معمولا در ذهن مخاطب به وجود می‌آید این است که آیا استخر شیطان در آبشار ویکتوریا امن است؟ شاید فکر کنید که بله اما جواب این است که در صورتی که ریسک‌های آن را قبل از رفتن ندانید، اصلا امن نیست. در استخر شیطان یک تخته سنگ بزرگ و برآمده وجود دارد که از شما در برابر افتادن از بالای آبشار محافظت می‌کند. در شرایطی که سطح آب پایین باشد شما می‌توانید با خیال راحت وارد این آبشار شوید.

خطر کروکودیل‌ها

البته این اصلا به آن معنا نیست که باید یکی از بهترین تجربه‌های دنیا را، از دست بدهید. یکی دیگر از خطراتی که در مورد شنا در این منطقه وجود دارد، لیز خوردن روی تخته سنگ‌های خیس است. به همین دلیل باید حواستان را جمع کنید. باید مراقب خطر وجود کروکودیل‌ها باشید. چرا که در بالای آب‌های ویکتوریا کروکودیل‌ها زندگی می‌کنند که البته راهنماهایی که در آن‌جا وجود دارند، قبل از ورود شما به داخل، آب را چک می‌کنند. راهنماهای آبشار ویکتوریا گفته‌اند که هیچ‌وقت تا به حال کروکودیلی را در استخر شیطان ندیده‌اند. از آن‌جا که آب این آبشار هم کم عمق است، در صورتی که موجود بزرگی مثل کروکودیل در آب باشد حتما دیده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رودخانه هزاررنگ، شاهکاری شگفت‌انگیز

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ترن‌های هوایی از جمله وسایل شهربازی هستند که طرفداران زیادی دارند. به‌تازگی ترن هوایی تاریخی در لندن بازگشایی‌ شده است که مسیر آن از میان آتش و دود است.
ترسناک ترین ترن هوایی در لندن

شما هم از جمله کسانی هستید که به دنبال افزایش آدرنالین خون‌تان هستید؟ اگر جواب شما بله است، بهتر است سری به یکی از ترسناک‌ترین ترن‌های هوایی شهربازی بزنید. ترنی که ساخته شده از جنس چوب است و جلوی چشمان شما، از داخل شعله‌های آتش شما را عبور خواهد داد. پارک شهربازی آلتون تاورز (Alton Towers) لندن به‌تازگی از وسیله بازی رونمایی کرده که ترن هوایی با پوسته فیلم مرد پوشالی ساخته شده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با ترسناک ترین ترن هوایی در لندن آشنا شوید.

ترن هوایی در آتش

تفرجگاه آلتون تاورز

تفرجگاه آلتون تاورز در شهر لندن که معمولا با نام آلتون تاورز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از پارک موضوعی، پارک آبی، هتل و مینی‌گلف است. در سال ۲۰۱۷، آلتون تاورز به دومین پارک موضوعی پربازدید انگلستان تبدیل شد. با ۳۷۰ هکتار مساحت، این تفرجگاه شامل وسایل بازی و دیدنی‌های متعددی می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به بخش ایکس، دره ممنوعه، جنگل سیاه اشاره کرد. از برخی امکانات دیگر آلتون تاورز می‌توان سالن کنفرانس، محوطه طناب‌نوردی و تعدادی رستوران را نام برد.

ترن هوایی ترسناک

ترسناک ترین ترن هوایی در لندن

این ترن مردم را ۶۰۰ متر روی الوارهای چوبی و صخره‌های آتشین جابه‌جا می‌کند و از یک ارتفاع معین، ترن شروع به دور زدن و پیچ خوردن از میان شش مجسمه مربوط به مرد پوشالی و در نهایت گذر از دالان شعله‌های آتش می‌کند.

ایده ساختن این ترن جالب و شگفت‌انگیز است. اما باید همیشه حادثه را در نظر داشت و ایمنی تمام را در این وسایل رعایت کرد. حادثه ناگواری که در برخورد دو ترن هوایی و مجروح شدن تعدادی از مردم در سال های پیش، اتفاق ناخوشایندی است که باید از آن تجربه گرفت. هرچند مسئولان اعلام کرده‌اند که این ترن از بالاترین استانداردهای ایمنی وسایل تفریحی و شهربازی برخوردار است.

این پروژه تحت عنوان بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین پروژه ساخت ترن هوایی در انگلستان لقب گرفته که در حدود بیست سال است که در حال تکمیل بوده. هزینه ساخت این مکان تفریحی در حدود بیست و دو میلیون دلار بوده است. این پارک در فصل بهار امسال بازگشایی شده است و مردم می‌توانند برای دیدن شعله‌های آتش و مرد پوشالی به آنجا بروند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اقامت در اعماق دریا، تجربه‌ای هیجان‌انگیز

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شهرستان نوردلینگن در منطقه ‎ Donau-Ries واقع در ایالت باواریا (در جنوب آلمان) احداث شده و ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به سایر شهرستان‌‎های منطقه دارد.
شهر نوردلینگن در آلمان

در حقیقت، این شهرستان با تمامی شهرستان‌‎های دنیا فرق دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شهر نوردلینگن در آلمان آشنا شوید.

شهر نوردلینگن در آلمان

در طول قرون وسطی، زمانی که شهاب‌سنگی به قطر ۲۵ کیلومتر به این منطقه اصابت کرد، گودالی ایجاد کرد که بعد‌ها محلی برای احداث این شهرستان زیبا شد.
شهر نوردلینگن در باواریا

برخورد شهاب‌سنگ

سال‌ها مردم بر این باور بودند که این گودال دهانه یک آتشفشان خاموش است. اما در سال ۱۹۶۰ دو دانشمندان آمریکایی ثابت کردند که این گودال در حقیقت ناشی از برخورد شهاب‌سنگ به زمین است.
یوجین شومیکر گزارش کرد که طی بازدید از کلیسایی در شهر نوردلینگن به این نتیجه رسیده که دیوار‌های آن از سنگ کوارتز ساخته شده است، و از آنجا که این سنگ تنها تحت فشار زیاد به وجود می‎آید از این کشف خود نتیجه گرفتند که می‌‎تواند حاصل از برخورد شهاب‌‎سنگ باشد. پس از کشف این سنگ محکم در محل تشکیل این گودال استنباط شد که حتما علت تشکیل آن برخورد شهاب‌سنگ است.
شهری که حاصل شهاب سنگ است
همچنین گودال دیگری به نام Steinheim با قطر ۳.۸ کیلومتر کشف شده که این گودال در ۴۲ کیلومتری جنوب غربی شهر Ries واقع شده است. به نظر می‎رسد این دو گودال نزدیک هم به‎ طور هم‌زمان تشکیل شده‎اند و هر دو نتیجه‎ی دوتکه شدن یک سیارک هستند.
پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اقامت در اعماق دریا، تجربه‌ای هیجان‌انگیز

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تبدیل شدن آدم‌ها و یا اشیا به سنگ، همیشه از مسائلی بوده که در افسانه‌ها و باورهای مردم در بعضی از فرهنگ ها وجود داشته است.
آبشار شیپتون در انگلستان

جالب است بدانید تبدیل شدن اشیا به سنگ، صرفا یک خرافات نیست و در واقعیت اتفاق می‌افتد. در سال‌های گذشته، میلیون‌ها نفر برای دیدن آبشار عجیبی که اشیا را به سنگ تبدیل می کند، به یورکشایر در انگلستان سفر کرده‌اند. شهرت این آبشار به این دلیل است که هر شی که در زیر آن قرار بگیرد را بعد از مدتی تبدیل به سنگ می‌کند. در اینجا می‌توانید انواع موجودات و اشیا را ببینید که به شکل کاملا سنگی از این آبشار آویزان شده‌اند. با مجله دلتا همراه باشید تا با آبشار شیپتون در انگلستان آشنا شوید.

آبشار شیپتون در انگلستان

این آبشار به همراه غار شیپتون مجموعه‌ای توریستی را در یورکشایر شمالی انگلستان تشکیل داده‌اند. باستان‌شناسی که در سال ۱۵۳۸ به این منطقه سفر کرد از تاثیر آب این آبشار در درمان بعضی از بیماری‌ها خبر داد. در آن زمان به دلیل خواص درمانی آب این آبشار بازدید کنندگان زیادی داشت. مردم معتقد بودند با خوردن آب از این آبشار و یا دوش گرفتن در زیر آن، شفا پیدا می‌کنند. اما تحقیقاتی که در اوایل ۱۶۰۰ میلادی روی آب این منطقه انجام شد، نشان داد که این آب حاوی میزان زیادی از مواد معدنی مضر برای بدن انسان است که تحت هیچ شرایطی نباید برای نوشیدن از آن استفاده شود.

راز سنگ شدن اجسام

در سال ۱۶۳۰، قسمتی از باغ که این آبشار در آن قرار داشت به فروش رسید و صاحب جدید آن با توجه به محبوبیت این آبشار تصمیم گرفت آن را به روی عموم باز کند. با وجود قدمت بالای این آبشار، حدود کمتر از ۱۵۰ سال پیش، دانشمندان موفق شدند راز سنگ شدن اجسام در این آبشار را برملا کنند. این موضوع به دلیل میزان بالای مواد معدنی در این آب است که باعث می‌شود اجسام تحت واکنش با این مواد معدنی به سنگ تبدیل شوند.

در حال حاضر بازدید کنندگان می‌توانند اشیای زیادی را در این منظقه ببینند که در اثر واکنش با مواد معدنی موجود در آب این آبشار به سنگ تبدیل شده‌اند. محبوب‌ترین اشیای سنگی این آبشار، عروسک‌های خرسی هستند که به طور معمول فرآیند سنگ شدنشان بین ۵ تا ۷ ماه طول می‌کشد. شما می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های این منطقه خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند پیاده‌روی در میان ابرها، تجربه‌ای باورنکردنی!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کوبر پدی، شهری جالب در کشور استرالیا است که کاملا در زیر زمین ساخته‌شده است و ساکنان آن از تمامی امکانات یک شهر واقعی برخوردارند.
کوبر پدی در استرالیا

با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به رمزگشایی از دلایل به وجود آمدن کوبر پدی در استرالیا بپردازیم.

کوبر پدی در استرالیا

کوبر پدی شهر کوچکی در شمال ایالت استرالیای جنوبی است و در ۸۵۰ کیلومتری شمال شهر آدلاید قرار دارد. این منطقه دارای آب‌وهوای گرم و خشک است و ظاهرا متروکه به نظر می‌رسد. زمین این منطقه، صاف و هموار و بدون درخت و هر نوع پوشش گیاهی است. آن‌چه در این شهر می‌بینید تعدادی خانه‌ پراکنده، تعدادی مهمانخانه، رستوران، پاسگاه پلیس، یک مدرسه و یک بیمارستان است که در سمت شمال این منطقه ساخته‌شده‌اند. اما این فقط نیمی از شهر است. نیمه‌ دیگر شهر در زیرزمین و در غارها و تونل‌های وسیعی که داگ‌اوتس نامیده می‌شوند ساخته‌شده است.

کوبر پدی در شهر استرالیا

تاریخچه

در مورد تاریخچه‌ این شهر زیرزمینی گفته می‌شود که در سال ۱۸۱۵ ایجادشده است. یک پسر چهارده‌ساله به همراه پدرش و یک گروه اکتشافی برای استخراج طلا به این منطقه آمده و اردو زده بودند که این پسر به‌طور اتفاقی سنگ‌های قیمتی اُپال را در این منطقه کشف می‌کند. بعد از این اتفاق ظرف چند سال صدها جوینده‌ طلا به این منطقه هجوم آورده و زمین‌های آن را زیرو رو کرده‌اند. این افراد خیلی زود متوجه می‌شوند که زندگی بر روی سطح زمین در این منطقه‌ گرم و خشک بسیارسخت و دشوار است، زیرا در فصل تابستان دمای هوا در این منطقه از ۴۰ درجه‌ سلسیوس فراتر می‌رود. در این روزهای داغ، رطوبت نسبی هوا ندرتا به بالای ۲۰ درصد می‌رسد و آسمان منطقه عموماً بدون ابر و دارای آفتاب بسیار سوزان است.

شهری در اعماق زمین

هشدار

تابلوهای خطری که به ‌وفور در منطقه به چشم می‌خورد حالا به علامتی مشهور تبدیل شده است. در شهر کوبرپدی حدودا ۲۵۰۰۰۰ دهانه‌ تونل و معدن وجود دارد. این تابلوها به بازدیدکنندگان هشدار می‌دهد که هنگام قدم زدن در شهر کوبرپدی باید بسیار مراقب باشند. اکنون این علائم هشدار دهنده جزو ویژگی‌های خاص این منطقه محسوب می‌شود و عکس آن‌ها بر روی تیشرت، لیوان‌های قهوه‌خوری، پرچم‌های کوچک، کیف و بسیاری از اشیا دیگر چاپ شده‌ است و توریست‌ها به عنوان سوغاتی آن‌ها را خریداری می‌کنند.

اعماق زمین

خانه‌ها در این منطقه

برای فرار از آفتاب سوزان و هوای گرم، ساکنان این منطقه به‌تدریج به زندگی در زیرزمین روی آوردند. خانه‌های اولیه‌ای که در شهر کوبر پدی ساخته شده، درواقع همان حفره‌های زیرزمینی است که قبلا برای جستجوی سنگ اُپال حفرشده بودند. اما خانه‌های جدید این شهر، خانه‌هایی است که در دامنه‌ تپه‌ها حفاری و ساخته‌ شده‌اند. این خانه‌های زیرزمینی دارای امکانات رفاهی زیادی ازجمله اتاق نشیمن، آشپزخانه، کمد دیواری‌های بزرگ و انباری است . ورودی این خانه‌ها، هم‌سطح با خیابان‌های شهر ساخته‌شده‌ است و اتاق‌ها به سمت پشت و در داخل تپه‌ها قرار دارند.

همه‌ اتاق‌ها دارای نورگیرهای عمودی است که باعث تهویه‌ هوا و تنظیم درجه حرارت اتاق‌ها می‌شوند. این نوع سبک زندگی خلاقانه، بعدها توسط سربازانی که از جنگ جهانی اول برمی‌گشتند مرسوم شده است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رودخانه هزاررنگ، شاهکاری شگفت‌انگیز

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ما عاشق هتل‌هایی می‌شویم که رو به چشم‌اندازی زیبا هستند، از منظره‌ دشت‌های آفریقا که از پشت پنجره‌ کلبه‌ سافاری پیدا است تا تماشای افق شهر از یک سوئیت پنت‌هاوس.
هتل ها در اعماق دریا

هتل‌هایی هم در دنیا وجود دارد که پنجره‌ اتاق‌هایشان رو به دنیایی کاملا متفاوت و جدید، یعنی دنیای زیر‌ آب است. هتل‌های زیر آب دبی تا مالدیو، این فرصت را به گردشگران می‌دهند تا از کنار پنجره‌ اتاق‌شان و در محیطی کاملاً لوکس به تماشای شنای ماهی‌ها بنشینند و از روی تخت‌خواب‌ خود شاهد آب‌های فیروزه‌ای و زیبای دریا باشند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با برخی هتل ها در اعماق دریا آشنا شوید.

هتل اینترکانتیننتال شانگهای واندرلند، چین

هتل اینترکانتیننتال شانگهای واندرلند در چین با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار در میان حفره‌ای عمیق که پیش‌تر یک معدن سنگ بود، ساخته شده است. این هتل در منطقه‌ سانگژیانگ قرار گرفته و ۳۲ کیلومتر با مرکز شهر شانگهای فاصله دارد. اتاق‌های طبقات بالایی هتل، بالکن‌هایی مشرف به چشم‌انداز معدن و آبشار دارد. علاوه بر این، دو طبقه‌ این هتل در زیر آب ساخته شده است که شامل سوئیت‌هایی با مناظر زیرآب، یک رستوران و استخر شنا در زیر آب می‌شود.

اقامت در اعماق دریا

زیردریایی لاورز دیپ، سنت لوسیا

برخی هتل‌ها در اعماق دریا در قالب یک زیردریایی هستند. زیردریایی لاورز دیپ (Lover’s Deep Submarine) را شرکت بریتانیایی الیورز تراول راه‌اندازی کرد و زوج‌هایی که می‌خواهند اقامتی رمانتیک در زیر دریا داشته باشند، می‌توانند در آن، جا رزرو کرده و در اتاق‌خواب‌هایی دو نفره با چشم‌انداز اقیانوس اقامت کنند.

یکی از مزایای فوق‌العاده‌ هتل لاورز دیپ این است که مهمانان می‌توانند انتخاب کنند، مدت‌زمان اقامت‌شان در زیردریایی را کجا بگذرانند. در واقع این زیردریایی می‌تواند هر جایی که مهمانان مدنظرشان باشد، از صخره‌های مرجانی خیره‌کننده در سواحل سنت لوسیا تا یک کشتی غرق‌شده در دریای سرخ، لنگر بیندازد. شرکت الیورز تراول همچنین در آینده طراحی داخلی اتاق‌ها را بر اساس مشخصات هر یک از زوج‌ها تغییر خواهد داد.

هتل زیر آب

موراکا، مالدیو

این هتل در نوامبر سال ۲۰۱۸، در مالدیو افتتاح شدکه یک سوئیت لوکس در عمق ۵ متری زیر آب است. این ویلای دو طبقه، یک فضای نشیمن در بالای آب دارد و اتاق خواب اصلی آن از دیوارهای آکریلیک تشکیل شده که امکان تماشای مناظری پانوراما از اقیانوس را فراهم می‌کند. علاوه بر این، یک استخر بی‌نهایت، اتاق پیش‌خدمت و فضای خواب کافی برای ۹ نفر نیز در این ویلا مهیا شده است.

هتل در اقیانوس

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دریاچه اسرارآمیزی که ناگهان ناپدید می‌شود!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رودخانه کانیو کریستالس در کشور کلمبیا قرار دارد. این رودخانه با رودخانه‌های معمولی تفاوت دارد و به دلیل رنگ متفاوتش، به رودخانه رنگین‌کمانی معروف شده است.
رودخانه کانیو کریستالس

اگر از رفتن به کنار رودخانه‌های معمولی خسته شده‌اید و می‌خواهید رودخانه‌ای شگفت‌انگیز را از نزدیک ببینید، رودخانه کانیو کریستالس از نمونه‌های خاص است که ارزش دیدن دارد. این رودخانه در شهرستان متا در کلمبیا قرار دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا با این رودخانه هزار رنگ آشنا شوید.

موقعیت رودخانه

برای دیدن این رودخانه رنگی باید از رشته‌کوه‌های آند گذشت تا به دشت لانوس رسید. پس از گذشتن از دشت سرسبز لانوس می‌توان رودخانه مشهور کانیو کریستالس را مشاهده کرد. این رودخانه در محدوده کوهستانی دلا ماکارنا قرار دارد و به رودخانه رنگین‌کمان معروف است. در سطح آب آن رنگ‌های متنوعی مانند قرمز، زرد، سیاه و آبی دیده می‌شوند.
نکته جالب اینجا است که اگر در هر فصلی از سال به این جاذبه گردشگری زیبا سر بزنید با رنگ‌های متنوعی روبه‌رو می‌شوید. از اوایل تابستان تا اواخر پاییز، رنگ رودخانه به سمت قرمزی و زردی می‌رود و هرچه به پاییز نزدیک‌تر می‌شویم این رنگ بیشتر به سمت زرد و نارنجی می‌رود.
موقعیت رودخانه کانیو کریستالس

چرا این رودخانه، رنگی است؟

دلیل رنگین بودن این رودخانه، رشد گیاهی خاص در بستر رودخانه است. این گیاه «ماکارنیا کلاویگرا» نام دارد. این منطقه در دنیا تنها محدوده‌ای است که گیاه خاص ماکارنیا رشد می‌کند و در هیچ کجای دیگر نمی‌توان نمونه این گیاه را پیدا کرد.
اکوسیستم این منطقه به‌ گونه‌ای است که شرایط برای رشد این گیاه بسیار مساعد است. هوای این محدوده بسیار سرد است و هرگونه تابش مستقیم آفتاب می‌تواند برای گیاهان این منطقه مضر باشد.
رودخانه کانیو کریستالس ، رودخانه رنگین کمان

بازدید از رودخانه کانیو کریستالس

تا سال‌های پیش منطقه این رودخانه امن نبود و نگهبانان غیرنظامی این منطقه را در دست داشتند ولی امروز دولت کلمبیا از این محدوده به‌ خوبی محافظت می‌کند و گردشگران می‌توانند با خیالی آسوده از مناظر زیبای این رودخانه لذت ببرند.

محدودیت‌هایی برای بازدید از رودخانه در نظر گرفته‌ شده است تا آسیبی به محیط‌ زیست این منطقه وارد نشود. در هر بازدید تنها ۷ توریست اجازه ورود به منطقه را دارند و در روز تعداد ۲۰۰ توریست از این رودخانه که یکی از زیباترین جاذبه های توریستی جهان است، دیدن می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دریاچه اسرارآمیزی که ناگهان ناپدید می‌شود!

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

شهر اسرارآمیزی که با جادو به وجود آمده!

سفر به روستای نفرین شده که اهالی آن کوتوله شده‌اند!

تجربه‌ای هیجان‌انگیز در ترسناک‌ترین هتل جهان!

سفر به عمارتی که سالی یکبار محو می‌شود!

سفر به جزیره‌ای که مردم آن به ۸۴۱ زبان صحبت می‌کنند

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای مدت زیادی، از آن زمان که مردم به یاد دارند، یک اتفاق عجیب و نادر در دریاچه گمشده اورگان (Lost Lake) رخ می‌داد.
دریاچه اورگان در آمریکا

این دریاچه در بخش مرکزی اورگان و در جنگل‌های ویلامت وجود دارد. این پدیده عجیب، برای بسیاری از مردم جای سوال بوده، این‌که چه چیزی و یا حتی چه کسی باعث آن است! دریاچه گمشده اورگان هر سال تابستان ناپدید می‌شود و دوباره در فصل بعدی پیدا می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا شما را با دریاچه اورگان در آمریکا آشنا می‌کنیم.

دریاچه اورگان در آمریکا

همان‌طور که گفته شد، در زمان به‌خصوصی از سال، آب دریاچه به دلایل عجیبی ناپدید می‌شود. این پدیده علاوه‌بر مردم برای بسیاری از دانشمندان و محققان نیز عجیب بود تا جایی‌که تحقیقات گوناگونی انجام گرفت. دریاچه گمشده اورگان، هر سال در زمستان با آب پر می‌شود و تابستان که فرا می‌رسد (در اواخر بهار) این دریاچه به یک علف‌زار تبدیل می‌شود.

ایالت اورگان در آمریکا، تقریبا ۱۹ دریاچه با نام دریاچه گمشده دارد، اما می‌توان گفت، تنها موردی که واقعا گم می‌شود، همین دریاچه در اورگان است. این دریاچه در جنگل‌های ویلمت (Willamette National Forest) واقع شده است.

دریاچه اورگان

دریاچه گمشده اورگان بسیار معروف و شناخته شده است و دلیل این معروفیت تنها عجیب بودن آن نیست، بلکه این دریاچه دسترسی خوبی دارد و برای دیدن آن، نیازی نیست که کیلومترها پیاده‌روی کنید و یا در میان کوه‌ها و دشت‌ها سرگردان شوید. تنها کافی است که به بزرگراه پرتردد سانتیام بروید. قطعا به راحتی راه خود را به سمت دریاچه پیدا خواهید کرد.

تاریخچه

این دریاچه تقریبا ۳۰۰۰ سال پیش به وجود آمده است. زمانی که گدازه‌های آتشفشانی کوه‌های اطراف، باعث مسدود شدن رودخانه‌ای شدند که آب آن دریاچه را ساخت. دریاچه به مرور زمان پدیده‌ای را از خود نشان داد که همان گم شدن در حفره‌ای بود که در زمین این منطقه دیده می‌شد.

دریاچه ای که ناپدید می شود

ویژگی‌های دریاچه

آب دریاچه گمشده اورگان در فصل خشک داخل زمین می‌رود و این آب به سمت چشمه‌هایی روانه می‌شود که در بخش‌های دیگری از این مناطق واقع شده‌اند. جالب است بدانید که آب آن در تابستان‌ها، می‌تواند آب آشامیدنی برخی از روستاهای اطراف را نیز پوشش دهد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تنها نقطه از جهان که برای هیچ کشوری نیست!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کال جنی دره‌ای بسیار قدیمی با دره‌ها و فرسایش‌های زیبا و گاه وهم‌انگیز است. این دره که در نزد بومیان به دره جن‌ها معروف است در شهر طبس قرار دارد.
دره کال جنی در شهر طبس

کنجکاوی همیشه دردسرهایی برای آدمی به ارمغان آورده است. گاهی به سفری دست می‌زند که پایانش را هم نمی‌داند. کشف رمز و راز همیشه بشر را به سوی خود کشانده است. نیاز به تجربه چالش‌های هیجان‌انگیز همیشه در وجود انسان جریان داشته و دارد. برخی دل به دریا می‌زنند و به قلب رمز و رازها می‌روند و برخی دیگر به احتیاط روی می‌آورند و منتظر کشف واقعیت می‌شوند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دره کال جنی در شهر طبس آشنا شوید.

فرقی نمی‌کند که این رمزآلودها چه قدر با ما فاصله دارند. مسئله مهم سؤالاتی است که دست از سر ما برنمی‌دارند و لحظه‌ای رهایمان نمی‌کنند. کشف واقعیت‌ها، انگیزه راهی شدن در جاده‌ها را با خود به‌همراه می‌آورد. قرار است در این سفر راهی دره کال جنی در شهر طبس شویم.

دره کال جنی در خراسان

کال جنی در استان خراسان جنوبی قرار دارد. کال اصطلاحی است که به دره یا مسیر ایجاد شده به‌وسیله سیلاب‌ها و جریان آب اطلاق می‌شود. کال جنی یا دره جن‌ها دره‌ای است که در شمال طبس و در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی که در نزدیکی آن قرار دارد واقع شده است. سرزمینی اسرارآمیز که انگار مینیاتوری رازآلود از گراندکانیون آمریکاست. یک دره خاموش، خنک و آبدار در دل پهنه‌ای داغ و تب‌دار که آثار حیات در آن دست‌کم به دوران امپراتوری ساسانی بازمی‌گردد. دره‌ای زیبا و حیرت‌انگیز که بومیان قدیمی آن را دره جن‌ها نامیده‌اند و آن را خوف‌انگیز و محل زندگی ارواح و جن‌ها می‌دانستند.

چرا کال جنی؟

این نام رمزآلود هم قصه‌ای برای خودش دارد. کال جنی از دو بخش کال به‌علاوه جنی تشکیل شده است. کال به دره یا مسیر ایجاد شده به‌وسیله سیلاب‌ها و جریان آب گفته می‌شود. به این دلیل که ساکنان روستاها این محل را ترسناک و محل حضور جن‌ها می‌دانسته‌اند. بخش دومِ نام را به آن اضافه کرده‌اند. این اثر شگفت‌انگیز با نام دره جنی نیز شناخته می‌شود.

نقش و نگارهای روی دیواره‌های بلند به ما می‌گویند که این دره در طول هزاران سال و در اثر فرسایش و حضور سیلاب به وجود آمده است. شاید در روزگارانی رودخانه‌ای خروشان از اینجا گذر می‌کرده است.

دره ارواح در ایران

این دره عمیق گاهی شکل U به خود می‌گیرد و در جایی دیگر مانند V به نظر می‌رسد. بالای سرت را که نگاه کنی تنها ذره‌ای از آسمان را در فاصله دو دیواره بلند می‌بینی و در جاهایی به‌دلیل نزدیک شدن دو دیواره به یکدیگر از این تصویر هم خبری نیست.

این‌جا با همه جای بیابان‌های اطرافش فرق می‌کند. اینجا آب عنصری نایاب نیست و در جای‌جای آن مشاهده می‌شود. آبشارهای کوچکی در اینجا هستند که محلی‌ها به آن‌ها شُلَن می‌گویند. حوضچه‌هایی هم تشکیل شده که تا ۱.۵ متر عمق دارند و جای خوبی برای تن به آب زدن و خنک شدن در گرمای این سرزمین است.

دیدنی‌های کال جنی

کال جنی مقصد مناسبی برای کسانی است که دلشان غرق شدن در رمز و راز را می‌خواهد و این وسوسه دست از سرشان برنمی‌دارد. وجود تونل‌ها و خانه‌هایی به نام خانه گبرها در دل دیواره‌ها که برای سکنی زرتشتیان زمان خود ساخته شده است از دیگر جذابیت‌های این دره است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تنها نقطه از جهان که برای هیچ کشوری نیست!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سنت‌های غنی لهستان، از اژدهای افسانه‌ای تا قلعه‌ تسخیرشده توسط ارواح را در ادامه این مطلب کشف کنید.
مکان های جادویی در لهستان

هر بازدیدکننده‌ای در لهستان، در تاریخ لرزان و گاهی خون‌آلود پادشاهان سلطنتی، جنگ‌ها و اشغالگران، غرق خواهد شد. اما در برابر این تاریخ، سنت‌های فولکلور جادوگری، تسخیر، قهرمانان و هیولاها در لهستان، گردشگران زیادی را به سمت خود متمایل می‌کنند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با مکان های جادویی در لهستان آشنا شوید.

مکان های جادویی در لهستان

قبرستان خون‌آشام‌ها

مکان‌های تدفین در لهستان، شواهدی از تمرینات جلوگیری از بازگشت به زندگی برخی موجودات مرده، هستند. کسانی که به صورت اتفاقی می‌مردند و یا خودکشی می‌کردند، به نظر در خطر تبدیل به خون‌آشام‌ها بوده‌اند. برخی ویژگی‌های خاص فیزیکی همچون دست چپ بودن نیز، جزو فاکتورهای خطر محسوب می‌شده است.

مکان های ترسناک در لهستان

در طی یک حفاری در گورستانی با قدمتی از قرن هفده و هجده در دهکده‌ای به نام دراسکو (Drawsko)، شواهدی دال بر انجام مراسم تدفین از سمت ضد خون‌آشام‌ها یافت شد؛ مدارکی چون اجسادی با آثار ضربات داس بر گردن و سنگ‌هایی بر گلوهایشان. بعلاوه، بقایای اجساد شش زن که به نظر تحت درمان ضد خون‌آشامی قرار گرفته بودند، زیر میدان اصلی بازار کراکوف، پیدا شد. دو نفر از این اجساد، گردن زده و سرشان از تنشان جدا و دیگری با دست‌های بسته، بر روی شکم خوابانده شده بود.

شما می‌توانید مطالب بسیاری را در مورد تدفین خون‌آشام‌ها و همچنین تعداد زیادی از دیگر یافته‌های باستان ‌شناسی را در موزه زیرزمینی رینک کراکوف، زیر میدان بازار، بیاموزید.

قلعه واول و اژدهای کراکوف

بر طبق افسانه‌های باستانی شهر، لانه اژدها در قلعه واول، زمانی خانه این هیولا بوده است. قلعه جادویی واول در کراکوف، بر تپه‌ای پر از حفره، غار و شکاف، قرار دارد. افسانه‌ها می‌گویند در اولین روزهای حیات این شهر، در زمان سلطنت شاه کراک (اسم شهر نیز از وی گرفته شده است)، یکی از این غارها، توسط اژدهایی اشغال شده بود که با بلعیدن دام‌ها و دختران جوان، امنیت شهر را تهدید می‌کرد.

جاذبه های ترسناک لهستان

جادوگران کوهستان بالد

صومعه با قدمتی از قرن دوازدهم، یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی لهستان است. کوهستان بالد یکی از مکان‌های بازی محبوب جادوگر، همچنین یک مکان واقعی در لهستان با داستان‌هایی از گذشته دور است. لیسا گورا یا کوهستان بالد، قله‌ای در رشته کوه اشوی‌داشکسیهدر بخش جنوبی کشور لهستان، مرکز بت‌پرستی در دوران رومی‌ها و قرون وسطی بوده و همین امر، این مکان را تبدیل به نقطه گردهمایی جادوگران در روزهای تعطیل می‌کرده است.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دهکده عجیب و مرموزی که دفن شده است!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شهرهای مغروق بسیاری در گوشه و کنار جهان کشف شده‌اند که هم از بعد باستان شناسی و هم از منظر دنیای گردشگری جذاب و مورد توجه بوده و هستند.
شهر غرق شده بایا در ایتالیا

مقصد گردشگری امروز ما خرابه‌های بازمانده از شهری باستانی است که در اعماق دریا پنهان شده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شهر غرق شده بایا در ایتالیا آشنا شوید.

شهر غرق شده بایا در ایتالیا

بایای (Baiae) در میان ایتالیایی‌های امروزی بیشتر با نام «بایا» شناخته می‌شود، شهر آب معدنی و اقامتگاه‌های ساحلی که در دوران شکوه روم باستان در شمال غربی خطوط ساحلی «خلیج ناپل» واقع شده بود. این شهر به ویژه در اواخر جمهوری روم و نخستین سال‌های آغاز دوران امپراتوری روم باستان بر شهرهای معروف دیگر آن دوران همچون پمپئی، هرکولانیوم و کاپری ارجحیت داشته و از نظر ثروت و شهرت گوی سبقت را از آنان ربوده بود.

البته این شهر سوای این معروفیت، به خاطر اشاعه‌ فساد و افکار انحرافی نیز از شهرت نه چندان خوبی برخوردار بوده و به نوعی بدنام بود. اما داستان این شهر همچنان پر زرق و برق ادامه پیدا نکرده و بخش اعظم آن در طول دوران رنسانس و به واسطه‌ فعالیت‌های آتشفانی محلی رفته رفته به زیر آب فرو رفت.

داستان بایا

اما داستان این شهر مدفون در زیر آب چیست؟ بایا برای قرن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، در واقع این شهر را باید به نوعی بازآفرینی رویاگون از ثروت و قدرت دانست که به ویژه در میان افراد متشخص و سرشناس روم باستان بسیار مورد توجه بود. این شهر بر روی دهانه‌های آتشفشانی طبیعی ساخته شده و به خاطر داشتن چشمه‌های آب معدنی شفا بخش، شهرت خوبی پیدا کرده بود. این چشمه‌ها در سراسر شهر پخش شده بودند و تنها چیزی که لازم بود ساخت یک اسپای جدید بود.

در دوران رونق این شهر بسیاری از شخصیت‌های مهم و شناخته شده‌ آن دوران به صورت مرتب از این شهر بازدید می‌کردند و حتی تعدادی از آن‌ها برای اقامت خود ویلاهای شخصی نیز تهیه و تدارک دیده بودند.

اما در مجموع این شهر معجونی از اخلاق‌های عجیب و بعضا ناپسند بود، به طوری که در آن‌جا زنانی که ازدواج نکرده بودند همچون کالایی عمومی بودند، مردان مسن رفتاری همچون پسران جوان از خود نشان می‌دادند، در حالی که مردان جوان همچون دخترکانی کم سن و سال رفتار می‌کردند. این برداشتی است که محقق دوران روم باستان مارکوس ترنتیوس وارو به آن اشاره کرده است.

امروزه بقایای جالب توجه و تماشایی این شهر از جمله معدود پارک‌های باستان‌شناسی زیر آبی است که بازدید کنندگان را به سفری به درازای تاریخ می‌برد. گردشگران می‌توانند از میان قایق‌هایی با دریچه‌های شیشه‌ای به تماشای آن بنشینند. از سوی دیگر غواصی نیز از جمله راه‌های دیگر برای حضور در این ناحیه است که به مردم اجازه می‌دهد مستقیما از میان شهر عبور کنند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند هلند ایران، سفری رویایی و حیرت‌انگیز!

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

تنها نقطه از جهان که برای هیچ کشوری نیست!

سرزمینی مرموز که سنگ‌هایش آواز می‌خوانند!

سفر به شهری که مردن در آن ممنوع است!

روستایی با مردمان اروپایی در نزدیکی تهران!

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چند نفر از ما آن روزگاری را که شب‌های تابستان زیر نور ستاره‌ها در پشت بام ‌خانه‌ها می‌خوابیدیم را به یاد دارند؟ شب‌هایی که شاید نور ستاره‌ها امان نمی‌داد تا پلک‌ روی هم بگذاریم.
هتل بدون سقف

امروزه در کلان شهرها به دلایل زیادی نمی‌شود حس خوابیدن زیر سقف آسمان را تجربه کرد اما هتل بدون سقف مکانی است که این حس را برای شما تداعی می‌کند. اینکه بهترین این هتل‌ها کدامند و کجا قرار دارند را در این مطلب از مجله دلتا با هم خواهیم دانست.

اقامتگاه Lion Sands Game Reserve | جنوب آفریقا

داشتن یک خانه درختی در کودکی همیشه آرزوی بیشتر ما بوده و شاید هم هنوز هست. در جنوب آفریقا یک خانه درختی وجود دارد که می‌تواند این آرزوی دیرینه را حتی برای یک شب هم که شده بر آورده کند.

در این هتل بدون سقف، شب؛ زمانی که روی تخت مشغول استراحت هستید این امکان را دارید تا کهکشان‌ها و ستاره‌های بی شمار اطرافتان را ببینید و بشمارید.
هتل بدون سقف در آفریقا

اقامتگاه Bangkok Tree House | تایلند

اگر در سفر جهانگردی خود به تایلند رسیدید می‌توانید در این خانه درختی، برای چند روز کاملا ارگانیک زندگی کنید. طراحی این اقامتگاه طوری است که حتی شما می‌توانید زیر سقف آسمان دوش بگیرید! وجود برکه‌ها و رودخانه‌هایی اطراف این هتل، اقامت شما را رویایی‌تر می‌کنند.
هتل بدون سقف در تایلند

اقامتگاه Las Ventanas al Paraiso | مکزیک

هتل لوکس و با شکوهی در مکزیک که دارای ۷۱ اتاق است. این اقامتگاه دست شما را در انتخاب باز گذاشته، چرا که هم می‌توانید در اتاق‌های لوکس هتل که چشم‌اندازهای بی‌نظیری دارند اقامت کنید و هم این که درخواست کنید تا محل اقامتتان را به ساحل مخصوص هتل ببرند.

زمانی که شما دستور این کار را می‌دهید همه چیز حتی تلویزیون هم برایتان در اتاق ساحلی‌تان مهیا می‌شود.
هتل بدون سقف در مکزیک

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دریاچه اسرارآمیزی که ناگهان ناپدید می‌شود!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
علت شهرت بسیاری از روستاهای عجیب، علت‌های پسندیده و خوبی نیست. نمونه‌ آن روستای چهاربرج در خراسان شمالی است که به‌ دلیل آمار بالای نابینایانش اسم و رسمی پیدا کرده است.
چهاربرج روستای نابینایان

روستای چهاربرج در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اسفراین در استان خراسان شمالی است. این روستا حدود ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد که از این میان، بیش از ۹۰ نفر آن‌ها نابینا هستند. گویا از حدود ۳۰ سال پیش عارضه نابینایی در این روستا شیوع پیدا کرده و حتی برخی از ساکنان آن، روستا را ترک کرده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با چهاربرج روستای نابینایان آشنا شوید.

نکته جالب این است که گویا در این روستا گاهی حیواناتی همچون گاو و گوسفند و گربه هم نابینا متولد می‌شوند که دلیل ‌آن هنوز هم جای سوال دارد. البته گفته می‌شود که از سال ۱۳۹۱ به بعد اختلال نابینایی در بین نوزادان متولد شده در روستای چهاربرج مهار شده است.

چهاربرج روستای نابینایان

روستای چهار برج با داشتن ۶۳۱ خانوار و دو هزار و چهار نفر جمعیت، بیشترین جمعیت نابینا در خراسان شمالی را به علت یک ژن نهفته به خود اختصاص داده است. البته معلولیت‌های دیگری در چهار برج هم آمار تکان دهنده‌ای دارد؛ ۲۳ معلول جسمی و حرکتی، ۲۰ معلول ذهنی، ۵ ناشنوا و ۲ بیمار روانی.

بسیاری از کارشناسان دلیل این اختلال را تغییرات ژنتیکی و ازدواج‌های فامیلی می‌دانند که در نتیجه آگاهی مردم تلاش کردند تا از تولد کودکان نابینا جلوگیری کنند. اما این سوال همواره وجود داشته که چرا حیوانات این منطقه به چنین مشکلی دچارند؟

آیا روستای نابینایان نفرین شده است؟

کسی محصولات کشاورزی و دامی اهالی روستا را نمی‌خرد. به ساکنان این آبادی دختر نمی‌دهند و  از آن‌ها عروس نمی‌گیرند! خیلی‌ها فکر می‌کنند این روستا نفرین شده است یا بیماری عجیبی یقه مردم و حیوانات ساکن آن را گرفته است.

اینجا پدر و مادرها با دلشوره انتظار تولد فرزندشان را می‌کشند. اهالی روستای چهاربرج علاوه بر اینکه با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند، گرفتار مشکل بزرگ‌تری هم هستند. شیوع یک بیماری ژنتیکی بین بیشتر اهالی این روستا مشکلات زیادی را برایشان ایجاد کرده است. مشکلی که باعث نابینا به‌دنیا آمدن بیشتر نوزادان اهالی این روستا شده و بر وضعیت اقتصادی آنها هم اثر گذاشته است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند پیاده‌روی در میان ابرها، تجربه‌ای باورنکردنی!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گودال الماس در مورفریزبورو، آرکانزاس، ایالات‌متحده، تنها معدن الماس در دنیاست که بر روی عموم باز است.
گودال الماس در ایالات متحده

در این مکان هرکسی می‌تواند با پرداخت مبلغ ناچیز به‌عنوان ورودی، به جستجوی الماس بپردازد و هرچه که پیدا می‌کند را برای خود نگه دارد. این زمین ۱۵ هکتاری، همه‌ساله توسط صدها هزار معدن‌جو، برای کشف سنگ‌های قیمتی شخم‌زده می‌شود. برخی از این افراد از الک ویژه‌ای بنام «سروکا» برای شستن و جدا کردن الماس‌های سنگین‌، از خاک و شن استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز تا زانو در گل‌ولای فرو می‌روند و با دستان خود به دنبال کوچک‌ترین درخشش الماس می‌گردند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با گودال الماس در ایالات متحده آشنا شوید.

گودال الماس در ایالات متحده

در صدسالی که از کشف “گودال الماس” می‌گذرد، هزاران قطعه الماس و نیز سنگ‌های نیمه قیمتی در این منطقه یافت شده است. یکی از این جواهرات، الماس ۴۰ قیراطی «عمو سام» (Uncle Sam) است که بزرگ‌ترین الماس کشف‌شده در این مکان است. طبق گفته‌ مسئولین این پارک، جویندگان سالانه بیش از ۶۰۰ الماس در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف ازاینجا پیدا می‌کنند و از زمانی که این مکان در سال ۱۹۷۲ تبدیل به پارک ایالتی شد، بیش از ۳۱ هزار الماس در این منطقه یافت شد.

گودال الماس در آمریکا

الماس‌هایی که از اینجا پیدا می‌شوند، ۳ میلیارد سال پیش در گوشته‌ زمین و در ۶۰ الی ۱۰۰ مایلی زیرپوسته‌ آن تشکیل‌شده‌اند که درنتیجه‌ فشار و حرارت بسیار بالا از کربن به حالت بلوره‌ای درآمده‌اند. در حدود ۱۰۰ میلیون سال قبل، گدازه‌ها، این الماس‌ها را در پی فوران مهیب یک کوه آتشفشانی بزرگ با ایجاد گودالی ۳۲ هکتاری به سطح زمین آوردند که کل محیط اطراف را آکنده از ماگما کرد. در میان گدازه‌ها تکه‌های زیادی از سنگ‌های گوشته‌ زمین وجود داشت که به همراه ماگما به سطح زمین آمده بودند. این تکه‌ها با عنوان زینولیت (بیگانه‌سنگ) نیز شناخته می‌شوند که حاوی الماس است.

تاریخچه

شرایط جوی طی سالیان بسیار زیاد، ماگمای سطح زمین را از بین برده و الماس‌های مقاوم را روی خاک نمایان کرد. معمولاً الماس‌ها در کنار دیگر سنگ‌های نیمه قیمتی مانند یاقوت ارغوانی، عقیق و سنگ ‌یشم روی خاک‌ها یافت می‌شوند. اولین الماسی که در این منطقه پیدا شد، به سال ۱۹۰۶ برمی‌گردد؛ زمانی که جان هادلستون دو سنگ بلورین عجیب‌ و غریب را در مزرعه‌اش یافت. هالدستون حدس می‌زد که این سنگ‌های بلورین الماس باشند. بنابراین آنها را به یک جواهرفروشی محلی برد و او نیز اصل بودن الماس‌ها را تائید کرد. چیزی نگذشت که سیل عظیمی از جمعیت برای کشف الماس به مورفریزبورو رفتند. هالدستون که علاقه‌ چندانی به کندوکاو الماس نداشت، زمینش را باقیمت ۳۶ هزار دلار به چند جوینده‌ الماس فروخت.

معدن الماس در آمریکا

بازدید از گودال الماس

بعد از مدتی تلاش برای کشف الماس، این مکان درازای پرداخت مبلغ ورودی برای یافتن جواهر، در اوایل دهه‌ ۵۰ قرن بیستم میلادی بر روی عموم باز شد و نامش نیز به گودال الماس تغییر کرد. ایالت آرکانزاس آمریکا، این مکان را در سال ۱۹۷۲ خریداری نمود و اقدام به افتتاح “پارک ایالتی گودال الماس” کرد.

بیشتر الماس‌هایی که در اینجا پیدا می‌شوند، بسیار کوچک و به‌اندازه‌ سر یک چوب‌کبریت هستند. این الماس‌ها برای تراشکاری و تبدیل به سنگ تزئینی بسیار کوچک‌اند. اما هر از گاهی جویندگان، الماس‌های ۳ یا ۵ قیراطی نیز پیدا می‌کنند که می‌تواند هزاران دلار ارزش داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تنها نقطه از جهان که برای هیچ کشوری نیست!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
محلات، به واسطه‌ پرورش طیف وسیعی از گل‌های زیبا و منحصربه‌فرد، به هلند ایران شهرت یافته است.
هلند ایران در محلات

می‌توان شهر محلات را نه تنها یکی از زیباترین مناطق استان مرکزی، بلکه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای ایران معرفی کرد که در کنار طبیعت سرسبز، آب‌وهوای مطلوب، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و حضور آثار باستانی ارزشمند، هر ساله میزبان جمع زیادی از گردشگران داخلی و خارجی، بویژه در ایام نوروز است. منظره های پرگل را میتوان از زیباترین جاهای دیدنی محلات نام برد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با هلند ایران در محلات آشنا شوید.

هلند ایران در محلات

در برخی از کتب تاریخی، مورخان از محلات در دوران حکومت هخامنشیان یاد می‌کنند که قسمت کوچکی از سرزمین ماد محسوب شده و در زمان حکومت اشکانیان نیز به عنوان بخشی از ایالت والی‌نشین ماد، بوده است. همچنین آثار باقی‌مانده از ستون‌های عمارتی تاریخی و متعلق به دوران باستان که در روستای خورهه قرار دارد و به نظر می‌رسد که با کاربری آتشکده، معبد، کاخ و نیز مرکز برگزاری آیین‌ها و جشن‌های مذهبی و ملی احداث شده است، گواه قدمت زیاد این منطقه از ایران است.

البته می‌توان چشم‌انداز بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی را در ایام مختلف سال، به‌ویژه اردیبهشت ماه در این ناحیه از کشور شاهدبود که تماشای آن، روح و جسم آدمی را جلا بخشیده و نفسی تازه را به جان خواهد بخشید.

سرچشمه محلات

از محبوب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی در محلات، سرچشمه‌ این شهرستان است که از پرآب‌ترین چشمه‌های استان مرکزی است و در مرتفع‌ترین نقطه از محلات قرار دارد. اهمیت این پدیده‌ طبیعی از دوران گذشته تا به امروز مورد توجه مسئولان بوده است؛ چرا که به علاوه بر تامین آب کشاورزی منطقه، دارای آب شرب است و به یکی از جاهای دیدنی محلات، تبدیل شده است. شکل‌گیری پارکی زیبا در مجاورت این مکان دوست‌داشتنی، آب‌نمای زیبا، درختان چنار کهنسال، ارتفاعات صخره‌ای که بر چشمه اشراف دارد و نیز درختان متعدد از دیگر ویژگی‌های این جاذبه‌ طبیعی گردشگری است.

آب گرم محلات

در نزدیکی شهرستان محلات، چشمه‌های آب گرم ارزشمندی با خواص درمانی بسیاری وجود دارد که استفاده از آن‌ها از دوران بسیار دور تا به امروز رواج دارد. چشمه‌های آب گرم شامل ۶ چشمه به نام‌های روماتیسم، سلیمانیه، شفا، دنبه، حکیم و سود است که به دلیل وجود مواد معدنی و درمانی شگفت‌انگیز از جمله گاز رادون، مورد توجه ساکنین محلی و گردشگران سراسر ایران است.

هلند ایران کجاست

آتشکده‌ آتشکوه محلات

بنایی باقی‌مانده از دوران ساسانیان، در روستای آتشکوه نیم‌ور از توابع شهرستان محلات قرار دارد که به آتشکده‌ آتشکوه این شهرستان، شهرت یافته است.

دهکده گل و گیاهان زینتی محلات

دهکده‌ گل محلات، با وسعتی حدود ۱۱۰ هکتار که عنوان بزرگ‌ترین دهکده‌ پرورش گل در کشور را به خود اختصاص داده است، یکی دیگر از محبوب‌ترین مکان‌هایی است که هر گردشگری در سفر به این شهر، از آن بازدید می‌کند. ایجاد مکانی مناسب جهت پرورش، تهیه و توزیع انواع گل‌های زیبا در این منطقه از کشور، پروسه‌ تهیه‌ گل‌های مورد نظر گردشگران و بازدیدکنندگان را آسان و به دور از دغدغه ساخته است.

جاذبه های گردشگری محلات

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دهکده عجیب و مرموزی که دفن شده است!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
محلات، به واسطه‌ پرورش طیف وسیعی از گل‌های زیبا و منحصربه‌فرد، به هلند ایران شهرت یافته است.
هلند ایران در محلات

می‌توان شهر محلات را نه تنها یکی از زیباترین مناطق استان مرکزی، بلکه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای ایران معرفی کرد که در کنار طبیعت سرسبز، آب‌وهوای مطلوب، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و حضور آثار باستانی ارزشمند، هر ساله میزبان جمع زیادی از گردشگران داخلی و خارجی، بویژه در ایام نوروز است. منظره های پرگل را میتوان از زیباترین جاهای دیدنی محلات نام برد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با هلند ایران در محلات آشنا شوید.

هلند ایران در محلات

در برخی از کتب تاریخی، مورخان از محلات در دوران حکومت هخامنشیان یاد می‌کنند که قسمت کوچکی از سرزمین ماد محسوب شده و در زمان حکومت اشکانیان نیز به عنوان بخشی از ایالت والی‌نشین ماد، بوده است. همچنین آثار باقی‌مانده از ستون‌های عمارتی تاریخی و متعلق به دوران باستان که در روستای خورهه قرار دارد و به نظر می‌رسد که با کاربری آتشکده، معبد، کاخ و نیز مرکز برگزاری آیین‌ها و جشن‌های مذهبی و ملی احداث شده است، گواه قدمت زیاد این منطقه از ایران است.

البته می‌توان چشم‌انداز بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی را در ایام مختلف سال، به‌ویژه اردیبهشت ماه در این ناحیه از کشور شاهدبود که تماشای آن، روح و جسم آدمی را جلا بخشیده و نفسی تازه را به جان خواهد بخشید.

سرچشمه محلات

از محبوب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی در محلات، سرچشمه‌ این شهرستان است که از پرآب‌ترین چشمه‌های استان مرکزی است و در مرتفع‌ترین نقطه از محلات قرار دارد. اهمیت این پدیده‌ طبیعی از دوران گذشته تا به امروز مورد توجه مسئولان بوده است؛ چرا که به علاوه بر تامین آب کشاورزی منطقه، دارای آب شرب است و به یکی از جاهای دیدنی محلات، تبدیل شده است. شکل‌گیری پارکی زیبا در مجاورت این مکان دوست‌داشتنی، آب‌نمای زیبا، درختان چنار کهنسال، ارتفاعات صخره‌ای که بر چشمه اشراف دارد و نیز درختان متعدد از دیگر ویژگی‌های این جاذبه‌ طبیعی گردشگری است.

آب گرم محلات

در نزدیکی شهرستان محلات، چشمه‌های آب گرم ارزشمندی با خواص درمانی بسیاری وجود دارد که استفاده از آن‌ها از دوران بسیار دور تا به امروز رواج دارد. چشمه‌های آب گرم شامل ۶ چشمه به نام‌های روماتیسم، سلیمانیه، شفا، دنبه، حکیم و سود است که به دلیل وجود مواد معدنی و درمانی شگفت‌انگیز از جمله گاز رادون، مورد توجه ساکنین محلی و گردشگران سراسر ایران است.

هلند ایران کجاست

آتشکده‌ آتشکوه محلات

بنایی باقی‌مانده از دوران ساسانیان، در روستای آتشکوه نیم‌ور از توابع شهرستان محلات قرار دارد که به آتشکده‌ آتشکوه این شهرستان، شهرت یافته است.

دهکده گل و گیاهان زینتی محلات

دهکده‌ گل محلات، با وسعتی حدود ۱۱۰ هکتار که عنوان بزرگ‌ترین دهکده‌ پرورش گل در کشور را به خود اختصاص داده است، یکی دیگر از محبوب‌ترین مکان‌هایی است که هر گردشگری در سفر به این شهر، از آن بازدید می‌کند. ایجاد مکانی مناسب جهت پرورش، تهیه و توزیع انواع گل‌های زیبا در این منطقه از کشور، پروسه‌ تهیه‌ گل‌های مورد نظر گردشگران و بازدیدکنندگان را آسان و به دور از دغدغه ساخته است.

جاذبه های گردشگری محلات

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دهکده عجیب و مرموزی که دفن شده است!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()