نوشته شده توسط : مجله دلتا

در بعضی موارد، هدف از مسافرت فقط رانندگی و روبرو شدن با مخاطرات مسیر است و مهم نیست که این مسیر به کجا منتهی می‌شود. اگر از دوستداران رانندگی پرهیجان هستید، مطمعنا از طی کردن جاده‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، لذت خواهید برد.

جاده های هیجان انگیز

بعضی از جاده‌ها در سراسر دنیا به حدی جذاب و مهیج هستند که خود به‌تنهایی مقصد و حتی جاذبه‌ گردشگری به شمار می‌آیند. برای آشنایی با جاده های هیجان انگیز  برای رانندگی پرهیجان، با مجله دلتا همراه باشید.

جاده های هیجان انگیز

 بزرگراه ترانسفاگاراسان – رومانی، ترانسیلوانیا

این جاده‌ حیرت‌انگیز و مهیج در رومانی که با نام بزرگراه ترانسفاگاراسان شناخته می‌شود، ۱۵۱ کیلومتر طول دارد. پیج‌های بزرگراه ترانسفاگاراسان تمامی ندارد. این جاده شیب تندی هم دارد، بنابراین می‌توانید در هوای آزاد این منطقه از اندکی آدرنالین هم بهره‌مند شوید.

جاده‌ی Conor، ایرلند

اگر به دنبال هیجان و روبرو شدن با خطر هستید، جاده‌ کانر مقصد موردنظر شماست. این جاده از انتهای جنوبی شبه‌جزیره‌ دینگل (Dingle) آغاز می‌شود و تا خلیج براندون (Brandon) امتداد دارد، جاده‌ پرپیچ‌وخم و باریک کانر از کنار مناظر سرسبز و چند دریاچه‌ زیبا می‌گذرد و چشم‌انداز آن داستان‌های کودکانه را به خاطر می‌آورد.
هیجان انگیزترین جاده های دنیا
اگر به سفر به مکان‌های مهیج و ترسناک علاقه‌مند هستید مطلب پل ناکجا آباد، ترسناک‌ترین پل جهان را بخوانید.

جاده گریت اشن، استرالیا

این جاده‌ ساحلی ۲۴۴ کیلومتری، از کنار جاذبه‌های طبیعی بسیار گیرا مثل دره‌ دریاچه‌ آرد (Loch Ard) و ساحل دوازده فرستاده (Twelve Apostles) می‌گذرد و مناظر بدیع آن در کنار آسمان آبی و تمیز، عاشقان رانندگی پرهیجان و دوستداران آرامش در آغوش طبیعت را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.
هیجان انگیز ترین جاده ها
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری، مطلب درخشش ستارگان در این دریای شگفت انگیز را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاده های عجیب ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مکان‌های عجیبی در جهان هستند که نمی‌شود به صورت حضوری به تماشای آن‌ها رفت؛ اما شانس آن را دارید که به صورت مجازی از آن‌ها بازدید کنید.

مکان های جذاب ممنوعه

کسانی که اهل سفر هستند همیشه دوست دارند تمامی مناطقی که در کره زمین هست، از اماکن تاریخی و دیدنی گرفته تا مقاصد گردشگری عجیب و غریب را تماشا کنند، اما برخی مکان‌های جذاب هستند که امکان ورود به آن‌ وجود ندارد. برای شناخت این مکان های جذاب ممنوعه با مجله دلتا همراه باشید.

مکان های جذاب ممنوعه

مکان‌های جذاب ممنوعه‌ای در کره زمین هستند که خارج از دسترس ما قرار دارند. تعدادی از آن‌ها به طور کلی حضور توریست را ممنوع کرده‌اند، بازدید بعضی از آن‌ها توسط دولت‌ها ممنوع شده و برخی دیگر به دلیل موقعیت دوری که دارند غیرقابل دسترس هستند.

بایگانی های سری واتیکان

سفر به واتیکان می‌تواند یکی از هیجان انگیز‌ترین سفر‌های شما باشد. اما برای کسی که به تاریخ و جامعه شناسی علاقه دارد، این سفر شروع نشده باید تمام شود. چون هیچ وقت نمی‌تواند به بایگانی‌های سری واتیکان دسترسی پیدا کند. این مکان یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های جهان و محل نگهداری کتاب‌های تاریخی است که افراد کمی اجازه دسترسی به این مکان را دارند؛ اما می‌توانید کنجکاوی خود درباره این مکان را با بازدید مجازی برطرف کنید.

غار لاکسو

غار لاکسو که در جنوب غربی فرانسه واقع شده در حدود ۲۰ هزار سال قدمت دارد. نگاره‌های زیادی در این غار وجود دارد که به دلیل قدمت و اندازه خود مشهور هستند. این نقاشی‌ها تصاویری عظیم از حیواناتی که بومی آن منطقه بوده‌اند را به تصویر کشیده است. این مکان در سال ۱۹۶۳ به روی عموم باز شد و هر روز توسط ۱۵۰۰ نفر مورد بازدید قرار می‌گرفت. بعد از آنکه کربن دی اکسید ناشی از تنفس بازدیدکنندگان به این آثار آسیب زد، این مکان تعطیل شد. اکنون تنها می‌شود این مکان را به صورت مجازی دید.
مکان های جذاب ممنوعه
اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب ۳ روستا در اطراف تهران که هوش از سر شما می‌پراند! را بخوانید.

جزیره مارها

در جزیره‌ای در نزدیکی خلیج سائوپائولو که به جزیره مار مشهور است، بیشتر از ۴ هزار مار زندگی می‌کند. حضور در این مکان توسط نیرو دریایی بزریل ممنوع شده است. این جزیره ۱۱۰ هکتاری محل زندگی یکی از زهر آلودترین مارهای جهان است که گفته می‌شود با سم خود گوشت انسان را آب می‌کند. فقط محققان و تیم‌های تحقیقاتی اجازه ورود به این مکان را دارند، اما می‌توان آن را به صورت مجازی دید.
 مکان هایی که رفتن به آن ممنوع است
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری، مطلب مرموزترین خانه در ایران را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,مکان های ممنوعه ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در روسیه روستای عجیبی وجود دارد که کاملا از شن و ماسه پوشیده شده است. ماسه‌هایی که با حرکت باد چنان سریع بالا می‌آیند که اگر جلوی آن‌ها را نگیرند، می‌توانند کل شهر را در زیر شن و ماسه مدفون کنند.

روستایی که در شب ناپدید می شود

البته این روستا در گذشته به این‌صورت نبوده است. به نظر می‌آید دست بردن انسان‌ها به طبیعت، وضعیت آن را به این روز انداخته است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با روستایی که در شب ناپدید می شود آشنا شوید.

روستایی که در شب ناپدید می شود

شوینا (Shoyna)، روستایی کوچک در روسیه است که در کنار مدار قطب شمال قرار دارد. اغلب به عنوان شمالی‌ترین بیابان دنیا شناخته می‌شود. نکته عجیب درباره این روستا این است که در آن تا جایی که چشم کار می‌کند ماسه همه جا را پوشانده است.

تصور کنید در جایی زندگی کنید که شب بخوابید و صبح که قصد بیرون آمدن از خانه را داشته باشید، با در بسته‌ای روبه‌رو شوید که هر چه تلاش می‌کنید باز نمی‌شود. انگار کسی یا چیزی و شاید هم مانعی در پشت در وجود دارد که به این راحتی‌ها هم کنار نمی‌رود.
روستایی که در شب ناپدید می شود
اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب ۳ روستا در اطراف تهران که هوش از سر شما می‌پراند! را بخوانید.
این همان اتفاقی است که هر روز صبح در این روستا می‌افتد و شن و ماسه چنان تا بالای در را می‌گیرد که تا بولدوزر نیاید و شن‌ها را کنار ندهد در باز نمی‌شود.

البته مردم دیگر می‌دانند چگونه گرفتار این اتفاق نشوند به همین دلیل هیچ وقت شب‌ها در خانه‌هایشان را نمی‌بندند تا در خانه زندانی نشوند. در واقع افراد کمی که در آن زندگی می‌کنند هیچ وقت جرات نمی‌کنند که درب جلویی خانه‌هایشان را در شب ببندند چون می‌ترسند زنده زنده در میان تپه‌های شنی دفن شوند.
روستایی که ناپدید می ‌شود
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری، مطلب مرموزترین خانه در ایران را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

این روزها قرنطینه و کرونا برای گردشگران و کسانی که اهل سفر هستن شرایط سختی را به وجود آورده است. یک مسافرت یک روزه بعد از اتمام دوران کرونا و قرنطینه می‌تواند جان تازه‌ای به روح ما ببخشد.

گردش یک روزه

در مجله دلتا جاهای مخصوص پیک نیک اطراف تهران را معرفی می‌کنیم که بتوانید با مراجعه به این مناطق بعد از این دوران سخت کرونا در یک بازه زمانی کوتاه به مسافرت بپردازید. این مناطق فاصله بسیار اندکی با تهران داشته و می‌تواند گزینه مناسبی برای گردش یک روزه باشد. اگر به این نوع مطالب علاقه‌مندید به جز این مطلب، مطالب مجله گردشگری دلتا می‌تواند برای شما جذاب و خواندنی باشد.

 گردش یک روزه

اگر شما هم در پایتخت بزرگ ایران مشغول به زندگی هستید و زمان زیادی برای مسافرت‌های چند روزه در اختیار ندارید، می توانید با انتخاب طبیعت اطراف تهران و یا سایر جاهای دیدنی اطراف تهران به یک مسافرت شاد و مفرح بپردازید. از زندگی در این شهر لذت ببرید. قاعدتا در هر استانی که باشیم جاهای دیدنی اطراف ما گزینه مناسبی برای گردش کوتاه و یک روزه محسوب می‌شود.

گردشگری و اقامت در اطراف تهران

طبیعت اطراف تهران به قدری زیباست که شما می‌توانید در هر فصل منطقه مخصوص به همان فصل را انتخاب کنید. یکی از زیباترین و منحصربه‌فرد‌‌ترین جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز روستا افجه است. این روستای بی‌نظیر هر ساله به دلیل طیف زیبای رنگی در درختانش گردشگران زیادی را به خود می‌بیند. علاوه بر بوم نقاشی که به رنگ‌های زرد قرمز در آمده در روستای افجه دشت‌های زیبایی وجود دارد. دشت هویج این روستا یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در فصل بهار است. جالب است بدانید، این دشت به دشت هویج معروف است اما هیچ اثری از هویج در آن نیست.

روستای گردشگری برغان

از دیگر جاذبه‌های جذاب اطراف تهران می‌توان به روستای برغان اشاره کرد. این روستا می‌تواند بهترین گزینه برای سفرهای یک روزه شما باشد. پل تاریخی برغان، چنار کهن، مسجد جامع، تپه باستانی قلعه کش کلا و زیارتگاه چهل دختر مکان‌هایی هستند که در سفر به روستای برغان می توانید از آن دیدن کنید.

گردش یک روزه در اطراف تهران
اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب روستایی که مردان از وحشت زنان جرات ورود ندارند را بخوانید.

روستاهای وردیج

اگر می‌خواهید سنگ‌های غول پیگیری که به شکل انسان درآمده‌اند را ببینید، حتما سری به روستای وردیج بزنید. در روستای وردیج سنگ‌هایی وجود دارد که رخ انسان‌ها را به نمایش در می‌آورد. بسیاری از گردشگران به خاطر این سنگ‌های انسان نما به این منطقه سفر می‌نمایند. ناگفته نماند در این روستا به جز سنگ‌هایی با رخ انسان فضای سرسبز بسیاری وجود دارد. به فضاهای سرسبز کوه های سر‌به‌فلک کشیده و آبشارهای مرتفع را نیز اضافه نمایید. برای گذراندن یک روز خوب و بی نظیر روستای وردیج می‌تواند بهترین گزینه باشد.

گردش یک روزه در تهران
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری، مطلب مرموزترین خانه در ایران را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

با شنيدن نام كوير هميشه انسان به منطقه‌ای خشک و بدون آب فكر می‌كند. ولی در جنوب صحرای ایران شن‌های كويری ساحل درک را تشكيل می‌دهند. ديدن اين كوير و اين دریا گيج‌كننده به نظر خواهد رسيد.

کویری پراز آب

شاید شما هم جمله «برو به درک» را شنیده باشید و حتما تصویری از مکانی ناخوشایند برایتان متجلی شده است. اما درک روستایی است که در دل آن کویری پراز آب وجود دارد. همراه مجله دلتا باشید، تا از دل کویر، خودمان را به ساحل درک چابهار و دریای فیروزه‌ای برسانیم.

با کویری پراز آب آشنا شوید؟

ساحل درک، تنها ساحل ایران است که در کنار کویر واقع شده است. در جهان فقط چند نقطه وجود دارد که دارای ویژگی‌هایی مشابه با این ساحل دیدنی است. بیشتر آن‌ها در آفریقا، جنوب استرالیا و غرب آسیا واقع شده‌اند. لازم است در بین برنامه‌های ایرانگردی خود، حتما فرصتی را برای بازدید از روستا و ساحل درک، نقطه‌ای که صحرا به دریا می‌پیوندد، بگذارید. مطمئن باشید از دیدن ساحل صخره‌ای و مرجان‌هایش و شن‌های کویری که جادو و خواص درمانی را یک‌جا دارد تا نخلستانی که کمی آن‌طرف‌ترش کوه‌ها قد علم کرده‌اند، حیرت‌زده خواهید شد.

درک به چه معنایی است؟

درک نام دهکده‌ای در بخش زرآباد شهرستان کنارک است که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. در زبان محلی، درک به معنای زندگی در کنار دریا می‌باشد. زیبایی درک، محدود به پیوند بیابان و صحرا نمی‌شود. در این منطقه، آب‌های فیروزه‌ای دریای عمان و اقیانوس هند متحد می‌شوند و با کویر واقع در کنار ساحل درک، منظره‌ای باورنکردنی و خارق‌العاده را ایجاد می‌کنند؛ منظره‌ای که برای هر گردشگری دل فریب است.

کویری پراز آب در چابهار

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب رودخانه‌ای حیرت آور در زیر آب را بخوانید.

ساحل درک کجاست؟

درک نزدیک‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان به تنگه هرمز است و ساحل درک همان جایی است که اقیانوس هند و دریای عمان به‌هم می‌رسند. ساحل روستای درک علاوه بر زیبایی بی‌نظیر و پاگیزگی‌اش همان جایی‌ است که می‌توانید سه نوع ساحل شنی، ماسه‌ای و مرجانی را کنار هم ببینید. اگر از تجربه درمان‌های طبیعی و سنتی لذت می‌برید، از ماسه‌های سفید ساحل درک برای گرفتگی و دردهای عضلانی استفاده کنید. تماشای طلوع و غروب آفتاب در ساحل روستای درک از همان کارهایی است که برای همیشه در ذهن‌تان یک قاب ماندگار می‌سازد، پس حتما بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید.
ساحل درک چابهار
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری، مطلب درخشش ستارگان در این دریای شگفت انگیز را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,ساحل درک ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بسیاری از افراد عاشق ماجراجویی در مکان‌های ترسناک و رعب‌آور هستند. شاید تاکنون نام کلبه وحشت انزلی به گوشتان نخورده باشد.

کلبه‌ای مرموز

در شمال ایران کلبه ای مرموز و مخوف وجود دارد که باعث شده است که حتی محلی‌های این منطقه به آن نزدیک نشوند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا روایات این کلبه مرموز در انزلی را با هم مرور کنیم.

کلبه ای مرموز در ایران

در جنگل اسرارآمیز هفت‌دغنان در نزدیکی بندرانزلی در استان گیلان، منطقه‌ای قرار دارد که سال‌هاست مقصد ماجراجویان و گردشگران بی‌شماری است. محلیان صداهای زیادی از این جنگل شنیده‌اند و می‌گویند بهتر است تا شب نشده این منطقه را ترک کنید. اگر برای تجربه‌ وحشت و دلهره به این ناحیه سفر کرده‌اید، به قسمت‌ شرقی روستا بروید، جایی که هوا ناگهان سنگین‌تر می‌شود و وجود کلبه‌ای متروکه و پرماجرا به سنگینی این فضا می‌افزاید.
 کلبه‌ای مرموز در ایران
اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب در این شهر عجیب مردگان نمی‌خوابند را بخوانید.

ماجرای ۴ پسر دانشجو

در سال ۱۳۶۵، برای اولین بار چهار پسر به این روستا رفته و تصمیم می‌گیرند که برخلاف تمام حرف و حدیث‌هایی که راجع به کلبه‌ وحشت شنیده بودند، شب‌ را در این مکان بمانند. شب هنگام دو نفر از این چهار نفر به‌خاطر اتفاقی نامعلوم از کلبه‌ وحشت انزلی پا به فرار می‌گذارند، اما متاسفانه دو نفر دیگری که در آن جا می‌مانند، به سرنوشت غم‌انگیزی دچار می‌شوند. گویا یکی از آن‌ها در همان کلبه از ترس، جان خود را از دست می‌دهد که دلیل آن هنوز هم مشخص نیست و دیگری که زنده مانده بود، دیوانه می‌شود و هرگز دیگر به حالت عادی خود برنمی‌گردد.

داستان ۳ دختر

سال ۶۹ چند نفر دیگر آماده ماجراجویی می‌شوند. این‌بار سه دختر تصمیم می‌گیرند تا به افسانه کلبه وحشت پایان دهند. با وجود اینکه آن‌ها از ماجرای چند سال قبل و خطر احتمالی با خبر بودند، برنامه خود را پیاده می‌کنند. به گفته مردم محلی دو روز بعد از ورود دختران به کلبه، یکی از آن‌ها را شوکه شده و ترسان پیدا می‌کنند. با توجه به اشارات دختر، مردم متوجه کلبه می‌شوند و با صحنه‌ای دلخراش روبه‌رو می شوند. دو دختر جان باخته بودند و علت مرگ ناشی از ایست قلبی و سکته تشخیص داده می‌شود.

نظر شاهدین

بر اساس نظر شاهدین، انگار دختران قبل از مرگ به یک نقطه مشخص به حالت چشم باز خیره بودند. چند روز پس از این حادثه، دختر سوم هم خودکشی کرد تا شوم بودن کلبه ادامه پیدا کند. پس از این اتفاق، این کلبه توسط پلیس محلی تخلیه و تحت تدابیر امنیتی قرار می‌گیرد. از آن زمان کسی اجازه ندارد که به این کلبه وحشت نزدیک شود و یا از آن دیدن کند. حرف‌هایی که در مورد این کلبه وحشت گفته می‌شود، بسیار دور از ذهن است اما طبق نظر بسیاری از محلی‌ها، واقعیت دارد.
کلبه وحشت در انزلی
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری،مطلب از این غار عجیب، چشم خدا را ببینید را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

وقتي برای اولين بار وارد اين مکان می‌شويم شايد همان احساسی به ما دست دهد که زمان تماشای فيلم «يک شب با مردگان زنده» يا تريلر مايکل جکسون حس کرديم.

دخمه حيرت‌انگيز سيسيل

در دخمه حیرت‌انگیز سیسیل، مرده‌ها با لباس‌های معمولی خود و با میخ طویله به دیوار آویزان شده‌اند. مرده‌هایی که در حال فساد و تباهی هستند از بالا شما را می‌نگرند، گویی که قصد ربودن شما را دارند و می‌خواهند که شما هم به آن‌ها بپیوندید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا درباره دخمه حیرت‌انگیز سیسیل بیشتر بدانیم.

دخمه حیرت‌انگیز سیسیل

یک اتفاق بسیار ساده باعث شد تا چندی پیش بزرگ‌ترین مجموعه مومیایی‌های عصر جدید کشف شود. این اتفاق در حالی افتاد که دخمه صومعه سیسیل ایتالیا گشوده شد و بازدیدکنندگان از این دخمه، نزدیک به ۸ هزار جسد مومیایی شده را کشف کردند که با میخ‌های درشت به دیوار آویخته شده بودند.

تفکیک اسکلت‌های ایستاده

باستان‌شناسان در بدو ورود به این مکان با اتاقی روبه‌رو شدند که از اسکلت‌های بی‌شمار انسان‌های ایستاده پر شده بودند. نکته قابل توجه آن بود که تمامی مومیایی‌ها بر اساس شغلی که داشتند کنار هم قرار گرفته بودند. آن‌ها در بدو ورود با اتاقی مربوط به دکترها، اتاقی مربوط به زنان، اتاقی مربوط به دخترهای باکره و البته اتاقی نیز مخصوص کودکان روبه‌رو شدند. باستان‌شناسان پی‌بردند این اجساد که به‌طور طبیعی مومیایی شده‌اند مربوط به مراسمی هستند که در نوع خود بی‌نظیر است.
دخمه سیسیل در ایتالیا
اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب از این غار عجیب، چشم خدا را ببینید را بخوانید.

قدیمی‌ترین جنازه در این مقبره

قدیمی‌ترین نعش موجود در این مقبره به راهبه سیلوسترو گابیو مربوط می‌شود که سال ۱۵۹۹ مرده است. باستان‌شناسان او را باعث جمع شدن این همه مومیایی کنار هم می‌دانند. او معتقد بود هوای خشک می‌تواند مومیایی طبیعی در انسان‌ها ایجاد کند و البته زندگی آن‌ها دائمی شود. به همین علت جنازه‌ها را از دیوار آویزان می‌کرد تا مایعات درون بدن آن‌ها به‌تدریج خارج شود. سال‌ها بعد، جنازه‌هایی را با سرکه می‌شست که مانند میوه‌های خشک شده تغییر حالت داده بودند و بعد از آن بود که لباس‌های مردگان را در حالت ایستاده به تن آن‌ها می‌پوشاند.

سرزمین مردگان

سرزمین مردگان در حالی در ایتالیا کشف شده است که معروف‌ترین و عجیب‌ترین جسدی که در این صومعه قرار دارد، جسد دختربچه ۲ ساله‌ای به نام روزالیا لومباردو ملقب به زیبای خفته است که در سال ۱۹۲۰ به این صومعه تحویل داده شده است. جسد این دختربچه در تابوتی قرار دارد که در آن از شیشه است. چهره او بعد از گذشت سال‌ها همچنان طبیعی باقی مانده است.

دخمه حیرت انگیز

پیشنهاد مطالعه: مطلب درخشش ستارگان در این دریای شگفت انگیز را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کاپوچینو یکی از پدیده‌های طبیعی بسیار نادر است که در چند دوره در نقاط مختلف جهان اتفاق می‌افتد. در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی تقریبا هر ده سال یک‌بار این پدیده به وجود می‌آید که آخرین بار در سال ۲۰۰۸ ثبت شده است.

ساحلی با امواج کاپوچینو

شباهت زیاد این اثر با یک فنجان کاپوچینو به قدری زیاد است که به مرور زمان به ساحل کاپوچینو معروف شد. این ساحل‌ها که بر اثر فوم دریایی ایجاد می‌شوند برخلاف ظاهر زیبایشان می‌توانند بسیار مضر باشند. در ادامه با مجله دلتا همراه شوید تا در مورد ساحلی با امواج کاپوچینو و عوامل به وجود آمدن آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

ساحلی با امواج کاپوچینو

شهر کیپ تاون دارای پدیده نادری به نام موج‌های کاپوچینو است. بی‌دلیل نیست که به یکی از مناطق توریستی این منطقه تبدیل شده است. این ساحل در حومه شهر به یک فنجان فوم تبدیل می‌شود. مردم می‌گویند که انگار دریا ناگهان خود را به دیوانگی می‌زند.

به نظر شما چه چیزی باعث این پدیده شد؟

به نظر می‌رسد که انواع ناخالصی‌های موجود در آب دریا، با مقادیر مناسبی ترکیب شده و با حرکت قدرتمند امواج متزلزل گشته و حباب‌ها را تشکیل می‌دهند. بیشتر مردم از این اتفاق وحشت زده می‌شدند و دوست داشتند که هر چه زودتر از این فوم رهایی پیدا کنند. اگرچه همیشه افرادی هم هستند که ماجراجویی را به سکون ترجیح می‌دهند. البته آن‌هایی که در این فوم‌ها غلت می‌زدند هرگز اطلاع نداشتند که مواد تشکیل دهند آن‌ها چیست. موادی مانند ترشحات علف‌های هرز، مواد شیمیایی، گیاهان مرده و رسوبات موجودات دریایی به تشکیل این کاپوچینو کمک می‌کنند.
ساحل کاپوچینو در کیپ‌تاون
اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب رودخانه‌ای حیرت آور در زیر آب را بخوانید.

فوم دریایی چیست و چه چیزی باعث شکل گرفتن آن می‌شود؟

فوم دریایی یک پدیده طبیعی در اقیانوس است که شامل شکل‌گیری ماده سفید رنگی است که روی سطح آب شناور می‌شود و در سواحل دریا انباشته می‌شود. توضیح دانشمندان علوم زیست‌شناسی در مورد این پدیده این‌گونه است که دلیل تبدیل شدن رنگ این موج‌ها، وجود املاح و مواد شیمیایی و گیاهان مرده دریایی و ماهی‌های حل شده در آب دریا است که ترکیب آن‌ها در کنار یکدیگر موجب بروز چنین پدیده‌ای در برخی سواحل جهان می‌شود.
ساحل کاپوچینو
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری، مطلب درخشش ستارگان در این دریای شگفت انگیز را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,آفریقا ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در جاده رامهرمز به سمت رود زرد و در مسیر خیجه و ماماتین بعد از روستای گنبد لران، کوهی آتشین وجود دارد که از گذشته‌های دور تاکنون شبانه روز می‌سوخته است، مردم محلی به این کوه «تشکوه» می‌گویند.

کوه تشکوه

این کوه آتشین مدت‌ها است که به نام  کوه تشکوه معروف است و گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. اگر می‌خواهید ماجرای آتش گرفتن این کوه را بدانید و اینکه چرا همیشه آتشین است در ادامه مجله دلتا را همراهی کنید.

کوه تشکوه

کوه تشکوه حتی از کنار جاده هم به‌خوبی دیده می‌شود و چشم‌اندازهای جذاب آن مخصوصا درهنگام شب باعث شده که گردشگران زیادی برای دیدن این کوه به استان خوزستان بروند. در اینجا تپه‌هایی وجود دارد که با صدها شعله رنگی روشن شده‌اند و از فاصله دور هم هر رهگذری را محو تماشا می‌کنند. شاید تا به حال فوران آب را از میان تپه‌ها زیاد دیده باشید اما در اینجا از حفره میان تپه‌ها نه آب که آتشی سوزان بیرون می‌آید و منظره‌ای منحصربه‌فرد و خارق‌العاده را پدید می‌آورد. برای دیدن این کوه عجیب باید راهی استان خوزستان و جاده رامهرمز – ابوالفارس شوید همین که به امتداد روستای ماماتین رسیدید در کنار جاده تپه‌هایی سوزان شعله ور نظرتان را جلب می‌کنند. تپه هایی که هر چه هوا تاریک‌تر باشد بیشتر به چشم می‌آیند و باشکوه‌تر هستند.
کوهی که همیشه می‌سوزد

چرا تشکوه می‌سوزد؟

اگر در هنگام شب در این مسیر باشید این کوه چنان درخشندگی خیره کننده‌ای دارد که امکان ندارد چشم‌های شما به آن خیره نماند. این کوه از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر است و در لیست آثار ملی ایران هم قرار دارد. همان‌طور که گفتیم اسم کوه، تشکوه است و به زمان محلی تشکوه یعنی کوه آتشین. این کوه زمان‌های زیادی است که از صبح تا شب می‌سوزد و جاذبه‌ای بدیع را خلق کرده است. حتما برای شما این سوال پیش آمده است که دلیل آتشین بودن این کوه چیست؟ و چه منبع سوخت تمام نشدنی‌ای دارد که همیشه به سوختن ادامه می‌دهد؟

نظر کارشناسان زمین شناسی

کارشناسان زمین شناسی معتقدند که علت آتشین بودن کوه این است که در زمین گوگرد وجود دارد و از طرفی گاز طبیعی از عمق لایه‌های زمین به سطح زمین متصاعد می‌شود. گازهای هیدروکربوری از هر شکافی که بر روی زمین وجود داشته باشد به بیرون می‌آیند و آتش می‌گیرند. هر چند که این آتش در تمام مدت شبانه روز بر روی سطح کوه وجود دارد اما در شب بیش‌تر از هر زمان دیگری دیده می‌شوند.
اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب از این غار عجیب، چشم خدا را ببینید را بخوانید.

نکات بازدید از تشکوه

  • در نزدیکی این کوه گاز زیادی در هوا متصاعد شده است و برای همین نباید هیچ آتشی در این ناحیه روشن شود.
  • سعی کنید زمان زیادی را در کنار تشکوه نگذرانید. ۱۵ دقیقه می‌تواند زمان مناسبی باشد؛ چرا که گازهای متصاعدشده در هوا موجب سردرد و تهوع می‌شوند.
  • بهترین زمان برای بازدید از تشکوه، فصول خنک سال است.

کوه آتشین
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری،مطلب رودخانه‌ای حیرت آور در زیر آب را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در مكزيك، سينوت آنجلينا محلی بسيار عجيب و بی‌نظير برای غواصان محسوب می‌شود. اين منطقه يك غار است كه با آب پر شده است و نكته جالب آن اين است كه رودخانه‌ای در داخل آب و در سطح زيرين آن جريان دارد.

رودخانه زیر‌آبی

در شبه جزیره یوکاتان مکزیک، بین دریای کارائیب و خلیج مکزیک، جنگل‌های گرمسیری و انبوهی هست که پوشیده از گودال و غارهایی به‌نام سنوته‌اند. یکی از حیرت انگیزترین گودال‌ها، غار سنوته آنجلیتا است که در داخل آن یک رودخانه زیرآبی در جریان است. تنها راه تماشای این رودخانه غواصی در عمق ۶۰ متری آب است. این رودخانه چطور در اعماق دریا ایجاد شده است؟ برای رسیدن به جواب این سوال در ادامه مجله دلتا را همراهی کنید.

رودخانه زیرآبی

این رودخانه پدیده این غار زیر آبی است. غاری که در اثر سقوط سنگ ایجاد شده و با گذشت زمان مقدار زیادی آب شیرین و شور را در داخل حفره‌اش و در زیر خروارها فشار گیر انداخته است. اگر از دهانه غار به آب داخل نگاهی بیندازید، هیچ فرقی با آب‌های دیگر ندارد چون ۳۰ متر ابتدایی با آب شیرین پر شده اما اگر غواص حرفه‌ای باشید و به اعماق غار بروید یکی از اسرار‌آمیزترین چشم‌اندازها در مقابل چشمانتان ظاهر می‌شود. لایه‌ای از هیدروژن سولفید که خبر از نمک زیاد آب‌های اعماق غار می‌دهد. به این پدیده هالوکلاین می‌گویند. پدیده‌ای که زمانی رخ می‌دهد که آب شیرین و شور به هم می‌رسند و تغییر قابل توجهی در مقدار نمک آب ایجاد می‌شود.
رودخانه‌ای در کف اقیانوس

پدیده هالوکلاین

پدیده هالوکلاین معمولا در داخل غارهای اعماق اقیانوس اتفاق می‌افتد و دلیلش هم این است که لایه آب شیرینی که از زمین سرچشمه می‌گیرد بر روی آب شور دریا قرار می‌گیرد. اینجاست که خطای دید اتفاق می‌افتد. در واقع، قسمت‌های مختلف آب در غار دارای مقدار نمک مختلفی هستند برای همین آب‌های غلیظ‌تر به سمت پایین می‌روند و انگار همیشه رودخانه‌ای در کف آب در جریان است. این رودخانه در واقع لایه‌ای از هیدروژن سولفید است که در نتیجه ترکیب آب شور و شیرین به وجود آمده است. این لایه حدود ۲ متر ضخامت دارد و درست مثل این می‌ماند که جزیره‌ای در احاطه مه و ابر قرار گرفته است.
اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب درخشش ستارگان در این دریای شگفت انگیز را بخوانید.

چگونه به سنوته آنجلیتا برویم؟

غار سنوته آنجلیتا در ۱۷ کیلومتری جنوب غربی شهر باستانی تولوم مکزیک قرار دارد و هر روز وسایل حمل و نقل و تورهای زیادی برای بازدید از این غار برنامه ریزی می‌کنند. برای رسیدن به این محل از میان جنگلی انبوه می‌گذرید و همین که به اینجا رسیدید تحت تاثیر جذابیت وسوسه‌انگیز و آب آبی و ژرف قرار می‌گیرید. اینجاست که می‌فهمید چرا غواصان از سراسر دنیا خودشان را به این محل می‌رسانند.
رودخانه ای در دریا
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری،مطلب گردشگران در این شهر به زندان می‌روند! را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شهر به منطقه‌ای گفته می‌شود که در آن چندین خانوار در خانه‌های مختلف زندگی می‌کنند و معمولا خیابان، بانک، رستوران و غیره در آن پیدا می‌شود و به نوعی همه زیر یک آسمان زندگی می‌کنند نه زیر یک سقف و در کنار هم.

شهری در آلاسکا

شهری در آلاسکا وجود دارد که همه ساکنان آن زیر یک سقف زندگی می‌کنند و همگی ساکن یک برج ۱۴ طبقه هستند. برای شناخت بیشتر این شهر با مجله دلتا همراه باشید.

شهری در آلاسکا

مردم این شهر که به نام “ویتیر” شناخته می‌شود و در آلاسکا قرار دارد به طور عجیبی در یک ساختمان دورهم جمع شده‌اند. این ساختمان به نام شهر عمودی معروف شده است. چرا که هیچ‌کس برای کارهای خود حتی نیاز نیست از ساختمان خارج شود مگر اینکه قصد سفر به شهری دیگر را داشته باشد.
در این شهر نزدیک ۲۰۰ نفر زندگی می‌کنند.

در این ساختمان ۱۴ طبقه ایستگاه پلیس، کلیسا، مغازه و مدرسه هم وجود دارد. این شهر زمانی جالب می‌شود که ببینیم همه مردم حتی قاچاقچی‌ها هم در داخل ساختمان هستند و در کنار هم زندگی خوبی دارند.
شهری به اندازه یک آپارتمان
اگر به این دست مطالب گردشگری علاقه‌مند هستید، حتما مطلب جزیره نفرین شده در آلاسکا که بهتر است نروید! را بخوانید.

منطقه‌‌ای میان دریا و کوه‌

به نظر می‌رسد دلیل اصلی این حرکت مردم شهر، دوردست بودن شهرشان است. این منطقه میان دریا و کوه‌ها قرار گرفته است و گاهی بادهایی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌وزد و در زمستان‌ها ارتفاع برف می‌تواند به بیش از ۷ متر برسد. از این رو منطقی به نظر می‌رسد که ببینیم همه ساکنان تصمیم گرفته‌اند در خانه‌ای محکم ولی متمرکز زندگی کنند.
از دیگر عجایب این خانه وجود چند اتاق برای توریست‌ها و مهمانان است. همچنین برای رسیدن به مدرسه که یک ساختمان دقیقا پشت برج است همه باید از تونل‌های زیر زمینی استفاده کنند که بین دو ساختمان کشیده شده است.

شهر میان دریا و کوه

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری،مطلب گردشگران در این شهر به زندان می‌روند! را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در این زمانه که زنان در سراسر جهان برای احیای حقوق خود در تلاش و تقلا هستند، روستایی در استان مازندران ایران وجود دارد که مزین به آیینی به نام «زن شاهی» است.

روستای آب اسک

آیین«زن پادشاهی» فقط یک روز در سال برگزار می‌شود اما در نوع خود دیدنی و جذاب است. در یک روز خاص هر سال ورود همه آقایان به روستای آب اسک ممنوع می‌شود. در این روز، یکی از زنان روستا به عنوان حاکم انتخاب می‌شود. او دختران روستا را به عنوان نگهبان در نقاط مختلف روستا می‌گمارد. نگهبانان مرتبا نزد شاه می‌آیند و چگونگی وضعیت روستا را به او گزارش می‌دهند. برای شناخت بیشتر این روستا با مجله دلتا همراه باشید.

روستای آب اسک

در این روز هیچ مردی نباید در روستا حضور داشته باشد. همچنین ممکن است به دستور حاکم، دختران به انواع بازی‌های محلی بپردازند. جزئیات این آیین به این صورت است که در این روز زنان روستا برای مردان خود، آذوقه یک روز را تهیه می‌کنند و همه مردان ۵ ساله به بالا را از روستا با سلام و صلوات و اسپنددود کنان بیرون می‌فرستند. سپس، یکی از زنان که از نظر جسمی قوی هیکل است، پادشاه روستا می‌شود و روی تاج و تختی می‌نشیند. زنی دیگر در سمت راست پادشاه می‌نشیند و نقش وزیر را دارد.

نگهبانان روستا

زنان زرنگ روستا اغلب به عنوان مامور و سرباز انتخاب می‌شوند، آن‌ها عموما لباس‌های مردانه می‌پوشند و در ورودی روستا می‌ایستند و اجازه ورود هیچ مردی را به روستا نمی‌دهند. بقیه نگهبان‌ها هم مراقب هستند تا مردی در خانه پنهان نشود. جالب اینجاست که اگر مردی به زور بخواهد وارد روستا شود، توسط سربازان به سختی مجازات می‌شود. زنان این روستا کاملا مصمم و بدون چشم‌پوشی در نقش‌های خود فرو می‌روند.

روستایی که ورود مردان به آن ممنوع است

آب اسک یکی از عجیب‌ترین روستاهای ایران است و در حدود ۸۰ کیلومتری آمل واقع شده است.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب روستای آدم‌کوتوله ها در ایران واقعیت دارد! را بخوانید.

کار مردان

در همین زمان که زنان در روستا پادشاهی می‌کنند، مردان به دشت و کوه می‌روند و برف‌هایی که از زمستان باقی مانده را در چاهی بزرگ می‌ریزند تا در فصل گرما زمانی که دام‌ها را به چرا می‌برند از برف آن استفاده کنند. به این کار مراسم بزرگی دارد «برف‌چال» می‌گویند. این مراسم تا شب که به خانه برگردنند، ادامه دارد. هیچ مردی حق ماندن در روستا را ندارد و مردان نیز زنان را با خود به برف چال نمی‌برند. پیران روستا معتقدند مراسم برف چال باید به دعا و نیایش بگذرد اما جوان‌ترها به برگزاری یک روز شاد تمایل بیشتری دارند. در آیین زن شاهی مردانی که حاضر نباشند از روستا خارج شوند را با چوب می‌بندند. مردانی که نیم روزی را برف به دوش کشیده‌اند تا سنت برف چال را به جای آورند پس از صرف ناهار به روستا باز می‌گردند. در آخر هم اشاره کنیم، گردشگران زیادی همه ساله به این روستا می‌روند. از همان اول پادشاه دستورات خود را به گردشگران هم می‌دهد. او حتما تاکید می‌کند که هیچ یک از زنان گردشگر و حتی اهالی روستا حق فیلمبرداری و عکاسی از آن‌ها را ندارد.

برف چال

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری،مطلب در این روستای ایرانی به مرد سیگاری، هرگز زن نمی‌دهند! را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بسیاری از جزایر به دلیل زیبایی‌های خاص و منحصر‌به‌فردی که دارند بهشت روی زمین خوانده می‌شوند. در این میان جزیره ‏وادهو (‏Vaadhoo‏ ) در مالدیو با نمایش دیگری شما را سورپرایز می‌کند. نمایشی که با تاریک شدن هوا در شب آغاز می‌شود.

دریای ستارگان

جزیره وادهو (Vaadhoo) جزیره کوچک و زیبایی در مالدیو است که بیشتر به علت پدیده “دریای ستارگان” نزد گردشگران محبوبیت دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا دریای ستارگان آشنا شوید.

میکروب‌های دریایی عامل درخشش دریای ستارگان

این جزیره ساحلی زیبا، به‌هنگام شب همانند آینه‌ای که ستاره‌های آسمان را در خود نمایش می‌دهد می‌درخشد. هر چند این ‏درخشندگی در اصل به‌خاطر ستارگان نیست. این صحنه خیره کننده را موجوداتی بسیار ریز که میکروب‌های دریایی هستند ایجاد ‏می‌کنند. این موجودات بسیار ریز در طول روز نور را در خود ذخیره می‌کنند و در شب درخشندگی آن‌ها با تاریک شدن فضا ‏نمایان می‌شود و این صحنه زیبا و باورنکردنی را در این ساحل ایجاد می‌کنند. بسیاری از افرادی که به مالدیو و این جزیره سفر ‏می‌کنند در شب به این ساحل می‌آیند تا این تصویر زیبا و جادویی را از نزدیک مشاهده کنند. ‏ ‏ ‏

این جزیره تماشایی ممکن است تقریبا ۵۰۰ نفر جمعیت داشته باشد اما پدیده طبیعی بسیار زیبایی در اینجا رخ می‌دهد (معروف به دریای ستارگان) که همه ساله هزاران گردشگر را مجذوب تور مالدیو می‌گرداند.

دریای درخشان

دریای ستارگان!

پدیده Sea of ​​Stars یا دریای ستارگان زمانی که آب‌های اطراف جزیره وادهو از نور مهتاب درخشان شده و نمای مسحور کننده‌ای به خود می‌گیرند تشکیل می‌گردد. در واقع دریا به شکلی می‌درخشد که گویی تصویر ستاره‌هایی که در آسمان چشمک می‌زنند را بازتاب می‌دهد. این پدیده به دلیل فیتوپلانکتون‌های مختلفی که در دریا یافت می‌شود و در پوشش شب می‌درخشند، رخ می‌دهد. اگرچه این پدیده بیشتر یک ژست منحصر‌به‌فرد برای این گونه خاص از ماهی‌ها است، اما نوری که در دریا ساطع می‌شود مسحور کننده است. بنابراین، هنگام بازدید از جزیره وادهو در تور ارزان مالدیو حتما به هنگام شب نیز به ساحل سر بزنید و به دریای درخشان بنگرید. دیدار از این منظره زیبا به یکی از به یاد ماندنی‌ترین خاطرات سفر شما تبدیل خواهد شد.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب از این غار عجیب، چشم خدا را ببینید را بخوانید.

چه زمانی این پدیده طبیعی نادر رخ می‌دهد؟

وقوع پدیده دریای ستارگان در مالدیو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تاریخ، آب و هوا و رشد فیتوپلانکتون‌ها. هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند چه زمانی و کجا این رویداد رخ خواهد داد. جزیره Vaadhoo در Ata Raa یکی از معروف‌ترین جزایر و دیدنی‌های تور لحظه آخری مالدیو برای تماشای این پدیده طبیعی نادر و دیدنی به شمار می‌آید.

عاشقانه‌های بی نظیر را تجربه کنید

اگر دوست دارید لحظه‌ای رویاهای براق خود را در دنیای واقعی ببینید؛ در سفر به مالدیو حتما از این جزیره دیدن کنید. شب هنگام، اتفاق طبیعی خارق‌العاده‌ای در این ساحل رخ می‌دهد که بسیار رویایی و زیباست. وقتی تاریکی شب همه جا را فرا می‌گیرد، نور مهتاب روی آب منعکس شده و ظاهر براق و درخشانی به آب می‌بخشد؛ انگار هزاران گرد جادویی روی آب شناور است.  پس تماشای آن را از دست ندهید.جزیره مالدیو
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری، مطلب پل ناکجا آباد، ترسناک‌ترین پل جهان را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,مالدیو ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در جاده زیبای آتلانتیک نروژ پلی وجود دارد که مشهور به پل ناکجا آباد است. این پل به‌خاطر ساختار هندسی عجیب، ماهرانه و ترسناکی که دارد آن را به عنوان ترسناک‌ترین پل جهان می‌شناسند. 

پل ناکجا آباد

بدون شک بیشترین معروفیت و جذابیت جاده آتلانتیک، پل‌ ناکجا آباد است. هر کدام از پل‌های این جاده نمای زیبایی از آب‌های آبی و کشتی‌ها و قایق‌های زیبای توریستی را به مردم هدیه می‌دهند و جالب آن است که پل‌ها در شروع و پایان خود مکانی برای استراحت و آرامش گردشگران دارند و جاده را به مقصد گردشگری تبدیل کرده‌اند. با مجله دلتا همراه باشید.

پل ناکجا آباد

پل نا‌کجا‌ آباد یکی از پل‌های جاده آتلانتیک درنروژ است که با توجه به زیبایی خاصی که دارد از ترسناک‌ترین جاده‌های دنیا محسوب می‌شود و برای گردشگران اهمیت خاصی خواهد داشت. سالانه افراد زیادی برای دیدنی این پل در این جاده سفر می‌کنند.

درجستجوی پل ناکجا آباد

پل ناکجا آباد، پل بدون انتها

اگر در فاصله دوری از این پل به تماشای آن بپردازید، ارتفاع و قوس عجیبی که دارد باز هم وحشتی را در شما ایجاد می‌کند. جالب‌ترین نکته در مورد این پل این است که شما در هر زاویه‌ای که به این پل نگاه کنید هر مرتبه با چهره‌ای متفاوت از این پل روبه‌رو می‌شوید. متفاوت‌ترین زاویه این پل زاویه‌ایی است که این پل را بدون انتها نشان می‌دهد و انگار در آسمان محو شده است.
اگر قصد رانندگی بر روی این پل را دارید به توصیه نروژی‌ها که برای توریست‌ها بیان کرده‌اند گوش بدهید. هرگز در هنگام رانندگی محو عجیب بودن این پل نشوید، چون این پل به سادگی شما را فریب داده و امکان سقوط در آب را دارید.

پل ناکجا آباد کجاست
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری، مطلب شهر عجیبی در ترکیه که به زودی غرق می‌شود! را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,نروژ ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

امروزه غارهای زیادی هستند که هنوز کشف نشده‌اند و غارهای زیادی هم وجود دارند که در باورهای مردم تاثیرگذار بوده‌اند. یکی از این غارهای زیبا نیز در بلغارستان است که سقف آن به صورت شگفت‌انگیزی با دو سوراخ طبیعی و بزرگ رو به آسمان است.

غار پروهودنا در بلغارستان

غار پروهودنا در بلغارستان با نام مستعار (چشم خدا) شناخته می‌شود. این غار جزو یکصد مکان توریستی برتر بلغارستان است. عظمت درون غار و ابعاد وسیع آن انرژی خاصی به انسان می‌دهد که در قالب کلام نمی‌گنجد. با ما در مجله دلتا همراه باشید؛ تا با دیدن آسمان از چشم خدا آرامشی عجیبی به‌دست بیاورید.

غار پروهودنا در بلغارستان

فضای شگفت انگیز درون غار و حس تقدس موجود در آن، روح و روان بازدیدکننده‌ها را آرامش عحیبی می‌بخشد. نمای داخل غار نیز نفس را در سینه حبس می‌کند گویی زمان یک قرن به عقب بازگشته است.
غار پروهودنا در بلغارستان

موقعیت جغرافیایی غار پروهودنا

در بلغارستان غارهای طبیعی متعددی وجود دارد که غار پروهودنا (Prohodna Cave) یا چشم خدا به سبب داشتن دو شکاف به شکل چشم در سقف، منحصر‌به‌فرد شده است. غار پروهودنا کاملا طبیعی و بر اثر فرسایش به وجود آمده و انسان در شکل گرفتن آن نقشی نداشته است. این غار که در شمال مرکزی بلغارستان واقع شده یکی از شناخته شده ترین غارهای این کشور و حتی جهان است. در حقیقت این غار کارست یک پل طبیعی سنگی است که با دسترسی راحت در ۲ کیلومتری روستای کارلوکوو (Karlukovo) در استان لووچ (Lovech) قرار گرفته است. چشم خدا که از جاذبه‌های گردشگری بلغارستان به شمار می‌آید با طبیعتی زیبا در پیرامون و روشنایی طبیعی یک گزینه ایده‌آل برای غارنوردی است.

فضای شگفت انگیز غار

اگرچه این غار قابل مقایسه با غارهای بزرگ جهان نیست اما در داخل خود دارای فضایی شگفت‌انگیز بوده و به سبب وجود دو حفره بادامی شکل و مشابه هم در سقف، که به نظر می‌رسد به مانند دو چشم غول پیکر به بازدید کننده‌ها خیره شده‌اند شهرت یافته است. غار همیشه برای بازدید کنندگان باز است و امکانات لازم برای پرش هیجان انگیز با طناب در دهانه ورودی غار تدارک دیده شده‌ است و علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.
چشم خدا در بلغارستان
پیشنهاد مطالعه: مطلب کشف شهر گمشده غول‌ها در دل این جنگل عجیب را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های بلغارستان ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

«حصن کیفا» نام شهری باستانی و زیبا با قدمتی کهن و بالغ بر ۱۰ هزار سال در ترکیه است که در چند سال آینده شاهد غرق شدن آن خواهیم بود.

حصن کیفا در ترکیه

کشور ترکیه شهرهای زیبای زیادی دارد. اما ماجرای شهری به نام «حصن کیفا» (Hasankef)، در این کشور با سایر شهرهای آن کمی متفاوت است. این شهر زیبا و جالب، سرگذشتی شنیدنی را در دفتر خاطرات خودت به ثبت رسانده است و امروزه به‌عنوان یکی از شهرهای دنیا شناخته می‌شود که طولانی‌ترین زمان اشغال‌ شدن را به خود اختصاص داده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با حصن کیفا در ترکیه آشنا شوید.
جاذبه های گردشگری ترکیه

حصن کیفا در ترکیه

حصن کیفا یا «حسن کیف»، در حال حاضر توجه بسیاری از محققان، باستان‌شناسان و گردشگران ترکیه را به خود جلب ساخته است. این شهر باستانی و کهن، سا‌‌ل‌های زیادی را تحت تصرف امپراتوری‌های روم، بیزانس و عثمانی بوده است و همین تاریخچه‌ باستانی این شهر قدیمی، باعث شده تا گردشگران زیادی از بناها و غارها و دژهای باقی‌مانده از دوران مختلف، بازدید کنند. این شهر باستانی در کرانه‌ رودخانه‌ دجله، در استان باتمان و در بخش جنوبی کشور ترکیه است. در این شهر می‌توان جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی متعددی را مشاهده کرد. معماری این ناحیه از کشور ترکیه منحصربه‌فرد بوده و در نوع خود جالب و تماشایی است.
دیدنی های ترکیه

حصن کیفا به چه معناست؟

حِصن در لغت به‌معنای قلعه و دژ و کیفا نیز به‌معنای صخره است. با توجه به اظهارات «یاقوت حموی»، واژه‌ کیفا ریشه‌ ارمنی داشته و در واقع به شهری با استحکامات نظامی گفته می‌شود.
اما آنچه امروزه برسر زبان‌ها است، سرگذشت عجیب و شاید غم‌انگیزی است که در انتظار این شهر پرآشوب با قدمت ۱۰ هزار ساله است. به گزارش Agence-France Presse، حصن کیفا به‌دلیل اثرات پروژه‌ «سد ایلیسو» (Ilisu)، به شهری شناور تبدیل شده است که طی سال‌های اخیر بنای اصلی آن تقریبا ناپدید و از نظرها پنهان شده است.
بسیاری از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تاریخی حصن کیفا به‌دلیل وجود هزاران غاری است که به دست بشر ایجاد شده است و نمی‌توان در کنار دیگر بناهای تاریخی، آن‌ها را حفظ کرد. دولت ترکیه در حال پر کردن غارها است تا در هنگام وقوع سیلاب‌ها از فرسایش این آثار تاریخی و ارزشمند، پیشگیری کند.
دیدنی های استانبول
پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند شهر عجیبی که مردم آن سنگ شدند!



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در نزدیکی شهر ونیز ایتالیا جزیره‌ای متروکه قرار دارد که به ترسناک‌ترین جزیره دنیا شهرت پیدا کرده است.

جزیره پوگلیا در ایتالیا

در حالی که هزاران گردشگر به ونیز سفر می‌کنند هیچکس جرات نزدیک شدن به جزیره پوگلیا را ندارد. در حقیقت، به خاطر اتفاقات هولناکی که در این جزیره رخ داده است ورود به این جزیره ممنوع اعلام شده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جزیره پوگلیا در ایتالیا آشنا شوید.

جزیره پوگلیا در ایتالیا

در جزیره پوگلیا صدها هزار نفر به طرز فجیعی کشته شده‌اند و مردم محلی معتقدند ارواح آن ها همچنان در این جزیره سرگردان است. اما چه اتفاقات هولناکی در این جزیره ایتالیایی رخ داده است که آن را به یکی از تسخیرشده ترین و ترسناک ترین جزایر دنیا تبدیل کرده است؟

جزیره ترسناک در ایتالیا

جزیره پوگلیا تاریخی هولناک دارد که به هزاران سال پیش برمی‌گردد. در دوران امپراتوری رم باستان، این جزیره به عنوان تبعیدگاه مبتلایان به طاعون استفاده می‌شد. افراد طاعون‌زده را به این جزیره می‌فرستادند تا در تنهایی و انزوا و به دور از هرگونه درمان و کمک آن‌قدر زجر بکشند تا بمیرند. بعدها در قرون وسطی زمانی که دوباره طاعون شایع شد و حدود دو سوم جمعیت اروپا را کشت جزیره پوگلیا بار دیگر محل تجمع طاعونی‌های رو به موت بود. هزاران نفر در این جزیره جان داده و اجسادشان در این جزیره دفن شده است. به علت تلنبار شدن اجساد گاهی آن‌ها را می‌سوزاندند. ارواح سرگردان و انرژی‌های منفی این همه انسان هنوز هم در این جزیره وجود دارد.

نصف خاک جزیره از خاکستر مرده ها تشکیل شده

با این حال جزیره پوگلیا یکی از بهترین مکان‌ها برای پرورش انگور است و انگورهای خوبی در خاک جزیره رشد می‌کند. تنها کسانی که هر از گاهی جرات می‌کنند و به ترسناک‌ترین جزیره دنیا می‌روند، برای برداشت انگور به این منطقه پا می‌گذارند. گفته می‌شود که بیش از ۵۰% خاک جزیره پووجلیا از خاکستر انسان تشکیل شده است.

جزیره ترسناک در ایتالیا

ساخت بیمارستان روانی این جزیره را شکنجه‌گاه تبدیل کرد!

جزیره پوگلیا به خودی خود و از زمان‌های گذشته مکانی تسخیر شده و ترسناک بوده است. اما ظاهرا این حجم از وحشت و ترس کافی نبوده است و در سال ۱۹۲۲ بیمارستانی روانی در این جزیره تاسیس شد. مردم همیشه از ورود به این جزیره خودداری می‌کردند. همین موضوع جزیره پوگلیا را به مکانی متروکه تبدیل کرد که تنها ساکنین آن بیماران روانی و دکترها بودند. یکی از وحشتناک‌ترین اتفاقاتی که در این جزیره رخ داده مربوط به آزمایشان روانی است. دکترها و محققین که خود را با بیماران روانی تنها می‌دیدند هرطور که می‌خواستند با بیماران رفتار می‌کردند.

ایتالیا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اسرار گورستان جن‌ها که هیچ‌کس نمی‌داند.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

طبق افسانه‌های باستانی اکوادور، در روزگاران قدیم غول‌ها در سرزمین کنونی اکوادور زندگی می‌کردند و شهرهای مختلفی ساخته بودند.

شهر گمشده غول ها

حالا در کمال شگفتی و تعجب دانشمندان در دل جنگل‌های آمازون بقایایی از یک تمدن را پیدا کرده‌اند که به اعتقاد بسیاری همان شهر گمشده غول‌ها است. این کشف اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین کشف‌های باستان‌شناسی قرن ۲۱ به حساب می‌آید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شهر گمشده غول ها آشنا شوید.

شهر گمشده غول ها

در افسانه‌های فولکلور اکوادور قبل از آن که انسان‌ها پا به زمین بگذارند غول‌ها بر این سرزمین فرمانروایی می‌کردند و شهرهای مختلفی ساخته بودند. اما این موجودات ناگهان شهر خود را رها کردند و شهر آن‌ها برای همیشه در دل جنگل‌های آمازون مدفون ماند. بومی‌ها باور دارند که شهر گمشده غول‌ها هنوز هم در جنگل وجود دارد و حالا ظاهرا این شهر کشف شده است.

شهر عجیب غول ها

باستان‌شناسان می‌گویند این بقایا می‌تواند بقایایی از یک تمدن شگفت‌انگیز قبل از اینکاها باشد. اما اندازه بسیار بزرگ اشیا و ابزارآلات کشف شده در این منطقه دانشمندان را هم شوکه کرده است و هنوز توجیه علمی برای آن ندارند.

جزئیات کشف شهر گمشده غول ها

در منطقه کشف شده یک سازه هرم مانند بزرگ وجود دارد که ۸۰ متر مربع زیربنا دارد. این سازه عجیب از بلوک‌های سنگی بزرگ تشکیل شده که به صورت نامنظم برش خورده‌اند. وزن هرکدام از این بلوک‌ها حدود ۲ تن تخمین زده می‌شود. صدها بلوک روی هم قرار گرفته‌اند و دیوارهای این سازه را تشکیل داده‌اند. بالای هرم یک منطقه مسطح است که ظاهرا برای برگزاری مراسم‌های مختلف از جمله قربانی کردن استفاده می‌شده است. در اطراف این منطقه ابزارآلات و اشیای مختلفی از جنس سفال و سنگ کشف شده است. سازه‌های کشف شده و همین طور ابزارآلات عجیبی که در شهر گمشده غول‌ها کشف شده‌اند همگی حاکی از وجود یک تمدن ناشناخته در زمان‌های گذشته و حتی قبل از تمدن اینکا دارد.

تمدن اینکاها



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

جلفا از دیرباز مبدا تجاری ایران و شاهراه تردد کاروان‌های بزرگ بوده است، در آن زمان به علت نامناسب بودن شرایط آب و هوایی مردم رغبتی برای زندگی در این شهر نداشتند. برای همین از آن موقع تا به حال گورستانی در این شهر ساخته نشده است.

جاذبه های گردشگری در جلفا

با توجه به این‌که شهر جلفا در زمان‌های گذشته به علت مبدا واردات کالاهای اساسی گمرک و راه آهن فعال بوده است و مردم نیز تنها برای تجارت به این شهر می‌آمدند و به علت اینکه تمام ساکنان این شهر غیربومی بودند، بعد از مرگ نیز افراد در شهرهای خود و یا در شهرهای نزدیک شهر جلفا دفن می‌شدند. این شهر جاذبه‌های زیبا و حیرت‌انگیزی دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری در جلفا آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری در جلفا

آبشار آسیاب خرابه

آبشار آسیاب خرابه یکی از جاهای دیدنی جلفا در استان آذربایجان شرقی است. این آبشار درون دره و بین صخره‌ها در نزدیکی آسیابی قدیمی قرار دارد و به همین دلیل به آبشار آسیاب خرابه شناخته می‌شود. در زبان ترکی آذری نیز به این مکان «خارابا دییرمان» گفته می‌شود.

دیدنی های جلفا

کلیسای سنت استپانوس

کلیسای سنت استپانوس یکی از مهمترین کلیساهای ایران محسوب می‌شود که به نام یکی از مبلغان مسیحیت، نام‌گذاری شده است. این کلیسا بعد از قره کلیسا دومین کلیسای مهم ارمنیان کشور است. کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفای استان آذربایجان شرقی و در کنار رودخانه ارس در دامنه بلندی‌هایی به نام ماغارد بنا شده است.

جاذبه های دیدنی جلفا

رود ارس

رود ارس از ارتفاعات هزار برکه در جنوب ارزروم، در کشور ترکیه سرچشمه می‌گیرد و از نزدیکی دوالو تا قره دونی در مرز ایران جریان دارد. طول این رودخانه نزدیک به ۱۰۷۲ کیلومتر است و با حرکت از غرب به شرق، از استان‌های اردبیل، آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی می‌گذرد. عریض‌ترین نقطه رودخانه در نزدیکی شهر جلفا قرار دارد که در آن پهنای رود به بیش از ۲۰۰ متر و عمق آن به بیش از چهار متر می‌‌رسد. این رودخانه دائمی در تمام فصول سال پر آب است. به دلیل مسائل زیست محیطی و تخم‌ریزی ماهی‌ها، در برخی از ایام سال مجوز ماهیگیری صادر می‌شود که در این روزها، سواحل رودخانه در جلفا و شهرهای دیگری مانند پلدشت و سیه رود میزبان ماهیگیران می‌شود.

دیدنی های جلفا

حمام جلفا

حمام جلفا از دوره قاجار به‌جامانده است و در بنای آن می‌توان پایبندی به اصول و هنجارهای معماری ایرانی را مشاهده کرد. این حمام در جاده تبریز به جلفا و در محلی قرار گرفته بود که کاروان‌ها هنگام عبور از رودخانه ارس در آن توقف داشتند. به همین دلیل علاوه بر ساکنان شهر، بیشتر تجار، بازرگانان، کارمندان، کارگران گمرک و نظامیان نیز از این حمام استفاده می‌کردند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند این دریای عجیب هر سال شکافته می‌شود!



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بناها و اماکن بسیار شگفت‌انگیزی در سراسر جهان وجود دارد اما گاهی جاذبه‌های طبیعی نیز ما را شگفت‌زده می‌کنند.

درختی که پول می دهد

در انگلیس درختانی وجود دارند که بر روی آن‌ها پول سبز می‌شود! با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با راز درختی که پول می دهد آشنا شوید.

درختی که پول می دهد

در نقاط مختلف انگلیس درختانی را پیدا می‌کنید که در تنه قطورشان سکه‌هایی قرار داده شده است، سکه‌هایی که با نظم و ترتیب خاصی در بدنه درخت فرو رفته‌اند. سال‌ها همان‌جا مانده‌اند و درختی پر از پول را به وجود آورده‌اند. هیچ کس به درستی نمی‌داند که چرا مردم پول‌ها را داخل تنه درخت می‌گذارند، بعضی آن را به خوش‌شانسی ربط می‌دهند. آن‌ها اعتقاد دارند که این کار خوش‌شانسی می‌آورد و برخی دیگر بر این باورند که هر تعداد سکه‌ای که در داخل تنه درخت گذاشته می‌شود به همان تعداد صاحب فرزند می‌شوند.

درخت پول در انگلستان
با تفریح در جنگل‌های بریتانیا درختانی را می‌بینید که تنه‌هایشان پر از سکه است، سکه‌هایی که رهگذران آن‌ها را با سنگ به بدنه درختان می‌کوبند و امیدوارند که این کار برایشان خوش‌شانسی بیاورد. البته بیشتر وقت‌ها این سکه‌ها بر روی تنه‌های درختان افتاده فرو می‌رود، درختانی که صحنه‌های جذابی را آفریده‌اند و با دیدن تنه آن‌ها سکه‌هایی را پیدا می‌کنید که برای چندین قرن قبل هستند و در اثر گذشت زمان لبه‌هایشان خمیده شده است.
اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب روستایی با صدای مرموز، ساکنانش را کلافه کرده است را بخوانید.درختان عجیب دنیا

درختان آرزوها

در روستای خوش منظره «پورتمیرون» در ولز ۵ تنه افتاده درخت وجود دارد که بر رویشان کلکسیونی از سکه‌های مختلف به نمایش درآمده است. در ابتدا که به تنه این درختان نگاه می‌کنید، شاید ندانید که چرا بر روی آن‌ها این همه سکه فرو رفته است. اما بعد از کمی جست‌وجو متوجه می‌شوید که روزگاری این درختان، درختان آرزوها بوده‌اند. در بریتانیا این رسم به دهه ۱۷۰۰ برمی‌گردد در آن زمان که درختی در اسکاتلند وجود داشت که در داخل تنه‌اش پولی کوبیده شده بود. در واقع فردی بیمار آن پول را در آن درخت گذاشته بود و بعد از مدتی بیماریش کاملا برطرف شد. مردم بر این باور بودند که اگر کسی آن پول را از درخت بیرون بیاورد بیمار می‌شود.
عجایب دنیا
پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند شهری که در آن با دود حمام می‌کنند



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های انگلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هیچ وقت فکرش را می کردید که جهنم هم یک جاذبه گردشگری پرطرفدار باشد؟

پارک جهنم در تایلند

تایلند کشوری بسیار سرسبز و زیباست و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این کشور سفر می‌کنند. اما مکانی به نام پارک جهنم در این کشور وجود دارد که جهنم واقعی را به بازدیدکنندگان نمایش می‌دهد و بسیار هم پرطرفدار است! در این مکان ترسناک، صحنه‌هایی از جهنم و جهنمیان بازسازی شده و هرکسی جرات بازدید از پارک جهنم تایلند را ندارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با پارک جهنم در تایلند آشنا شوید.

پارک جهنم در تایلند

سالانه مسافران زیادی برای تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری تایلند به این کشور سفر می‌کنند. اما شاید خیلی‌ها ندانند که در فاصله کمی از بانکوک پایتخت تایلند، یکی از ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین مکان‌های این کشور وجود دارد، یعنی پارک جهنم تایلند!

پارک جهنم کجاست

پارک جهنم دقیقا همان‌طور که از نامش مشخص است پارکی موضوعی در مورد جهنم است. اگر عاشق فضاهای ترسناک و هولناک هستید و دوست دارید در همین دنیا از نزدیک صحنه‌های جهنم از دید مردم تایلند را ببینید، می‌توانید در سفر به تایلند به این جهنم سر بزنید! البته باید به شما هشدار بدهیم که بازدید از پارک جهنم کار هرکسی نیست و در این پارک با صحنه‌های ترسناک، دل‌خراش و هولناکی روبرو خواهید شد. پس اگر دلش را ندارید دور این پارک را خط بکشید. اما اگر اهل ترس و هیجان هستید پارک جهنم جای شماست!

جهنم واقعی در تایلند

این پارک به چه منظوری ساخته شده؟

جهنم مفهومی رایج در اکثر مذاهب وآیین‌هاست و هر مذهبی جهنم را شکل مکانی برای مجازات گناهکاران به تصویر می‌کشد. از نظر آئین بودا جهنم مکانی برای انتظار است. انتظار تا زمانی که بالاخره روحشان در کالبد دیگری تجسد پیدا کند و زندگی دوباره‌ای پیدا کنند. پارک جهنم تایلند با تاثیر از این باورهای آیینی ساخته شده و سعی شده صحنه‌های مرگبار مجازات افرادی که از قوانین اطاعت نکرده‌اند را در معرض نمایش قرار بدهد.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شهر شیطان نامی است که پس از شنیدن آن ترس و هیجان بر ما غلبه می‌کند.‌ آیا تاکنون نام شهر شیطان به گوشتان خورده است؟

شهر شیطان در صربستان

شهر شیطان که در زبان محلی به آن Djavolja Varoš می‌گویند در بالکان و در جنوب کشور صربستان واقع شده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شهر شیطان در صربستان آشنا شوید.

علت به‌وجود آمدن و نام‌گذاری این شهر چیست؟

فرسایش سنگ‌ها در گذر زمان باعث به‌وجود آمدن صخره‌هایی با شکل‌های عجیب و غریب و تا حدودی ترسناک شده است. به همین دلیل این شهر سنگی به شهر شیطان شهرت پیدا کرد. در این منطقه ستون‌های سنگی عجیب و غریبی به ردیف کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که مردم محلی منشاء شکل‌گیری آن‌ها را به شیطان نسبت می‌دهند!

شهر شیطان، شامل بیش از ۲۰۰ سازه سنگی، به ارتفاع ۲ تا ۱۵ متر و عرض ۳ متر هستند که کلاه‌های سنگی عجیب و غریبی بر سر این سازه‌ها قرار گرفته‌اند.

شهر شیطان کجاست

داستان شهر شیطان

مردم محلی افسانه‌های زیادی درباره شهر شیطان گفته‌اند. به عنوان مثال در یکی از افسانه‌ها آمده است که این سنگ‌ها مهمانان یک عروسی بودند که به دستور شیطان قصد جشن گرفتن برای یک خواهر و برادر را داشتند اما خدا همه آن‌ها را به سنگ تبدیل کرد و از این طریق آن‌ها را مجازات کرد تا برای دیگران درس عبرتی باشند. همچنین بدانند که هیچ گناهی بدون مجازات نمی‌ماند. در واقع هر یک از سنگ‌ها افرادی هستند که در این عروسی شرکت کرده بودند.

جاذبه‌های طبیعی و دیدنی این شهر

علاوه‌بر سنگ‌های زیبا و اعجاب‌انگیزی که در شهر شیطان وجود دارد، دو چشمه در میان این سنگ‌های شگفت‌انگیز قرار دارد که نام آن‌ها یکی «شوم شیطان» و دیگری «جهنم» است! حتی اسم این مکان‌ها هم لرزه به تن افراد می‌‌اندازد. مردم محلی این منطقه بر این باورند که این چشمه‌ها خاصیت درمانی معجزه‌آسایی دارند.

 شهر افسانه ای صربستان



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های صربستان ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

تا به حال به تاب‌بازی روی پرتگاهی خطرناک فکر کرده‌اید؟ شاید فکر کنید درباره داستانی خیالی صحبت می‌کنیم اما واقعا این تاب وجود دارد.

ترسناک ترین تاب دنیا

این تاب ترسناک از درختی در کوهستان‌های اکوادور آویزان است و کسانی که تشنه هیجان هستند برای تجربه این تاب‌بازی خودشان را به قله می‌رسانند. این تاب ترسناک‌ترین تاب دنیاست و سوارشدن بر روی آن دل شیر می‌خواهد. این‌که این تاب چطور درست شد ماجرای جالبی دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با ترسناک ترین تاب دنیا آشنا شوید.

ترسناک ترین تاب دنیا

این تاب در کنار خانه‌ای درختی بر روی قله‌ای بلند قرار دارد. شاید سوال کنید در آن ارتفاع خانه درختی برای چه ساخته شده است؟ دلیل ساخته شدن این خانه یک کوه آتشفشان بود! در نزدیکی شهر بانوس در اکوادور کوه آتشفشانی به اسم «تونگوراهوا» وجود دارد که در گذشته فوران‌های زیادی داشت. از آن‌جایی که درست در دامنه‌های این کوه شهری بزرگ قرار داشت باید همیشه یک نفر از این کوه دیده‌بانی می‌کرد تا در صورت فوران، شهر را باخبر کند.

وحشتناک ترین تاب دنیا

وظیفه این دیدبانی به عهده شخصی به اسم «کارلوس سانچز» بود، او به ۱.۵ کیلومتری دهانه آتشفشان رفت و در قله‌ای سرسبز بر روی یک تک درخت، خانه‌ای ساخت تا بتواند از آن بالا فعالیت‌های آتشفشانی را بررسی کند.

ساخت ترسناک‌ترین تاب دنیا

خانواده «سانچز» بیشتر آخر هفته‌ها برای دیدن او به خانه درختی می‌رفتند. از آن‌جایی که در بالای کوه اکوادور هیچ سرگرمی خاصی وجود نداشت او تصمیم گرفت یک تاب چوبی درست کند. این تاب بلند از شاخه درخت آویزان بود و از لبه کوه می‌گذشت. وقتی عکس‌های این تاب در اینترنت پخش شد این منطقه خیلی سریع به محلی برای رفت‌وآمد گردشگران تبدیل شد. امروزه این منطقه آن‌قدر شلوغ شده که سانچز می‌گوید دلش برای آن روزهایی که به همراه فرزندانش به این خانه می‌آمد و در سکوت و آرامش از آتشفشان دیده‌بانی می‌کرد تنگ شده است.

گردشگران از سراسر دنیا به قله این کوه می‌روند تا تاب‌سواری کنند و از پیکنیک در این مکان خوش آب و هوا لذت ببرند. هر کسی که به بازدید این خانه می‌رود باید در دفترچه‌ای که در داخل این خانه وجود دارد یادداشت بگذارد. در این دفترچه پیغام‌هایی به زبان انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، چینی، ژاپنی و عربی نوشته شده است.

هیجان انگیزترین تاب دنیا



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آیا می‌دانید نقطه وسط ایران کجاست؟ این موضوع مبحث جالبی است که ممکن است سوال خیلی‌ها باشد.

مرکزی ترین نقطه ایران
ساعت مارکار یزد یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین برج‌‌های ساعت در ایران است. این ساعت عمومی و باشکوه در میدان مارکار یزد، یعنی دقیقا نقطه وسط ایران قرار دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با مرکزی ترین نقطه ایران آشنا شوید.

مرکزی ترین نقطه ایران

ساعت تاریخی مارکار با نام ساعت فردوسی نیز شناخته می‌شود و قدمت آن به سال ۱۳۱۳ بازمی‌گردد. هنگامی که تصمیم بر آن شد تا ساعتی به نام شاعر بزرگ ایران فردوسی ساخته شود در سال ۱۳۱۵ محل دقیق این ساعت در میدان مارکار یزد انتخاب شد.

نقطه وسط ایران

این ساعت را چه کسی ساخت؟

ساعت مارکار یزد توسط خیری یزدی در شهر یزد احداث شده است. مجموعه میدان مارکار، دبیرستان مارکار و پرورشگاه مارکار با هزینه پشوتن‌جی دوسابایی مارکار که از زرتشتیان ساکن هند بود، ساخته شده‌ است.

شهردار یزد در ابتدا مکان ساخت ساعت را میدان پهلوی (شهید بهشتی کنونی) در نظر گرفت، تا بتواند ارزش و اعتبار بیشتری را به این میدان ببخشد.

نقطه وسط ایران کجاست

زمان ساخت این ساعت

از ساخت بنای ساختمان ساعت مارکار در میدان پهلوی دو سال نگذشته بود که در مورد مکان قرارگیری ساعت اختلاف نظرهایی ایجاد شد.  در نهایت این ساعت نیمه تمام را تخریب کردند و در سال ۱۳۱۵ مکان ساخت ساعت یادبود فردوسی را میدان مارکار شهر یزد، نقطه وسط ایران و مرکز شهر یزد تعیین کردند. ساخت این ساعت با‌شکوه و زیبا ۶ سال به طول انجامید.

اشعار روی بدنه این ساعت

این ساعت با اشعار شاعری بومی به نام ناصر تزئین شده است. البته این اشعار صرفا جنبه تزئینی ندارند و کافی است مطابق جهت موافق ساعت حرکت کنید تا هنر شعری این شاعر و ناگفته‌‌های این برج (نام سازنده، تاریخ ساخت، و مواردی دیگر) در دو چرخش بر شما آشکار شود.

ساعت مارکار

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تنها شهر بدون موتور سیکلت در ایران.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

قبرهای زیادی در گوشه و کنار دنیا وجود دارد که به خاطر افسانه‌ها و داستان‌های اسرارآمیزی که درباره آن‌ها مطرح شده است، جزو عجیب‌ترین قبرهای دنیا به شمار می‌روند.

ترسناک ترین گورستان های جهان

قبر و سنگ قبر می‌تواند باعث ایجاد یک حس ناخوشایند در برخی از افراد شود که طبیعی هم هست. قبرها، حس ترس و ناراحت‌کننده‌ای در انسان به وجود می‌آورند. با این حال قبرهایی در دنیا وجود دارد که واقعا ترسناک هستند و بعید است که کسی بخواهد از آن‌ها دیدن کند. با این حال اگر کنجکاو شده‌اید که از آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با ترسناک ترین گورستان های جهان آشنا شوید.

ترسناک ترین گورستان های جهان

روزالیا لومباردو

در کاتاکومب‌های سیسیل، جسد مومیایی و سالم یک کودک دو ساله به نام روزالیا لومباردو وجود دارد که در سال ۱۹۲۰ در اثر بیماری ذات‌الریه درگذشت و پدر غمگین و ناراحتش درخواست کرد که او را مومیایی کنند. ارگان‌های درون بدن او تا به امروز دست نخورده باقی مانده است و برخی معتقدند اگر به او نگاه کنید، می‌بینید که چشم‌هایش را برای لحظه‌ای باز می‌کند.

ترسناک ترین گورستان های جهان

 فلورانس ایرنه فورد

فلورانس ایرنه فورد، در قبرستان شهر ناچز در می‌سی‌سی‌پی دفن شده است و گفته می‌شود این دختر ۱۰ ساله از طوفان می‌ترسید و از ترس به آغوش مادرش پناه می‌برد. وقتی او بر اثر تب زرد از دنیا دفت، مادرش قبری برای او ساخت که از طریق یک راه پله به محل تابوت او می‌رسید تا بتواند در زمان وقوع طوفان، به دیدن او برود تا نترسد.

ترسناک ترین گورستان های جهان

 دختر بچه گمنام

دو ماهیگیر در سال ۱۹۷۷، با یک کیسه زباله شناور در رودخانه برخورد کردند و آن را برداشتند. درون این کیسه، جسد یک دختر بچه بود. او هیچ هویتی نداشت و در قبرستان اوسکالوسا به خاک سپرده شد. روی سنگ گور او نوشته شده است «دختر بچه گمنامی که در ماه مه ۱۹۷۷ در رودخانه دیلاور پیدا شد».

 دختر بچه گمنام

ماری الیس

ماری الیس اولین بار ۱۸۶ سال قبل در میان درخت‌ها و مشرف به رودخانه راریتان به خاک سپرده شد، اما این محل در مدت زمان کوتاهی با تغییر و تحولات زیادی روبه‌رو شد. در اوایل قرن بیستم، تمام محدوده اطراف این قبر به پارکینگ تبدیل شد و الان یک تکه زمین است که اطرافش چیزی جز سیمان نیست. قبر او هم اکنون در مقابل تئاتر Loews قرار دارد.

ماری الیس

 کاتاکومب‌های کاپوچین پالرمو

در کاتاکومب‌های کاپوچین پالرمو، اجساد مردگان را به دیوارها کوبیده‌اند. در این محل حدود ۸۰۰۰ جسد روی نیمکت‌ها نشسته‌اند، روی طبقه‌ها خوابیده‌اند یا درون تابوت‌های باز آرمیده‌اند.

 کاتاکومب‌های کاپوچین پالرمو



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

می‌توان گفت، در کل جهان، در طول تاریخ نظام‌های مرد سالار، برتری اجتماعی داشته‌اند اما منطقه‌هایی هم وجود دارند که زن موقعیت و مقام خاصی در آن دارد.

قبیله موسو در چین

در نقاط محدودی از جهان، می‌توان نظام‌های مادر سالاری را مشاهده کرد.  با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با قبیله موسو در چین آشنا شوید.

قبیله موسو در چین

این قبیله که موسو نام دارد یکی از نادرترین وعجیب‌ترین قبیله‌ها در جهان است که در آن زن و شوهر با هم زندگی نمی‌کنند بلکه پیش پدر یا مادر خود می‌مانند. در قبیله‌ای به‌نام موسو، مادربزرگ خانواده در واقع رهبر خانواده است و نام‌های خانوادگی و هویت اجتماعی فرد از طریق مادر و اجداد او معنی میابد.

چند شوهری

این قبیله در دامنه‌های هیمالیا وجود دارد و توسط زنان اداره می‌شود و مردان آن به کلی به حاشیه رانده شده‌اند.در واقع نظام کمونیستی نتوانست تنوع فرهنگی این مردم را بر طبق اهداف کمونیستی، یکسان ساز کند. در این قبیله بسیاری از کارها مهم توسط زنان انجام می‌شود اما شکار و ماهیگیری را همچنان مردان انجام می‌دهند.

ازدواج گذری در این جامعه یکی از صورت‌های اصلی ازدواج است. به این ترتیب که زن می‌تواند همسران زیادی داشته باشد. در این قبیله مرد‌ها باید در خانه زن باشند. اما تا قبل از غروب آفتاب هر مرد باید به خانه مادرش بازگردد، اگر از این ازدواج فرزندی به‌دنیا آمد، بزرگ کردن آن به عهده خانواده مادری است.

قبیله مادر سالار

از آنجا که قبیله موسو جامعه‌ای مادرسالار است، اموال از مادر به ارث می‌رسد و مشکلی در تقسیم ارث ایجاد نمی‌شود. اغلب زن‌ها نیز پدر فرزند خود را می‌شناسند و او را به فرزندشان معرفی می‌کنند.

با این حال هرگز تنبیه اجتماعی خاصی نیز برای چنین زنان و چنین فرزندانی وجود ندارد و بچه‌هایی که پدرشان را نمی‌شناسند آن را پنهان نمی‌کنند. بچه‌ها هرچند با پدرشان زندگی نمی‌کنند اما در جشن سال نو برای ادای احترام به خانه پدرشان می‌روند.

بازدید از قبیله موسو

جالب است بدانید، گردشگران بسیاری برای دیدن این قبیله مادر سالار وارد آن می‌شوند. به‌خصوص برای دیدن مراسم رقص آتش که در خلال آن زنان، شوهران خود را انتخاب می‌کنند. این مراسم با رسومات خاصی برگزار می‌شود که گردشگران را شگفت‌زده می‌کند.

قبیله موسو در کشور چین



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های چین ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شهر زیبا و منحصربه‌فرد تبریز به عنوان تنها شهر بدون گدا در ایران شناخته می‌شود. این شهر به عنوان پاکیزه‌ترین شهر ایران نیز شناخته می‌شود.

جاذبه های گردشگری در تبریز

«شهر اولین‌ها»، نیم قرن است که یک رکورد جالب را در ایران به نام خود ثبت کرده است. شهر بدون گدا؛ در شرایطی که در اغلب شهرهای کوچک و بزرگ ایران، با انواع گداها از مرد و زن و کودک و پیر و جوان مواجه هستیم؛ اینکه تبریز همچنان می‌تواند مدعی شهر بدون گدا باشد، بسیار جالب است. همچنین جالب است بدانید که نخستین خیریه در ایران در تبریز به ثبت رسید و شروع به فعالیت کرد. حال با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دیدنی‌های شهر اولین‌ها و جاذبه های گردشگری در تبریز آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری در تبریز 

کوه‌های آلاداغ لار

این کوه‌های رنگی فقط در چند نقطه از دنیا نظیر ژئوپارک ژانکی در چین و کوه‌های آسانگیت در پرو وجود دارند. وجود این کوه‌ها در چین را ناشی از میلیون‌ها سال فشرده‌شدن و اکسیده‌شدن مواد معدنی و ماسه سنگ می‌دانند. احتمالاً همین اتفاق در سایر موارد مشابه در دنیا نیز افتاده و این کوه‌های شگفت‌انگیز را به کیک بزرگی با لایه‌های رنگی تبدیل کرده است. بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی از وجود چنین جاذبه‌ای بی‌خبر هستند،‌ هرچند علاقه‌مندان به عکاسی و بازدیدکنندگان آن برای تماشای این کوه‌های زیبا به‌سمت تبریز حرکت می‌کنند؛ زیرا کوه‌های آلاداغ لار که به کوه‌های رنگین‌کمانی مشهورند، در ۲۵ کیلومتری شمال‌شرق شهر تبریز واقع شده‌اند.

شهر بدون گدا

مسجد کبود تبریز

مسجد کبود تبریز از برجسته‌ترین نمونه‌های معماری اسلامی در استان آذربایجان شرقی است. این بنای تاریخی در شهر تبریز، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان هنر معماری در جهان قرار دارد. گرچه متاسفانه در طول سالیان اخیر بخش‌هایی زیادی از این مسجد از بین رفته است، هنوز به‌خوبی می‌توان هنر دست معماران ایرانی را در این مسجد مشاهده کرد.

شهر بی گدا

خانه بهنام

خانه بهنام یا بهنام گنجه‌ای یا قدکی بنایی مربوط به سال‌های پایانی دوران زندیان و سال‌های آغازین دوران قاجار است و به‌عنوان یک خانه مسکونی ساخته شده است. اکنون بخش اداری دانشگاه هنر اسلامی تبریز در این خانه مستقر است. در زمان پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار، این خانه نوسازی و با نقاشی‌هایی تزیین شد. در بازسازی اخیر این خانه، تاکنون چند نگارگری ایرانی فرسکو کشف شده است که هم‌اکنون در حال تعمیر شدن توسط متخصصان هستند.

دیدنی های تبریز

خانه‌ شربت اوغلی

خانه‌ شربت اوغلی از خانه‌های قدیمی مشهور و جاهای دیدنی تبریز است که قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد. این خانه در خیابان ثقه الاسلام و محله‌ قدیمی سرخاب قرار دارد و روح معماری دوران قاجار در خشت خشت آن دمیده شده است.

خانه‌ بلورچیان

خانه‌ بلورچیان از خانه‌های زیبای قاجاری و جاهای دیدنی تبریز است که در محله‌ی سرخاب (سرخاب قاپوسی) قرار دارد. مالکیت این خانه همچنان شخصی است؛ اما میراث فرهنگی در سال‌های اخیر اقدام به مرمت آن کرده است. با وارد شدن به این محله، سردر بسیار زیبا و پر نقش‌ونگار خانه‌ی بلورچیان از دور شما را جذب می‌کند.

جاذبه های گردشگری در تبریز



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های تبریز ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آفریقا قاره‌ای پهناور و شگفت‌انگیز است و در هر کشور و گوشه‌ای از این قاره که بروید مطمئنا با عجایب بسیاری روبرو خواهید شد. یکی از این عجایب در نامیبیا است.

قبیله هیمبا در کشور نامیبیا

امروز به قبیله‌ای عجیب و شگفت‌انگیز در آفریقا می‌رویم، جایی‌که زندگی طبق تکنولوژی، تاثیری بر هویت و آینده‌ این قبیله ندارد.با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با قبیله هیمبا در کشور نامیبیا آشنا کنیم.

قبیله هیمبا در کشور نامیبیا

نامیبیا کشوری در جنوب غربی آفریقا است و بین بیابان‌های نامیب و کالاهاری قرار گرفته است. مردم قبیله هیمبا در نامیبیا، مجموعه منحصر به فردی از انسان‌هایی هستند که فرهنگ آن‌ها برای بیشتر ما عجیب است. مردم این قبیله در منطقه خودمختار نامیبیا زندگی می‌کنند.

قبیله ای که با دود حمام میکنند

جمعیت این قوم کوچ‌نشین، بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر برآورد می‌شود. مردم هیمبا از لباسهای کمی برای پوشاندن خود استفاده می‌کنند.

قبیله هیمبا از درختان جوان و برگهای خرما کلبه‌های مخروطی شکل می‌سازند که با بندهای چرمی درهم آمیخته و بعداً با سرگین و لای پوشانده شده است. در داخل کلبه‌ها هیچ امکاناتی وجود ندارد، به جز تشک روی زمین.

زنان هیمبا

برای اعضای قبیله ظاهر، نقش مهمی در فرهنگ سنتی دارد. نمایندگان هیمبا، جزئیات و ظاهر افراد را دقیقا کنترل می‌کنند و از پوست و موهای آنان مراقبت می‌کنند. آن‌ها کمبود لباس را با تزئینات متعدد ساخته شده از مس، صدف و مروارید جبران می‌کنند.

این بخش مهمی از سنت‌های چند صد ساله است و زنان قبیله هیمبا به عنوان زیباترین زنان شناخته می‌شوند. ویژگی‌های ظریف صورت و چشمان بادامی‌ شکل آن‌ها همیشه مورد تحسین مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

قبایل عجیب آفریقا

حمام دود

آن‌ها برای نظافت خود نوعی خاک سرخ روی بدنشان می‌مالند و بصورت روزانه بدنشان را با نوعی دود خاص بخور می‌دهند. حمام دود به این‌صورت است که درون یک ظرف پر از گیاهان مخصوص تکه‌ای ذغال سرخ شده می‌اندازند و پس از سوختن گیاهان و تولید دود بر روی ظرف خم می‌شوند تا دود به بدنشان برخورد کند. در همین حین به‌دلیل حرارت ایجاد شده از ذغال و سوختن گیاهان بدنشان شروع به تعرق می‌کند و پس از آن با استفاده از رطوبت حاصل از تعرق بدنشان را شسته وتمیز می کنند.

جالب است بدانید، آن‌ها در یکی از خشن‌ترین و کم‌آب‌ترین مناطق آب و هوایی دنیا زندگی می‌کنند.

گردشگری در این منطقه

اهالی هیمبا کاملا در مقابل غریبه‌ها مهمان‌نواز هستند و از گردشگران استقبال بی‌نظیری می‌کنند، ولی اجازه ورود فرهنگ جدیدی را به درون ساختار قبیله خود نمی‌دهند. با بازدید از این منطقه و همچنین این قبیله عجیب، قطعا شگفت‌زده خواهید شد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند چرا این خانه با سنگ قبر ساخته شده است؟



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های آفریقا ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کال جنی یا دره جنیان منطقه‌ای رمزآلود در شهر طبس در استان خراسان جنوبی است؛ دره‌ای زیبا، وهم‌ناک و پر از شگفتی که یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم ایران به شمار می‌آید.

کال جنی در شهر طبس

کال جنی، به گفته بومیان، محل زندگی جن‌ها و ارواح است. در این مقصد مرموز و جذاب می‌توانید به تماشای طبیعت بی‌نظیر یا تمدنی باستانی بنشینید و تجربه‌ای متفاوت در دل کویر به دست بیاورید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با کال جنی در شهر طبس آشنا شوید.

کال جنی در شهر طبس

در مسیر رسیدن به دره جنیان که یکی از دیدنیهای طبس است، در همان ابتدای راه، چشمه‌ها، درختان نخل و نیزارهای زیبا شما را جادو می‌کنند و به‌سمت داخل دره می‌کشانند. این دره زیبا  با نام کال جنی در فهرست آثار طبیعی ملی ایران ثبت شده است و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به‌سمت خود جذب می‌کند.

کال جنی کجاست

کال جنی کجاست؟

دره کال جنی در استان خراسان جنوبی در ۳۲ کیلومتری شمال شهر طبس، در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی در نزدیکی آن قرار دارد. جالب است بدانید که شهر طبس در گذشته بخشی از استان یزد بود؛ اما در تقسیم‌بندی‌های جدید در استان خراسان جنوبی قرار گرفت.

تاریخچه کال جنی

شکل‌گیری دره کال جنی متاثر از عوامل بسیاری بوده است؛ عواملی چون شیب زیاد طولی رودخانه و باران‌های فصلی این پدیده زیبا را به وجود آورده‌اند.

آدرس کال جنی

علت نامگذاری کال جنی

نام رمزآلود دره کال جنی از دو بخش «کال» و «جنی» تشکیل شده است. کال به‌معنای دره یا مسیر ایجاد شده به‌‌وسیله سیلاب‌ها و جریان آب است. به گفته بومیان این منطقه دره کال جنی در گذشته بسیار ترسناک و محل زندگی ارواح و جنیان بوده. به همین دلیل بخش دوم به نام این دره اضافه شده است. شکل و ساختار دره به‌گونه‌ای است که وزش باد (به‌ویژه در هنگام شب که شدت بیشتری می‌گیرد) و عبور آن از میان شکاف‌های دره، باعث به وجود آمدن صداهای عجیب و غریبی می‌شود. اهالی این منطقه در گذشته در واقع صدای وزش باد را در میان سنگ‌ها می‌شنیدند. صداهایی عجیب و غریب و رعب‌انگیز که آن‌ها را از حضور جن‌ها در این دره مطمئن می‌‌کرد.

دره جنی در طبس

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این دره شگفت‌انگیز عاشق می‌شوید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های خراسان ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

«لیراه» روستای بدون «کد» که محلی‌ها به آن «بی‌آبی علیا» هم می‌گویند؛ روستایی که برخلاف اسمش، خیلی هم پر آب است و خوشحال‌ترین مردم ایران در آن زندگی می‌کنند.

روستای لیراه در ایران
در این روستا شاخه‌ای از سرچشمه‌های کوهستان‌های زرد کوه در استان چهارمحال و بختیاری جاری است و آبی به زلالی اشک چشم را به اهالی این روستا می‌رساند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با روستای لیراه در ایران آشنا شوید.

روستای لیراه در ایران

لیراه داستان جالبی دارد. لیراه اسم مکانی است که محلی‌ها به آن «بی‌آبی» می‌گویند البته نه به این معنی که آبی نداشته باشد و اتفاقا برعکس خیلی نقطه خوش آب و هوایی است که آب فراوانی هم دارد. ولی به‌دلیل اینکه رودخانه از داخلش رد نمی‌شود این نام را روی آن گذاشته‌اند.

خوشحال ترین مردم ایران

پیشترها در ۲ نقطه بی‌آبی، تعدادی عشایر زندگی می‌کردند. نقاطی که بعدها نام «بی‌آبی سفلی» و «بی‌آبی علیا» بر آن‌ها گذاشته شد. در سرشماری کشوری بی‌آبی علیا کد دار نشد و در عوض به بی‌آبی سفلی کد دادند ولی در حال حاضر روستایی که کد گرفته بود از سکنه خالی‌ است و برعکس زندگی در بی‌آبی علیا یا همان لیراه جریان دارد.

۸ خانوار ساکن آن، همه زندگی عشایری دارند و لیراه برایشان ییلاق است و همه این خانوارها در روستای «سرآقا سید» که در ۶ کیلومتری این روستاست، خانه دومی دارند و در زمستان به آن‌جا می‌روند.

هیچ امکانی در شهر ما را خوشبخت‌تر نمی‌کند

اهالی لیراه می‌گویند، لیراه برای ما خود زندگی است و چون هنوز تکنولوژی شهری به اینجا نیامده مفهوم خوشبختی برایمان تغییر نکرده و با همین زندگی ساده شادمان و شکرگزار خدا هستیم. همه ۸ خانوار لیراه با هم نسبت فامیلی دارند و این عامل پشتیبانی بیشتر آن‌ها از یکدیگر است.

روستای بدون برق در ایران

مردان و زنان و حتی بچه‌ها در اینجا هر کدام وظایف خود را انجام می‌دهند. مردان و پسران دام‌ها را به چرا می‌برند و زنان و دختران، گوسفندها را می‌دوشند و نان می‌پزند.

اینجا همچنان زنان، ظرف ها و لباس‌ها را در رودخانه کنار روستا می‌شویند و از تنها چشمه روستا برای آشامیدن استفاده می‌کنند.

اهالی روستای لیراه در ماه اسفند بار و بندیل خود را از روستای سرآقاسید که در ۶ کیلومتری لیراه است می‌بندند و همراه دام‌های خود به لیراه می‌آیند تا سال تحویل را در لیراه باشند و حتی قبل از رسیدن بهار به دل طبیعت باز می‌گردند.

لیراه معماری منحصربه‌فردی دارد که جدا از اینکه این نوع ساخت و ساز چقدر استحکام دارد، ساختمان‌های روستا را خاص کرده است. اهالی لیراه از مصالح بومی این منطقه برای ساخت خانه و محل نگهداری دام‌هایشان استفاده می‌کنند. سنگ معمولی، گل و تکه‌های چوب بلوط که به واسطه پراکندگی درختان بلوط در منطقه به وفور یافت می‌شوند را برای ساخت خانه استفاده می‌کنند.

روستای لیراه در ایران



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بر روی دامنه‌های کوه باناتولی در غرب رومانی، روستایی جذاب و زیبا به اسم ایبنتال وجود دارد که به دلیل عجیبی به شهرت جهانی رسیده است.

روستای بدون دزد در جهان

روستایی شگفت‌انگیز که بیشتر، اهالی بومی جمهوری چک در آن ساکن هستند. چیزی که آن را از دیگر روستاهای منطقه و یا مکان‌های دنیا متمایز کرده یک ویژگی عجیب است. در این روستا خبری از هیچ دزدی نیست! با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با تنها روستای بدون دزد در جهان آشنا شوید.

روستای بدون دزد در جهان

روستای ایبنتال در رومانی، یک مکان فوق‌العاده زیبا و جذاب برای عاشقان گردشگری و سفر است، اما آن‌چه که این روستا را نسبت به روستاهای مناطق دیگر متمایز کرده است، اعتبار و صداقت این مردم است. به همین دلیل هیچ گونه سرقت و دزدی در آن‌جا وجود ندارد.

امن ترین روستای جهان

جالب است بدانید، امنیت در این روستا آن‌قدر بالا است که نرخ جرم و جنایت در آن به‌طور قابل توجهی از میزان جرم و جنایت متوسط کشور کم‌تر است.

ایبنتال، روستایی که دزد ندارد!

آوازه روستای ایبنتال به عنوان یک روستای بدون دزد، به سال‌ها قبل برمی‌گردد. درست وقتی که اهالی برای خرید نان روش جدیدی را در پیش گرفتند. آن‌ها کیف خود را به همراه پول در گوشه خیابان روی نرده‌ها آویزان می‌کردند تا مامور پخش نان، نان آن‌ها را در کیف گذاشته و پول خود را بردارد.

وستای بدون دزد

مگر این روستا نانوایی ندارد؟

آخرین مغازه‌ای که در این روستا فعال بود، سال‌ها پیش بسته شد و از آن زمان مردم برای تهیه نان باید منتظر مامور پخش نان می‌ماندند. این مرد هر دو روز یک‌بار نان‌ها را در ماشین بزرگی می‌گذاشت و از روستایی که حدود ۲۰ کیلومتر آن طرف‌تر بود به این روستا می‌آمد.

در ابتدا اهالی روستا مجبور بودند تا مدت‌ها در کنار جاده بایستند تا از ماشین پخش نان جا نمانند. تا این‌که به ذهن یکی از اهالی روستا ایده خوبی رسید، یک کیف به همراه یادداشت و پول را در کنار جاده قرار دهیم تا مامور پخش نان خودش همه کارها را به تنهایی انجام دهد.

امنیت بالا در این روستا

اهالی روستا مطمئن بودند که هیچ وقت کسی نان یا پول آن‌ها را برنمی‌دارد و از آن جایی که روستا در منطقه کوهستانی قرار گرفته پس آدم غریبه هم معمولا به این منطقه رفت‌و‌آمد نمی‌کند.

البته این حرف‌ها فقط در مورد نان نیست! مردم این روستای جالب در رومانی به حق و حقوق همدیگر هم احترام می‌گذارند و هرگز بدون اجازه به باغ یا حیاط دیگری نمی‌روند. حتی در جلوی مزرعه، آن‌ها اول صاحب مزرعه را صدا می‌زنند و اگر کسی جواب نداد پا به داخل مزرعه نمی‌گذارند. جالب است بدانید، تا به حال در این روستا هیچ دزدی و سرقتی اتفاق نیفتاده است.

روستای ایبنتال در رومانی



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دره‌ عشق را می‌توان از کم‌نظیرترین مناطق گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری معرفی کرد که با طبیعت وحشی و مناظر خیره‌کننده‌ پیرامونش، همانند نگینی می‌درخشد.

دره عشق در ایران

استان چهارمحال و بختیاری، یکی از سرزمین‌هایی است که به واسطه‌ طبیعت زیبا، مناظر چشم‌گیر و آب‌وهوای مطبوع همواره مورد توجه گردشگران بوده است. دره‌ عشق یکی از این مناطق بی‌نظیر و خارق‌العاده در این استان است که سالانه جمع زیادی از مسافران را به میهمانی فرامی‌خواند و گردشگران را با طبیعت وحشی و مثال‌زدنی در کنار مناظر فوق‌العاده‌ طبیعی، شگفت‌زده می‌کند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دره عشق در ایران آشنا شوید.

داستان دره عشق

طبق روایت محلی‌ها، علت نامگذاری این دره به دره‌ عشق، به روزگار بسیار دور بازمی‌گردد. در آن دوران، عاشق و معشوقی در دو طرف دره زندگی می‌کردند که به دلیل نبود پل، امکان وصال آن‌ها وجود نداشت. سرانجام تنها راه رسیدن به یکدیگر را رفتن به داخل آب رودخانه می‌یابند. از آن زمان به بعد، این منطقه به دره‌ عشق شهرت یافته است.

دره عشق در چهارمحال و بختیاری

دره عشق در ایران

در دره‌ عشق، خروش و تراوش آبشارهای متعدد فصلی، کوه‌هایی با پوششی از جنگل‌های بلوط، چشمه‌های آب معدنی، روستاهای کهن و تاریخی با معماری‌ ارزنده‌ و اصیل، عبور رود زیبا و خروشان کارون در میان دره، صخره‌ها و پرتگاه‌های متعدد در جنوب منطقه و نیز شالیزارهای گسترده در بخش‌های مختلفی از دره‌، بر زیبایی و طراوت این ناحیه افزوده است؛ به گونه‌ای که گردشگران با حضور در این منطقه از استان چهارمحال و بختیاری، پوششی مخمل‌گونه از رنگ سبز را مشاهده می‌کنند.

جالب است بدانید که اعتقاد کارشناسان بر این است که همین ترکیب شکل‌ طبیعت در کنار تنوعی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی در این منطقه، باعث شده است تا چشم‌اندازها و مناظر تماشایی تحسین‌برانگیز و مسحورکننده‌ای را ایجاد کند که در ایام مختلفی از سال، خصوصا در فصل زیبا و رنگارنگ بهار، تصویری رویایی از طبیعت بکر و ناب دره‌ عشق، در مقابل دیدگان مسافران و گردشگران به نمایش گذاشته شود. علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، کوهنوردی، پیاده‌روی، ماهیگیری و ورزش‌ رفتینگ می‌توانند با حضور در این مکان دیدنی، لحظاتی زیبا و هیجان‌انگیز را تجربه کنند.

دره عشق کجاست

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این شهر حتی مردن ممنوع است.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

خانه‌ای کوچک در منطقه پترزبورگ در ایالت ویرجینیای آمریکا وجود دارد که تاریخ ۱۵۰ ساله جنگ‌های داخلی آمریکا را بر روی دیوارهای خود حمل می‌کند.

خانه ای با نمای سنگ قبر

این خانه نسبتا قدیمی که نمای آن با سنگ‌های مرمر تزئین شده، سال‌ها پیش ساخته شده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با خانه ای با نمای سنگ قبر آشنا شوید.

خانه ای با نمای سنگ قبر

سال‌ها پیش اسوالد یانگ (Oswald Young) با قبرستان ملی باغ صنوبر در نزدیکی منطقه پترزبورگ، قراردادی امضا کرد. گورستان سعی داشت تا هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری خود را کاهش دهد، به همین منظور معاون مدیریت این گورستان ملی تصمیم گرفت که اگر دولت سنگ قبرها را از درون خاک بیرون کشید و آن را به حال خود رها کرد، این سنگ‌ها برش داده شوند و به عنوان سنگ‌های ساختمانی از آن‌ها استفاده شود تا پول بیشتری برای قبرستان ذخیره گردد.

خانه ساخته شده با سنگ قبر

در نتیجه، بیش از ۲۰۰۰ سنگ قبر از دل خاک بیرون کشیده شدند و به اندازه‌های مناسب برش داده شدند. این سنگ‌ها را با دستگاه‌های سنگ بری، به صورت صاف و صیقلی در آوردند. در پایان این عملیات، هزاران قطعه سنگ مرمر برش داده شده و صیقلی به وجود آمدند که باید سریع‌تر فکری به حالشان می‌شد.

اسوالد یانگ فرصت طلب، صدها تن از بهترین قطعات این سنگ قبرها را فقط با مبلغ ۴۵ دلار خریداری کرد. او این سنگ‌ها را به منظور تزئین نمای خارجی خانه‌اش به کار برد، از آن‌ها به عنوان سنگ فرش و همچنین سنگ پلکان استفاده کرد و در نهایت یک شومینه زیبا با آن‌ها در گوشه خانه‌اش ساخت. این خانه در ایالت ویرجینیای ایالات متحده آمریکا، به خانه‌ای که با سنگ قبر ساخته شده یا خانه سنگ قبری معروف گشته است.

خانه های عجیب دنیا

سنگ‌ قبرها برای چه کسانی بودند؟

سنگ قبرهای گورستان ملی باغ صنوبر آمریکا، متعلق به آدم‌های عادی نبودند. این قبرها متعلق به سربازان اتحادیه بودند که در طول سلطه بر منطقه پترزبورگ در سال‌های ۱۸۶۴ تا ۱۸۶۵ کشته شده بودند. این سربازان به صورت عجولانه در همان نزدیکی میدان جنگ در چاله‌هایی بسیار کم عمق دفن شدند.

برخی از این سربازان را نیز در گورهای دسته جمعی دفن کردند. فقط تعداد کمی از هزاران نفری که در طی جنگ کشته شدند را با احترام و آداب و رسوم رسمی دفن کردند و برایشان سنگ قبرهای مناسب گذاشتند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تنها شهر بدون موتور سیکلت در ایران.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

وجود موتورسوارها همیشه معظل بزرگی برای رانندگان بوده، حالا تصور کنید شهری پیدا شود که در آن هیچ موتوری وجود نداشته باشد.

جاذبه های گردشگری در کیش

کیش تنها منطقه مسکونی ایران بین همه شهرها و روستاهاست که در آن خبری از صدای آزاردهنده و بلند موتورسیکلت‌ها نیست. در این جزیره تردد موتور سیکلت ممنوع است و از چندین سال قبل هیچ موتورسیکلتی در این جزیره پلاک‌گذاری نشده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دلیل این موضوع و همچنین برخی جاذبه های گردشگری در کیش آشنا شوید.

چرا موتورسیکلت در کیش ممنوع است؟

با اضافه شدن جمعیت کیش و ترافیک بی‌رویه، موتورسیکلت‌‌ها در حمل و نقل شهری مشکلات عدیده‌ای را در چند مدت اخیر در این شهر توریستی بوجود آورده‌اند، همچنین فرسودگی و نقایص فنی این دستگاه‌ها از دیگر مواردی است که پلیس را مصمم کرد که تمامی موتورسیکلت‌ها را از سطح جزیره جمع‌آوری کند.

جاذبه های گردشگری در کیش

پارس سافاری

پارس سافاری کیش یکی از گزینه‌های جالب گردشگری و جاهای دیدنی کیش است. علاقه‌مندان به تفریح و سرگرمی‌های سافاری در تمام رده‌های سنی می‌توانند انواع تفریحات سافاری را در این مجموعه ورزشی و تفریحی تجربه کنند. پیست آفرود پارس سافاری محیط مناسبی برای تجربه رانندگی با خودروهای دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل و موتورسواری با موتور‌‌های ATV، تریل و کراس است. کارتینگ، شترسواری، بانجی شوتینگ، ترامپولین و پینت بال نیز از دیگر تفریحات حاضر در این مجموعه هستند. همچنین کافی‌شاپ، خانه‌ کودک و سفره‌خانه سنتی در این مجموعه وجود دارد.

دیدنی های کیش

اسکله تفریحی

مجموعه‌ای است که امکانات تفریحی از قبیل جت اسکی، قایق‌های پدالی (با ظرفیت ۴ نفر)، قایق‌های ماهیگیری، قایق‌های پارویی، سه چرخه‌های آبی، امکانات غواصی و قایق‌های کف شیشه‌ای که گردشکران از آن برای تماشای دنیای شگفت‌انگیز آبزیان زیبای خلیج فارس استفاده می‌کنند.

سفر به کیش

پارک آبی کیش

پارک آبی کیش یا تم پارک اوشن کیش یک پارک آبی روباز برای استفاده خانم ها و آقایان است. این پارک آبی که  به‌عنوان جدیدترین مرکز تفریحی کیش آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران این جزیره زیبا است. این پارک آبی به‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین پارک‌های آبی روباز ایران و خاورمیانه در این چند سال شناخته می‌شود.

جاهای دیدنی کیش

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز کیش یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی کیش است که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و عمق آن ۱۶ متر زیر زمین است. این قنات در گذشته آب شیرین و قابل شرب اهالی جزیره را تامین می‌کرد. امروزه قنات کیش به یک شهر زیرزمینی شگفت‌انگیز تغییر کاربری داده و به آن کاریز کیش می‌گویند. وسعت این شهر زیرزمینی ۱۰ هزار متر مربع است که مسیر حرکت آب را در گذشته نشان می‌دهد.

امروزه شهر زیرزمینی کاریز در فاز اول به قسمت‌هایی مثل غرفه‌های صنایع دستی، رستوران‌های سنتی و جدید، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالری‌های هنری تقسیم شده است. 

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این شهر حتی مردن ممنوع است.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

درختان مخلوقات شگفت‌انگیزی هستند که جهان ما را غرق سبزی و نشاط می‌کنند. اما گاهی تیرگی اعمال انسان، درختان را نیز دچار نفرینی جاودانه می‌کند.

اسرار درخت شیطان

گاهی این موجود دوست‌داشتنی در سایه‌ اعمال انسان و بازتاب‌های آن، از زندگی تهی شده و به پوسته‌ای مناسب برای مخفی کردن ذات شیطانی مبدل می‌شود. این داستان درختی است که در یک پارک دورافتاده در آمریکا واقع شده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با اسرار درخت شیطان آشنا شوید.

اسرار درخت شیطان

داستان این درخت که از تیرگی اعمال بشر نامهربان بال و پر گرفته ایده‌ای جالب برای دنیای گردشگری وحشت است.

باور بر این است که گروه «کوکلوکس کلان» در زمان فعالیت، پایگاه اصلی خود را در نزدیکی این درخت برپا کرده بود. این پارک در یکی از بخش‌های دورافتاده این منطقه واقع شده است. این درخت ظاهرا محلی ایده‌آل برای اعضای این فرقه بوده تا آسوده خاطر و دور از چشم دیگران سیاه‌پوستان را مورد آزار و اذیت قرار داده و سرانجام آن‌ها را به دار بیاویزند. به نظر می‌رسد این اعمال سیاه و نژادپرستانه بخشی از نفرین سیاهی است که دامن این درخت مرگبار را گرفته است. به‌طوری که تاکنون بسیاری از مردم از رویدادهای ترسناکی صحبت کرده‌اند که در اطراف این درخت شاهد رخ دادن‌ آن‌ها بوده‌اند.

راز درخت شیطان چیست

داستان‌ها درباره این درخت

یکی از بازدیدکنندگان از روی کنجکاوی به سراغ درخت رفته است. او می‌گوید که این درخت انرژی منفی و شیطانی قابل توجهی را با محیط اطراف خود به اشتراک گذاشته است. انرژی شیطانی که در هوای اطراف این درخت جاری است، در واقع از زجر ارواح زنان و مردانی نشات گرفته که توسط فرقه خطرناک کوکلوکس کلان کشته شدند. اگر به درخت نگاه کنید، شاخه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که تقریبا به سمت زمین پایین کشیده شده‌اند.

این شاخه‌ها نمادی از طناب‌های داری هستند که روزگاری به جرم سیاه بودن به گردن افراد بی‌گناه افتاده و شاهد لرزش‌هایی بودند که از بدن‌های رو به مرگ آن‌ها به درخت منتقل شده است.

 درخت شیطان کجاست

به نظر می‌رسد این درخت دوست ندارد مردم از شاخه‌هایش بالا بروند. استیو یکی از افرادی است که تجربه تلخی از بالا رفتن از درخت شیطان دارد. ظاهرا او و دوستانش یک بار سعی کردند از درخت بالا بروند که اتفاق عجیبی برایشان رخ می‌دهد. او تعریف می‌کند که به محض نشستن روی شاخه، آن‌ها صداهایی را شنیدند که گویی از درون درخت به گوش می‌رسیده است. پس از چند لحظه این سروصدا حتی بلندتر شده و با یک صدای مهیب دنبال شد و ناگهان انرژی از درون درخت به سمت او و دوستانش جریان یافته و همگی را در هوا به پرواز درآورد. استیو ادامه می‌دهد که وقتی روی زمین پرتاب شد، ظاهرا به قوزک پایش فشار آمده که منجر به شکستگی آن شد.

کوکلوکس کلان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این شهر حتی مردن ممنوع است.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شهرهای عجیبی در دنیا وجود دارند که قوانین شوکه کننده‌ای در آن‌ها رعایت می‌شود و همین موضوع سبب شده تا نام آن‌ها در جهان مطرح باشد.

شهر لانگیرباین در نروژ

شهری در کشور نروژ قرار دارد که به دلیل شرایط آب و هوایی که در آن حکم فرماست اگر کسی فوت کند حق دفن در زمین‌های این شهر را ندارد، به عبارتی مردن در این شهر ممنوع است و هیچ جسدی در آن دفن نمی‌شود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شهر لانگیرباین در نروژ آشنا شوید.

شهر لانگیرباین در نروژ

شهر عجیبی در جهان وجود دارد که حتی مردن در آن ممنوع است. این شهر در جزایر سوالبارد نروژ واقع شده است. از سال ۱۹۵۰ قانون مردن ممنوع در لانگیرباین آغاز شد.

مردم این شهر حق مردن ندارند. حتی اگر تمام زندگیشان را آن‌جا زندگی کرده باشند زمانی که لحظه‌ مرگشان می‌رسد، مجبورند تا این شهر را ترک کنند و بقیه‌ زندگی‌ خود را بیرون از جزیره زندگی کنند. اگر هم بر حسب اتفاق در لانگیرباین بمیرند، جسدشان خارج از شهر دفن می‌شود.

شهری که در آن مردن ممنوع است

چرا در این شهر مردن ممنوع است؟

جالب است بدانید برخی از محققان متوجه شدند، اجساد کسانی که در قبرستان‌های این شهر دفن شده بودند تجزیه نشده‌اند. این موضوع خود دلیل وحشت بسیاری از دانشمندان شده بود. چراکه برخی از این اجساد، ویروس‌های کشنده‌ای را در خود داشتند که تجزیه نشدن آن‌ها در خاک سبب شده بود تا این ویروس‌ها زنده باشند و مجدد سبب بروز مشکل در جامعه بشریت باشند.

دلیل این اتقاق نیز دمای هوای به شدت پایین این شهر است. این شرایط اجازه تجزیه اجساد را نمی‌دهد و جسم مردگان نروژی در شهر لانگیرباین به طور کاملا سالم نگه داشته می‌شود. از همین رو بود که این قانون مردن و دفن جسد در این شهر نروژی برای همیشه ممنوع اعلام شد.

جاذبه های نروژ

مسئولین شهر لانگیرباین نمی‌خواستند اتفاقی برای کشور نروژ رخ دهد پس قانونی مبنی بر مردن ممنوع را در این شهر وضع کردند تا اجسادی که بیمار بوده‌اند با آب شدن جسدشان بیماری‌های آن‌ها در محیط پخش نشود و فاجعه انسانی رخ ندهد.

هنوز معلوم نیست ویروس‌ها و باکتری‌های بدن مردگان چه تأثیراتی روی بدن زندگان می‌تواند داشته باشد ولی با همه‌ این حرف‌ها این شهر تصمیم گرفت که قید همه‌چیز را بزند و مرگ‌ومیر و دفن را غیرقانونی اعلام کند. مردن هنوز در لانگیرباین ممنوع است، تا ساکنین دیگر این شهر در معرض خطر بیماری‌های مردگان قرار نگیرند.

نروژ

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این روستای ایرانی به مرد سیگاری، هرگز زن نمی‌دهند!



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,نروژ ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هتل ساحل طلایی قشم از همه نظر هتلی بی‌نظیر در این جزیره است و طیف گسترده‌ای از خدمات و امکانات را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

هتل ساحل طلایی در قشم

هتل ساحل طلایی در ۱۱ کیلومتری قشم است. این هتل قبل‌ها به ساحل سیمین یا پلاژ سیمین معروف بوده. ساحل اختصاصی هتل بسیار تمیز و خلوت است. علاوه بر این‌ها مسافران می‌توانند لذت ماهیگیری  را در اسکله‌ تفریحی هتل تجربه کنند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با هتل ساحل طلایی در قشم آشنا شوید.

هتل های قشم

هتل ساحل طلایی در قشم

این هتل چند نوع واحد اقامتی دارد: سوئیت و اتاق معمولی،سوئیت‌های وی آی پی و دوبلکس دوطبقه. رستوران ساحلی دوطبقه با نمای رو به دریا و آلاچیق‌های چوبی کنار ساحل همواره برای مسافران خاطرات خوشی را رقم می‌زند. این هتل در جاده‌ ساحلی جنوبی و در کنار زیارتگاه شاه شهید واقع شده است.

هتل های خوب قشم

این هتل کم‌تر از ۲۰ دقیقه با یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز قشم فاصله دارد. دره‌ ستاره‌ها با قدمتی دو میلیون ساله، یکی از جاذبه‌های طبیعی قشم است که صحبت از آن همیشه با داستان‌ها و گاهی خرافه‌های جالبی همراه بوده. اقامت در این هتل زیبا و بازدید از این نقاط دیدنی می‌تواند بدل به یکی از بهترین تجربیات مسافران قشم شود.

تعداد اتاق‌ها

این هتل دارای ۵۸ باب اتاق دوتخته و سه تخته و ۴ تخته و انواع سوئیت است.

جاذبه های قشم

موقعیت مکانی هتل 

این هتل در ورودی ۱۱ کیلومتری شهر واقع شده است. فاصله آن تا فرودگاه ۴۵ دقیقه است و تا اسکله مسافربری شهید ذاکری ۱۵ دقیقه است.

هتل ساحل طلایی در قشم

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند عجایب هفتگانه جزیره قشم.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر در ایران زندگی می‌کنید و از دوستداران سواحل اروپایی هستید، این مطلب مختص به شماست.

چمخاله در گیلان

هرقدر از زیبایی چشم‌اندازهای وصف نشدنی و بی‌نظیر شمال کشورمان بگوییم باز هم تا خودمان به آن‌جا سفر نکنیم برایمان قابل درک نیستند. اگر ساکن ایران زیبا هستید و عاشق ساحل‌های اروپایی هستید، ما به شما ساحل چاف و چمخاله را پیشنهاد می‌کنیم. وصف چمخاله نه در کلمه و نه تصویر نمی‌گنجد و باید به آنجا رفت و آرامش دریا را در کنار شانه‌های سترگ و ایستاده کوهستان با تمام وجود حس کرد. ساحلی که می‌توان ساعت‌ها برروی ماسه‌هایش قدم زد و تنها صدای تلاطم دریا را شنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با چمخاله در گیلان آشنا شوید.

چمخاله در گیلان

چمخاله نگین شهرستان لنگرود و نزدیک‌ترین ساحل آن است. این شهر در ۱۰ کیلومتری شرق آن و ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان واقع شده است. چمخاله بعد از انزلی دومین قطب توریستی گیلان محسوب می شود.

جاذبه های گیلان

اهالی مهربان و خونگرم چمخاله از لک‌های جلالوند و جاف استان کرمانشاه هستند که گویش آن‌ها لکی است. درآمد اصلی اهالی این شهر از کشاورزی و صیادی است. محصولات کشاورزی این منطقه برنج و هندوانه است.

یکی از دلایل محبوبیت چمخاله رودخانه زیبا و پرآب آن است که در زمان‌های نه چندان دور محل عبور و مرور کشتی‌های روسی و ایرانی بوده است. به چمخاله که سفر کنید تنها دریا نیست که شما را مجذوب خود می‌کند، بلکه طبیعت دل‌انگیز و روح‌نواز، مزارع اطراف ساحل، نزدیکی به کوه‌های لنگرود همه با هم سفری دلنشین را برای شما رقم می‌زنند. همچنین ساحل چمخاله مناسب تفریحاتی از قبیل قدم زدن کنار ساحل، قایق‌سواری، اسب‌سواری، شنا و کوهنوردی است.

دیدنی های گیلان

چه زمانی به چمخاله برویم؟

در تمام فصول سال، چمخاله زیبایی‌هایی برای نمایش دادن به مسافرانش دارد. اما نیمه‌ دوم بهار و تابستان، زمان بهتری برای سفر به این شهر و همین‌طور شنا هستند. اگر در این فصل به چمخاله می‌روید حتما لباس‌های خنک، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و تجهیزات مورد نیاز تفریحات مورد علاقه خود را به همراه داشته باشید.

در چمخاله کجا اقامت داشته باشیم؟

در چمخاله به هیچ وجه نگران اقامت نباشید. هتل‌های بسیار مناسب و مجهزی در این منطقه برای رفاه مسافران ساخته شده که به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را برای هر چند شب که بخواهید انتخاب کنید و با خیالی آرام به تفریح و گردش بپردازید.

ساحل چمخاله کجاست



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های گیلان ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

درست است که جنگل‌ها جذابیت خاصی دارند، اما بعضی از آن‌ها احساسی از ترس و وحشت را در آدمی به وجود می‌آورند.

ترسناک ترین جنگل جهان

درختان آن‌قدر انبوه و سربه‌فلک کشیده هستند که نمی‌گذارند نور خورشید فضا را کاملا روشن کند. از طرفی مه غلیظ و صدای جانوران هم فضای جنگل را وهم‌آلودتر می‌کنند. ترسناک‌ترین جنگل دنیا در نزدیکی شهر « کلوژ-نپوکا» کشور رومانی قرار دارد، جنگلی به اسم هویا باچو (Hoia Baciu Forest) که می‌گویند به دست ارواح تسخیر شده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با ترسناک ترین جنگل جهان آشنا شوید.

ترسناک ترین جنگل جهان

این جنگل بزرگ ۲۵۰ هکتار مساحت دارد و اتفاق‌های عجیبی که در آن رخ می‌دهد باعث شده که به آن مثلث برمودای رومانی بگویند. امروزه گردشگران زیادی به رومانی می‌روند که این جنگل را ببینند. بازدیدکنندگان گزارشاتی از وجود ارواح سرگردان، چهره‌های خبیث و حتی وجود موجودات فضایی در این جنگل داده‌اند. اما متاسفانه هرگز نتوانستند از این وقایع عکس بگیرند و سریع پا به فرار گذاشته‌اند.

وحشتناک ترین جنگل جهان

گزارشات عجیب درباره این جنگل

در این جنگل تا به حال گزارش‌های زیادی از دیدن ارواح به ثبت رسیده که ناگهان در مقابل چشمان گردشگران ظاهر می‌شوند. البته شاید ترسناک‌تر از این ارواح، صورت‌هایی باشند که در پس‌زمینه عکس‌های گردشگران سبز شده‌اند. اتفاقات عجیب این جنگل فقط محدود به ارواح نیست و حتی بشقاب پرنده و آدم فضایی‌ها هم در آن دیده شده است.

به گفته گردشگرانی که به این جنگل می‌روند، از همان لحظه ورود به داخل جنگل احساس ترس و نگرانی وجودشان را پر می‌کند و هر لحظه فکر می‌کنند کسی در حال تماشای آن‌هاست. حتی گیاهان و درختان جنگل هم ظاهری عجیب و ترسناک دارند.

مردم محلی آن منطقه می‌گویند که هر کس به این جنگل برود، دیگر هیچ‌وقت به خانه برنمی‌گردد. هر کسی هم که تا به حال به این جنگل رفته و برگشته است از آسیب‌های روانی و جسمانی و احساس بیماری حرف می‌زند. البته این جنگل فقط زورش به آدم‌ها نمی‌رسد بلکه تجهیزات الکتریکی را هم مختل می‌کند!

جنگل های عجیب جهان



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,رومانی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اهالی یکی از روستاهای خارق‌العاده ایلام، هرگونه دودی را از خود دور و عنوان پاک‌ترین روستای کشور را به دست آورده‌اند.

روستای ونیت در ایلام

روستای شگفت‌انگیز ونیت، روستایی است که مردم آن قید هرچه مواد دخانی و دودی را زده و سلامت خود و زندگی‌شان را تا حد زیادی تضمین کرده‌اند. ونیت، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایوان در استان ایلام ایران است. این روستا در دهستان نبوت قرار دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با روستای ونیت در ایلام آشنا شوید.

روستای ونیت در ایلام

روستای ونیت ۱۷۵ نفر جمعیت دارد و ۵۲ خانوار را شامل می‌شود. اما جالب است بدانید که نه هیچ یک از ۸۶ مرد و نه حتی یک نفر از ۸۹ زن آن تاکنون لب به سیگار و قلیان و دخانیات نزده‌اند. حتی محلی‌های این روستا می‌گویند، پای دخانیات هیچ‌گاه به این روستا باز نشده که حالا بخواهد بسته شود.

جاذبه های گردشگری ایلام

ریش سفیدان می‌گویند، در تمام طول عمرشان یک سیگاری و یا یک قلیانی در روستا ندیده‌اند و حتی نشنیده‌اند مردم سمت دخانیات رفته باشند. جالب است بدانید شرط اول و مهم برای ازدواج در این روستا سیگاری نبودن است.

حال با ما همراه باشید تا با برخی از جاذبه‌های گردشگری ایلام آشنا شوید.

جاذبه‌های گردشگری ایلام

آبشار پلیه ایوان

آبشار هفت گانه پلیه دارای ۲۵ متر عرض و ۷ تا ۹ عدد مجرای ریزش آب است. درباره سرچشمه این آبشار باید بگوییم که آبشار پلیه از رودخانه‌ای به نام «گنگیر» سرچشمه می‌گیرد. همه بخش‌های هفت‌گانه  آبشار پلیه در فصول پر باران به دریاچه‌ای که در پایین دست آبشار وجود دارد، می‌ریزند و نمایی زیبا در دامن طبیعت را شکل می‌دهند که تماشای آن برای هر گردشگری که عاشق طبیعت باشد، لذت‌بخش است.

جاذبه های ایوان

تنگه کافرین

تنگه کافرین در استان زیبا و دیدنی ایلام که به عروس زاگرس شهرت دارد، واقع شده است. این استان تنگه‌ها و دره‌های شفگت‌انگیز و تماشایی زیادی دارد. که بهترین مکان برای برپایی تورهای هیجان‌انگیز و داشتن سفری ماجراجویانه در دل طبیعت بکر و سرسبز این منطقه از کشورمان هستند.

دیدنی ایوان

نقش برجسته گل‌گل ملکشاهی

سنگ‌نوشته آشوری که با نام سنگ‌نوشته گل‌گل ملکشاهی نیز معروف است، از جاهای دیدنی شهر ایلام به شمار می‌رود و در دامنه رشته کوه کبیر، مشرف به رودخانه گل‌گل و در نزدیکی روستای زیبای گل‌گل در ۱۵ کیلومتری شهر ارکواز و ۲۵ کیلومتری شهر ایلام مانند نگینی خودنمایی می‌کند. متن این سنگ‌نوشته که به خط میخی نوشته شده حکایت از حمله آشوربانی‌پال به تمدن عیلام باستان و سقوط این تمدن درخشان تاریخ است که به صورت کنده‌کاری بر روی صخره‌ای بزرگ نگاشته شده است.

روستای ونیت در ایلام



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()